Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ang vagnar och sittande så har båda våra barn vägrat ligga ner långt innan de kunnat sitta själva. UJn kan de sitta bra i, medan Brion är jättesvår. Där är ryggen helt platt så barnet kan liksom inte få hjälp. Sitsen i UJn lutar ju så det gör nog också sitt till.

• Piggley Wink

Här kommer det förmodligen ältas att låta barnet gå två dygn med tre brutna ben i foten innan man uppsöker läkare

• Piggley Wink

Funderar på syskonvagn nu när jag har två barn som inte kan/får gå. Spanade på blocket ikväll, ska man köpa en billig paraplyvariant eller en äldre UJ som kan säljas vidare för samma peng? Undrar om man hinner bli galen på paraplyvagnen på en månad? Utan vagn kommer jag ju ingenstans

• Piggley Wink

Assar: Gips i två veckor. Idag får hon inte stödja på det, har gått bra tills nu men börjar bli svårt..,

• Piggley Wink

Ela: Har missat Es framsteg, är han också mer intresserad av at åla än att sitta? N kommer hur långt som helst och rätt fort, men han är helt enkelt inte intresserad av att sitta. Nu kommer han upp i krypställning och gungar, men lägger sig snabbt ner och ålar om det är något intressant att ta sig fram till...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Men Assar, hur går det med hallonbladsteet, ananasen och färdknäppen?

Pucha: Vi ärvde en, superbra med rejäl metall i ramen, till andrabarnet finns det ju risk att någon större liksom lägger sig över för att gosa *skullealdrighändahemmahososs*. Kusinernas knäcktes när storebror skulle gosa, vår höll, men blev lite skev - inget som förändrade funktionen dock...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Näe, föräldrarnas granne var läkare. När mamma tröttnat så sa han "Champagne eller ricinolja?". Valet var nog inte så svårt

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ela: H rullade precis som din T, hon var inte heller så snabb med krypningen, men jag antar att det var motivationen som brast eftersom hon kom dit hon ville ändå N är skitarg för att han inte kommer uppför trappstegen . Sötisen, han svär långa ramsor

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8