Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig: Vi har en navy från 2007. På midsommar lånade en kompis den för de hade ingen vagn med sig, de har en svart 2008 och hon trodde allvarligt att vi köpt en ny åt N!!! Den bor i bilen så den får ju verkligen allt solljuset på sig men är väldigt lite blekt. De svarta verkar blekas mycket fortare. Jag tycker de grå är jättefina också men har ingen koll på hur de bleks. Vi hade grå liggdel åt N. Jag gillar dynan för det blir lite mjukmysigare då, men en annan kompis har aldrig haft dynor i sin. Just nu har N faktiskt kvar fårfällen för det luftar lite bättre då. Han smutsar inte ner dig så mycket än .
    Fy för förkylning! Är det inte bihålorna då? Spränger det om du lutar dig framåt?

• Piggley Wink

Sara: Ja, det finns ju många aspekter på det där med vagn . Vi har ju två V70... Längden är ju inget problem hemma, men när vi åkte tåg och buss och gick i affärer märktes det. Nåväl, det är skönt att slippa syskonvagn tänker jag! Någon som funderat på den nya UJn som är bred som en singelvagn? Har ingen aning hur stora barn som får plats i den men till små tvillingar måste den ju vara super!

Cissi: skönt att han sov gott! Håller med Sara om grind, kanske en till köket?

• Piggley Wink

Vi köpte en förlängningsdel till vår grind men den var fel, det äv. Verkligen nackdelen med att handla på nätet

• Piggley Wink

Assar: Jag fick istället slåss båda gångerna för att få ge ersättning på BB. båda barnen var rejält missnöjda efter1,5 dygn h u n g r i g à! Med N sa de tom att "då måste jag sktiva i journalen att det är DU som vill ge det" . Sen när trögtuttarna kom igång så var det inga problem med helamning. Det tog tre-fyra dagar med påfyllning efter amningen.

• Piggley Wink

Så mysigt att du kikar in Marge! Hoppas allt är bra nu när du fått assistent!

Fet fisk, hrmmmpf! Det äter vi oftast inte mer än en gång i veckan och i morse sov båda barnen till 8.30

• Piggley Wink

Jag blir gaaaalen! Ensam hemma med barnen ikväll. Den ena blev utan middag för hon bara slog på mig och lillbrorsan, den andra somnade just i min famn, hoppashoppashoppas han sover vidare när jag lägger honom.

• Piggley Wink

Åter lugn, att så mysiga dagar ska balla ur så på kvällen bara för att jag är ensam . N var välartad och sov vidare och H hann lugna ner sig så nu ligger hon lugnt i sin säng och läser lite efter sagan. Vi har fått Lilla stora syster nu, den är jättefin ju, jag blir alldeles tårögd i slutet... Den är helt perfekt åt H iaf! Tack Knase för det tipset!

Nu  är det dags för denna mamman att få nåt att äta, vi var och badade på em- åkte iväg vid 16.30 och kom hem vid 18.15. Då fick N mat medan H tog "en drink före maten" med mormor, morfar och deras vänner. När det var dags för H att äta (ca 18.30) så ballade hon ur totalt, hon slog på mig, sen började hon slå på N (hånskrattande) och åkte upp på sitt rum. Stannade faktiskt där tills jag lagt N. Annars kan hon gärna börja skrika och leva rövare för att väcka N när han just somnat. Man blir ju helt galen! Jaja, kanske lugnar sig när vi börjar lägga så han får somna själv. Har liksom inte kommit dit än, H var 1,5 år, förmodar att vi gör slag i saken tidigare med N men han är ju lite för liten än. Om nåt halvår kanske... Jag behöver ju kunna plugga på kvällen när jag lagt dem så jag kan inte hålla på med maratonläggningar när skolan börjar.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Knase: Jag tycker de så underbart fångat bilden av den höggravida mamman som håller på att spricka. Snacka om igenkänning

Lycklig: Hon fick ju välling innan hon lade sig. Det har hänt en gång förut att hon inte fått äta upp middagen, när hon inte orkar bete sig som folk så är det bättre att hon dricker välling och lägger sig tycker jag... Annars blir det bara krig vid matbordet

Assar Hjärta

malin: Japp, sen var det lugnt Tur att inte allt kommer på samma dag iaf!

Knase: Precis sådär känns det här, jag lämnar ytterst sällan barnen själv ihop mer än någon sekund. Iofs finns det dagar då de kan leka "tillsammans", dvs H lagnar leksaker åt N som han kastar iväg Då är det ju jättemysigt!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8