Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: jag fick mitt livs första uvi under graviditeten. Två månader senare så beordrade bm en odling (de hade odlat både det akuta provet och en vecka efter avslutad kur). Tydligen måste man be om GBS-odling för vid vanlig odling syns den inte .

Cissi: Såklart À kan ringa farfar, helst inom närmsta veckan när de har ett legobygge att diskutera.

• Piggley Wink

Jag har varit hos min syster och hämtat barnkläder idag. Typ 7-8 flyttlådor. Massor av regnkläder och ytterkläder, två par skridskor, böcker, filmer och massor av vanliga kläder. Underbart!

• Piggley Wink

Pysslig: Det är underbart! Dessutom ärver H från en kompis flickor så där får hon rosa och klänningar också . Det är toppen att ha minst två regnställ i varje storlek utan att behöva köpa :-P

• Piggley Wink

Bra Knase, precis så har jag uppfattat det också. Av de barn som blir smittade under förlossningen är dödligheten 1-2 % har jag för mig. Men då är det 30 % av kvinnorna som har GBS, sen är det ett fåtal av dem som smittar barnen vid förlossningen, sen är det 1-2 % av de smittade som...

Min BM sa att det var viktigt att jag ringde in direkt vid vattenavgång. Man får tydligen itne gå för länge efter vattenavgång tills barnet ska vara ute (kommer inte ihåg hur länge dock, mitt vatten gick ju inte någon av gångerna ). Nr hinnorna spruckit så är det ju fritt fram för GBS att ta sig in . Här fick man inte ligga på egenvårdsavdelning när man har GBS, inte heller åka hem innan det gått två dygn. Men jag vet inte om det är så i hela landet. De ville ha koll på bebisen så att det inte uppstod några komplikationer...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Du kommer bergis inte kunna sova bara för att det inte är nån som stör

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pysslig: Vad smart med picknickfilten! Jag har en handduk med plastad frotté på baksidan som jag sytt fästen på så den hänger på nackstöden, och ett hål för säkerhetsbältet. Jag sydde på plastad frotte på baksidan för att H skulle kunna sitta i babyskyddet när vi var i simhallen, men ändå kunna ha det när vi kom ut i smällkalla vintern efteråt. Inte så kul om babyskyddet blir blött då

Hrmmm, har dålig koll på bf, men eftersom trean ryktas vara en luring så tror jag att Assars luring stannar lite längre och Pyssligs tvåa vinner :-P

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Att skicka ett barn till ALV rekommenderas skarpt! Maken sover fortf, jag vaknade 9.45 och N vaknade nyss men ligger och grejar med sin hund. Idag ska här målas! Målade allt vitt igår så att även de vita delarna blir rena.

I em blir det cava som maken köpte i Barcelona när jag var gravid. Tänkte köpa lite jordgubbar att ha till, smultronen är nog inte tillräckligt många än

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8