30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Pysslig: Håller helt med om syskonvagn! Har fått låna en Baby travel nu när H är justerad, med 28 kg bar i är den inte helt smidig. Iaf inte på annat än platt, slätt underlag
Pysslig: Håller helt med om syskonvagn! Har fått låna en Baby travel nu när H är justerad, med 28 kg bar i är den inte helt smidig. Iaf inte på annat än platt, slätt underlag
Ela: Hur funkar det där med plaskdamm egentligen? Håller de sig fräscha när det är många barn där? Vi har ju inget sånt här på landet utan vi badar ju bara i havet... Jag har nog aldrig varit i nätheten av en överhuvudtaget tror jag.
Ela: Ja, det låter ju som ett toppenkoncept, jag har bara inga egna erfarenheter så jag är llite nyfiken...
Idag har vi haft Norgebesök. Det är vänner till mina föräldrar vars dotter är lika gammal som mig och har barn i samma åldrar som våra ungefär. Det var den flickan som var på Astrid Lindgrens Värld med H i början av juni. Vi har hängt på stranden, vad gör man annars när det är hundra grader varmt och knappt blåser? Vi har återupptäckt en strand där vi badade som små, har väl inte varit där på trettio år eller så men inser varför familjen gillade den då . Det är sandstrand, men man kan ligga på gräs/klippa precis vid stranden. I vattnet är det långgrunt så barnen måste ut 40-50 meter innan det går över låren på dem. Hur bra som helst!
juni:
Det låter som en perfekt strand. Jag vill också ligga på stranden istället för att jobba...
Blääää Ela! Uppgiven låter som ett för litet ord för er situation
Cissi: Känner så igen mig! Har precis kommit över en tjatpuckel, har inte tjatat mig matt på säkert två dagar . Har dock inga tips jag kör med hot till slut, om H inte lyssnar på mig åker vi hem från badet/kompisen. Hon vet ju att vi verkligen gör det... Dock har frustrationen sjunkit hos H sedan vi tog bort gipset, igår cyklade hon och sparkade sparkcykel - vilken lättnad när hon kan röra sig ordentligt igen!
Det där med att nypa i båda kinderna samtidigt trodde jag det bara var N som råkade ut för Jag tror förresten att N är lika glad som H för att gipset är borta eftersom han ofta fick en rätt hård känga av det. H hade ingen koll eftersom hon inte ens kände det själv...
Eva: Se till att inte få vattkoppor själv inför fl, för det är tydligen jättefarligt för små nyisar. Det gick på Hs förskola strax innan N kom pch som jag förstod det skulle man få föda på infektion om man hade det i familjen.
Bra talat Marge!
Cissi: vi la kuddar under bäddmadrassen första dagarna så att hon inte skulle rulla ur så lätt.
Vi ska också på vägning idag, är lite nyfiken faktiskt. Tycker inte att N vuxit lika fort sista månaderna som innan. Han har ju för sjutton samma kläder som sist vi vägde, möjligtvis lite mer slimmat :-d
Röstar förresten bort BabyTravel som syskonvagn, smidig att köra men jag upplever den längre än UJ, är den det? UJ vänder lättare i affärer som jag upplever den. Anledningen till att jag inte längre gillar BT är att jag ska lämna tillbaka den nu och den var skitsvår att få ren! Tyget i sitsarna drar åt sig allt och det fastnar ordentligt!!!! Inte kul! UJ borstar man ju bara av så är den som ny. Iaf det tyget vi har (navy). Det var mitt inlägg i debatten, jag har inte provat många och inte så länge
Nu dags att dra till bvc,sen blir det stranden även om det är lite mulet idag. Vi måste ju ha nåt att göra