Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: Usch vad läskigt med svärmor! Hoppas verkligen svullnaden går tillbaka och det mesta blir som vanligt igen!

• Piggley Wink

Assar: Hoppas kollegan gjorde nåt slags gentest så att frugan garanterat inte får foglissning och annat stök under graviditeterna...

• Piggley Wink

Eva: Berättade du vilket märke det var på din underbara robotdammsugare? Hoppas de inte shoppade för gräsligt

Idag kom H in i nåt slags kissochbajsålder.Varje mening avslutas med  "bajskorv". Sådäääär charmigt . Går väl över, jag tar hundra gånger hellre det än andra av de dumheter hon höll på med tidigare i veckan... Idag tog vi fram hoppbollen som varit konfiskerad så länge att jag inte kom ihåg anledningen . Det höll inte så länge, efter bara några varv i huset kom genast minnet tillbaka, hon kan inte hoppa utan att skrika. Tror den får bli uteleksak . Om två veckor fyller hon år, och ska få en studsmatta, då tror och hoppas jag att det blir lite lugnare om hon får hoppa av sig där...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lycklig: om du tar lägstanivådagar för storasyskonet så får han vara fulltid på förskolan. Vid sjukskrivning från föräldraledighet är det upp till förskolerektorn om barnet får vara där eller inte.

• Piggley Wink

Boomie: ändra din kost för att se om stackars liten I mår bättre. Om du under en vecka (eller var det två) äter ENDAST rent kött/fisk/kyckling, potatis, pasta, ris, gurka, banan och melon. Alltså ingen mjölk osv. Sen lägger du till mjölk, om det går bra lägger du till en annan sak per dag. Byt utmjölk mot havremjölk, inte soja för det reagerar många barn på. Keiju är ett märke utan mjölk och soja. Kolla in på www.aqpunktur.se. Både jag och Bettan har gått där. H blev en helt annan unge när jag slutade med fullkorn

• Piggley Wink

Lycklig: precis så, pappan får vara hemma, men det är inte självklart att barnet får vara på fsk. Om du bli sjukskriven från jobb är det en helt annan grej såklart. På fk sa de att man ska umgås med barnet två Tim den dagen. Men det behöver inte inkräkta på fsktiden.

• Piggley Wink

Förskola fulltid gäller bara om man är sjukskriven från jobb, inte pm man är sjukskr från fl. 60 dagar efter födseln finns inte här heller, stskontid 15 Tim/v gäller direkt efter födseln

Assar: jobb hemifrån låter som en bra plan på slutet! Lågt tryck ihop med lågt blodocker gör en väl mer svimningsbenägen? Iaf tycker jag att det känns så...

• Piggley Wink

Här är det 15 Tim, gratis om man inte har dem där på loven och med full avgift om man vill ha dem där på loven

• Piggley Wink

Man betalar alltså full avgift hela året om man vill ha dem där på loven. Rätt mycket pengar när man är föräldraledig kan jag tycka...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8