Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-06-24 10:12:02 följande:
    Vilken FP är det? Tänkte på det där med bollantalet..Är ju FPnörd
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Ja det är ju inte FP egentligen, bara den "typen". Tror den heter PLAYSKOOL, en sån "boll hopper" eller vad det heter. Har gett upp för stunden, hittar inga bollar..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-06-24 11:05:55 följande:
    Ah den som suger batterier tokfort Då kan jag säga att det är fem bollar i den
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Aha! Fast vår har nog bara bytt batterier en ggn, tycker den har hållt läääänge. Men bollarna är som uppätna. Tror jag hade 4 eller 5 som du säger.. men hittar bara 2. Suck! Vore ju perfekt att lägga ut den nu när de tröttnat på den och jag behöver rensa lite..
  • x karin76
    Stormis skrev 2010-06-24 21:47:54 följande:
    Jag tror att jag anmält olika annonser totalt minst 10 ggr och än har inget hänt, men bra nu om fler anmäler. Så trist med dessa skurkar som saboterar!!!!
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
    Det är jättetråkigt när de inte tar bort de som trissar och håller på... Speciellt då det är så pass uppenbart i vissa fall.
  • x karin76
    Fins Mamma skrev 2010-06-26 14:43:25 följande:
    jag får försöka koll aupp det också

mailade och skrev att jag hoppas hon tänker ta sitt ansvar ändå och betala auktionsavg iaf...
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
    1. Först hoppas vi att någon annan budar över och det löser sig automatiskt.
    2. Om hon vinner auktionen så genomför hon den inte (då hon inte kan hämta den), då kan Tradera kreditera dig auktionsavgiften och du kan lägga ut den igen. (Ni behöver inte lägga några neg eller pos omdömen för att du ska få avgiften krediterad.)
    3. Ev kanske Tradera kan kreditera dig ev osåltavgift på den nya auktionen med tanke på omständigheterna? I vilket fall är det ju 3 kr, så det är ju inte galet mycket. Be annars din köpare som drog sig ur att ersätta dig för den summan då..? Eftersom det inte går att föra över 3 kr via internetbanken så borde hon kunna föra över 10 kr och ge dig mellanskillnaden som "plåster på såren" för besväret.

Hade du blivit nöjd med en sådan lösning?
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-06-26 14:59:58 följande:
    1. Först hoppas vi att någon annan budar över och det löser sig automatiskt.
    2. Om hon vinner auktionen så genomför hon den inte (då hon inte kan hämta den), då kan Tradera kreditera dig auktionsavgiften och du kan lägga ut den igen. (Ni behöver inte lägga några neg eller pos omdömen för att du ska få avgiften krediterad.)
    3. Ev kanske Tradera kan kreditera dig ev osåltavgift på den nya auktionen med tanke på omständigheterna? I vilket fall är det ju 3 kr, så det är ju inte galet mycket. Be annars din köpare som drog sig ur att ersätta dig för den summan då..? Eftersom det inte går att föra över 3 kr via internetbanken så borde hon kunna föra över 10 kr och ge dig mellanskillnaden som "plåster på såren" för besväret.

Hade du blivit nöjd med en sådan lösning?
    Ska tillägga att ev auktionsavgift är 6,75 kr, så det kan hon inte heller föra över. Hon kan bara föra över minst 10 kr.

I annat fall, om ni vill ha exakt summa, så får hon föra över 16,75 kr till dig, och sen får du föra över 10 kr tillbaka till henne... för att slutsumman ska bli 6,75.
  • x karin76
    Finsmamma skrev 2010-06-26 15:07:17 följande:
    men det går visste med mindre, jag kan föra över 50 öre om jag vill... beror på vilken bank man har...

men men

vi får se då hur det blir. jag vill inte gå förlust på det iaf..

jag har mailat tradera o bett de ta bort budet
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
    Med samma bank så går det möjligen, har man tur har man kanske det..

Tradera tar säkert bort budet så då löser det sig ju.
  • x karin76
    Bellevue skrev 2010-06-26 15:17:45 följande:
    Vi har swedbank och kan föra över hur lite vi vill till vilken annan bank som helst. Vilken bank är det som har minimi på 10 kronor?
    Har Handelsbanken och där går gränsen vid överföring till andra banker vid 10 kr.
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2010-06-26 22:32:42 följande:
    måste ju fråga er, lite OT då det inte gäller tradera i sig, men men..

var får man tag i värderare, hur söker man efter dem på nätet tex.

vi har ett slagbord 1700tal som vad vi förstått skulle inbriga lite värde, då  de "kom med huset" när vi köpte stugan med inventarier och allt, och ett museum egentligen skulle få bordet, men de kom aldrig och  hämtade det innan vi fick stugan så då vart de vårat.

det står ju bara och tar plats så vi vill bli av med de men vet inte hur!!!!
    Vet inte var du bor, men jag har för mig att www.lauritz.com har värderar om du skickar en bild. De vill säkert gärna sälja bordet åt dig också om du vill sälja det, fast som sagt det beror ju på om du bor nära något av deras kontor..
Svar på tråden Traderatråden nr 16