Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Hmm.. Har länge tänkt strunta i att lägga ut vuxenkläder då det verkar som om marknaden är mättad på det på T.. men garderoben svämmar verkligen över och jag skulle behöva lägga ut hur mycket som helst.. En del verkar ju lyckas med att få betalt för plaggen också. Måste fundera ut hur jag kan få lite sålt i den kategorin också, är ju mest barnkläder jag säljer så det kan jag ju nu vid det här laget. Vuxenkläder kräver kanske en annan strategi, iaf om det inte är märkeskläder. (Som är det enda jag vågat prova än så länge..)

Får surfa runt lite på T och se vilka sökord som verkar ge bud.

★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    LitenIsa skrev 2010-06-09 12:09:54 följande:
    Såg att ni diskuterade staplarna. Tycker staplen fraktkostnad är lite märklig. Väger plagget så mycket att det kostar 36kr för att frakta vad ska jag som säljare då göra för att göra köparen nöjd och få en 5:a?

Nu när dessutom schenker höjt så kan man ju knappast skicka det billigareFlört.

Sen är det fult att ta 36kr betalt och sedan frankera för 24kr men sånt pysslar iallafall inte jag med.
    Kan tillägga apropå staplarna att jag gärna skulle sett att man hade staplar för köpare också. Att man som säljare kan betygssätta kommunikation, hur snabb man betalat, osv.
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2010-06-09 11:47:28 följande:
    sjärn jeansen från lindex på sista bilderna i detta inlägg:

viktorsmamma.blogg.se/2010/may/bilder.html

nån som har sett de i 92 på tradera nånstans?
    jag orkar inte går igenom 86/92 kategorierna tjej/kill/unisex så frågar och hoppas att nån sett de nyligen =)
    Viktorsmamma skrev 2010-06-09 12:23:08 följande:
    puffar min fråga
    De finns inte på Tradera just nu..
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-06-09 21:57:47 följande:
    Men..är det denna som du har kallat aprikosa sommardräkten? För isf ska jag hålla ögonen öppna
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Japp, det är exakt den. Vi hade den i 68 och det var en favorit. Ser du den igen i 80 eller 86 så inboxa gärna! :-x
  • x karin76
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-10 07:32:09 följande:
    Hur kommer det sig att det man vinner för 1 kr, de är så sega på att höra av sig med vinnarmail?
    Idag är det 3 dgr sen jag vann. Fortfarande inte fått nåt..
    Vill bara betala å få det överstökat :)
    De känner väl inget "driv" efter att få in pengarna...?
  • x karin76
    LillTussen skrev 2010-06-12 16:50:47 följande:
    Hur gör man om man köpt ett plagg på tradera och inte får plagget? Jag har försökt kontakta säljaren utan att lyckas. Jag tänkte vänta på svar ett tag till, men om jag inte får plagget, hur gör jag då?
    Hur lång tid har det gått sen auktionsslut och sen du betalade?
Svar på tråden Traderatråden nr 16