Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Kvällens köp, sonen lär bli nöjd, han avgudar allt med bilar, motorcyklar, flygplan och traktorer  :
    http://www.tradera.com/Blixten-McQueen-Cars-troja-strl-98-104-auktion_302808_113036016
    http://www.tradera.com/Blixten-McQueen-Cars-troja-strl-98-104-auktion_302808_113036154

Vet att det är inte jättelångt ifrån nypris, men de är poppis här hemma.
    Håller tummarna för att skicket är fint!

★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    DariaM skrev 2010-05-25 00:21:12 följande:
    Hej alla, Jag har ett litet dilemma. Har budat hem ett par stövlar till min lilla tös den 21 april och betalat för dem (70 kr) några dagar senare. Jag har dock inte fått dem ännu, har haft kontakt med säljaren för ca 2 veckor sen och då fick jag till svar att hon haft mycket hemma men skulle skicka dem på en gång. Dock INGA stövlar ännu! Skickade ett nytt mail i fredags men inget svar och nyss försökte jag igen men då fick jag ett felmeddelande om att mailadressen ej finns längre. Kollade Eniro och såg att hennes namn och adress stämmer (behöver ju inte vara hon). Såg dessutom att hon fått några negativa omdömmen de senaste dagarna. Jag är nu ganska säker om att jag inte kommer få några stövlar. Nu till saken...ska jag ringa henne och kolla vad som händer eller skriva negativt omdömme utan att ringa? Samt ska jag göra en polisanmälan...det handlar ju "bara" om 70 kr.
    Du kan prova att ringa henne om du inte får någon kontakt vare sig på sms eller mail. Om hon redan fått några negativa av samma anledning kanske hon inte bryr sig så mycket om hon får ett till, så tyvärr kanske inte hot om neg spelar någon roll.
    Visst kan du nämna polisanmälan om hon ändå inte går att få tag i, men som andra säger gör de ingenting åt det. Enda gången de gör något åt det är när bedrägeri förekommer i storskalig omfattning, dvs många köpare har blivit lurade och för stora belopp.

Men iofs kanske skickar hon skorna för att undvika en polisanmälan om hon tror att du kommer att göra en sån, vem vet?

Sen kan det ju ha hänt något också, ett barn kanske har hamnat på sjukhus akut,... någon i familjen gått bort, ... osv osv. Vet inte hur många ursprungliga positiva omdömen hon har, men har hon t ex 300 positiva och sen bara 2-3 neg nu under sista veckan så kan det ju tyda på att något hänt.
  • x karin76
    Soltoa skrev 2010-05-24 23:04:06 följande:
    Hejsan traderare!Har skrivit frågor för någon dag sedan om budtrissning eftersom jag inte visste vad det var men det fick jag svar på här, så tack! =)Men nu en annan fråga.. Om en säljare har över 70 omdömne men bara 10 unika.. och säljomdömerna är från typ likadant alias som sitt eget.. är det budtrissning då typ? gör jag något "olagligt" om jag budar på dennes annonser då?? Jag hänger inte riktigt med i det där.. Vill inte gärna bli avstängd för att jag gör något fel.Och ber om ursäkt att jag är så trög, men fråga hellre en gång för mycke än för lite =P
    Nej du har ju ingenting med säljaren att göra, så DU gör ju aldrig något konstigt i sammanhanget.

Inboxa gärna en länk till säljaren (eller dennes alias) om du vill.
  • x karin76
    mariahammarberg skrev 2010-05-26 22:19:53 följande:
    Hej igen.Eftersom hon nu åter sagt att hon ska fixa pengar till mig, mailade i måndags och fick till svara att hennes syster(!) skulle sätta in till mig så att jag skulle se dem senast ons undrar jag hur jag gör nu när jag idag ons fortfarande inte sett några pengar Sätter neg nu eller väntar in de 60dagaran och hoppas att hon inte hämd sätter neg tillbaka. Kan ju inte ge hur många chanser som hellst då hon varit hemma flera dagar nu med barnet. Om hon väntar på pengar kan hon väl säga det istället för att låtsas att hon betalt men att jag inte ser dem förrän efter löning eller hur hon nu tänker. Irriterad känner jag mig.
    Svara att "FORTFARANDE syns ingen betalning, och gör den inte det på fredag senast kommer du att sätta negativt omdöme och lägga ut varan till försäljning igen, tålamodet börjar ta slut".

Sen behöver du ju inte sätta neg, utan kan vänta till 60 dgr gått som beskrivet, antagligen sätter hon inget omdöme förrän du gjort det och har du inte satt något nu när du lägger ut varan igen så tror hon kanske att du skiter i det / har glömt det.
  • x karin76
    Bellevue skrev 2010-05-26 20:12:06 följande:
    Dagens shopping:www.tradera.com/Timberland-sandaler-auktion_3...www.tradera.com/Snickarbyxor-fran-blaklader-c...Gårdagens:www.tradera.com/Mexx-fin-byxa--auktion_302807...Hoppas dom inte är för tjejiga bara...tror ni det?
    Å såna brallor måste jag börja hålla utkik efter också, sonen vill ju gärna ha "lika som pappa".
  • x karin76
    Doodies skrev 2010-05-27 22:21:43 följande:
    Tycker mina auktioner går riktigt trögt också Har avslut på alla söndag kväll.Har ett par jättefina kavatskor i nyskick och dom ligger på 50:- , köpte ju dom för 450:-.Resten ligger fortfarande under 10:-Blir deppig över alla köpare som fått sina saker och inte lämnat något omdöme ännu
    Om jag ska ge något tips...

Tror du skulle kanske få fler bud om du skrev NYSKICK på dem, t ex även i rubriken. Om det inte står det så förutsätter många köpare att de är i vanligt beg skick och klickar kanske inte på dem. Om det står använda 15 ggr kanske en del inte tittar på bilden och ser hur fina de är utan tänker att de är nog "vanligt begagnade".

Kanske skulle det stå i beskrivningen nånting med "superfina Första-skor - använda ett antal ggr utomhus men i mkt fint skick, ser helt nya ut, endast lite färgade av marken på undersidan, nypris 450 kr".

Sen tror jag iofs att största anledningen till att de inte gått upp mer är storleken, många köper inte första skorna förrän i stl 19.

I övrigt så är det ju jättesvårt att få bud på storlekar 62 och därunder, så där har jag inga tips att ge. Man får nog förutsätta att de alltid går lågt och hoppas på det bästa, t ex att någon vill samfrakta och budar på flera saker.
  • x karin76
    anette 81 skrev 2010-05-28 08:22:12 följande:
    Varför ska folk ha avslut mitt i natten? Man har ju inte direkt lust el möjlighet att vara vaken då för att kunna buda
    Har jag heller aldrig förstått... Brukar aldrig hålla mig vaken, bara lägga ett bud och sen hoppas på det bästa.
Svar på tråden Traderatråden nr 16