DariaM skrev 2010-05-25 00:21:12 följande:
Hej alla, Jag har ett litet dilemma. Har budat hem ett par stövlar till min lilla tös den 21 april och betalat för dem (70 kr) några dagar senare. Jag har dock inte fått dem ännu, har haft kontakt med säljaren för ca 2 veckor sen och då fick jag till svar att hon haft mycket hemma men skulle skicka dem på en gång. Dock INGA stövlar ännu! Skickade ett nytt mail i fredags men inget svar och nyss försökte jag igen men då fick jag ett felmeddelande om att mailadressen ej finns längre. Kollade Eniro och såg att hennes namn och adress stämmer (behöver ju inte vara hon). Såg dessutom att hon fått några negativa omdömmen de senaste dagarna. Jag är nu ganska säker om att jag inte kommer få några stövlar. Nu till saken...ska jag ringa henne och kolla vad som händer eller skriva negativt omdömme utan att ringa? Samt ska jag göra en polisanmälan...det handlar ju "bara" om 70 kr.
Du kan prova att ringa henne om du inte får någon kontakt vare sig på sms eller mail. Om hon redan fått några negativa av samma anledning kanske hon inte bryr sig så mycket om hon får ett till, så tyvärr kanske inte hot om neg spelar någon roll.
Visst kan du nämna polisanmälan om hon ändå inte går att få tag i, men som andra säger gör de ingenting åt det. Enda gången de gör något åt det är när bedrägeri förekommer i storskalig omfattning, dvs många köpare har blivit lurade och för stora belopp.
Men iofs kanske skickar hon skorna för att undvika en polisanmälan om hon tror att du kommer att göra en sån, vem vet?
Sen kan det ju ha hänt något också, ett barn kanske har hamnat på sjukhus akut,... någon i familjen gått bort, ... osv osv. Vet inte hur många ursprungliga positiva omdömen hon har, men har hon t ex 300 positiva och sen bara 2-3 neg nu under sista veckan så kan det ju tyda på att något hänt.