Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Stormis skrev 2010-06-05 12:47:12 följande:
    Fast positiva kan man väl ta bort själv? Eller det har man kunnat förr iaf.
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
    Ja jag såg det nu, att man kan ta bort positiva omdömen om man kontaktar supporten.

Tycker det känns lite B dock att ödsla deras tid på såna saker när det finns så otroligt mycket de kan göra för att förbättra siten i stället, vore bättre om de la sin kraft där...
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-06-06 20:24:54 följande:
    Åhhh jag är  såååå svag..Nu har även jag trillat dit på poppisshortsen
    www.tradera.com/Blus-och-shorts-fran-Pop-stl-...

Kunde inte motstå denna hos samma säljare..tror den är söt på
    www.tradera.com/Kanonsot-sommardrakt-sommar-s...
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Vi har toppen och shortsen med, fast inte ihop iofs. Tycker toppen är jättesöt till den blåa ballongkjolen.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-06-07 09:03:02 följande:
    Ja jag har inte tänkt ha de tillsammans, tänkte ha rödvitrandigt till shortsen. Toppen och sommardressen åkte bara med
    Har oftast vit topp med puffärm till, tycker denna är jättesöt t ex: http://www.tradera.com/Jeansshorts-shorts-knickers-topp-Pop-Po-p-68-74-SUPERFINT--auktion_302757_110195453

Har tyvärr inte hittat samma vita pop-topp i större storlek på Tradera, men fann en från Lindex i 86 med nästan likadant hålmönster som är nästan identisk. Passar nu när vi har shortsen i större storlek. 
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-06-07 11:02:40 följande:
    Du kan ta bort bilder på de auktioner som ännu inte har fått bud. Jag tror dessutom att du säljer bättre med din egen bild av produkten som huvudbild. De flesta ser bara huvudbilden, är inte den intressant så är det många som låter bli att klicka sig vidare-lånade bilder kan få många att avstå från just detta,samt att det är otillåtet enligt Traderas regler:
    www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=215...
    Nej man kan tyvärr inte ta bort bilder.. Man måste i sånt fall starta om auktionen. Ibland kan man byta ut en bild mot en annan bild, men det funkar bara ibland. Har varit i kontakt med supporten att ANTAL ggr just om detta.. Är ett prog.fel hos dem att det inte går att byta bild alltid. Och de säger själva att man inte kan ta bort en bild - de menar att man får se till att sätta in rätt bild från början i stället.
  • x karin76
    h80 skrev 2010-06-07 11:48:19 följande:
    vad tror ni om att lägga ut sommarkläder nu? försent?
    Smultronhjärta skrev 2010-06-07 11:49:23 följande:
    Tycker jag inte...men jag ska iofs lägga ut ett gäng på onsdag
    Ooo.. det påminner mig om att jag skulle ha behövt köra en omgång till jag med.. men jag ska till Norrland en vecka med avresa i morgon så det hinner jag nog inte tyvärr. Är iofs inte renodlade sommarplagg, så det kanske går att bli av med dem senare också.. 

Om nu FLYGET SLUTAR STREJKA vill säga. Skittradigt rent ut sagt och sitta och vänta på besked om vi kommer iväg i morgon eller inte.
  • x karin76
    mage06 skrev 2010-06-07 13:06:01 följande:
    Tror inte att det är försent! Så fort det är sommarlov "på riktigt" och blir ihållande värme så kommer folk på vad de saknar i sommarklädesväg

Jag blir så ledsen... Berättade om en säljare om hotade med neg redan i vinnarmailet... 3 dagar-annars neg. Fick paketet idag, efter drygt en vecka. Inget svar på förfrågan om hon kunde se pengarna på kontot . Packat med 200 meter tejp till en boll! Kunde knappt komma in i paketet & vill inte klippa med risk för att klippa i plagget. En tunika som påstås vara "ny, endast upptvättad" med fettfläckar på?! Som grädde på moset en LÖSEN på 22 kr!!!

Sånt får mig att undra vad jag håller på med när jag köper på tradera...
    Men galet! Fota fläckarna och begär pengarna tillbaka. Ett nytt plagg ska inte ha fläckar!

Betalade du lösen utan att begära ersättning från henne förresten? Jag brukar be om betalning från säljaren i förväg i de fallen det händer..
  • x karin76
    charmmiss skrev 2010-06-07 13:19:26 följande:
    blir nog inte mer tradera för mig den här månaden, allt går så segt, kommer att lägga upp lite på blocket istället, la upp två klädpaket och de blev sålda nästan på en gång. Bästa av allt ingen provisions avgift utan bara 10 kr i annons avgift

däremot har jag köpt dessa, precis som om vi har brist på klänningar

www.tradera.com/Ljuvlig-sommarklanning-stl-86...

www.tradera.com/Sot-klanning-fran-Lindex-strl...

www.tradera.com/Klanning-stl-110-auktion_3029...

vann även denna, men han vill inte sälja den då den antagligen gick för billigt, Skyller att dottern råkade spilla kaffe över den, men vill inte skicka bild på olyckan *suck*

www.tradera.com/Vit-fin-Klanning-strl-98-HELT...
    Han den siste verkar inte direkt seriös om man ser till omdömena... Får han neg från dig också pga ej genomförd affär så blir han väl kanske avstängd rentav..
  • x karin76
    Minnie69 skrev 2010-06-09 01:25:40 följande:
    GRRRRRRRRRRRRR - ett pucko har snott mina annonsbilder Demon och använder i sina annonser. Vidtat tradera åtgärder om man anmäler eller sölar de på som vanligt? *SUR/ARG*, sure plagiat och kopiering är ett uttryck för beundran - MEN  MITT ÄR MITT
    Maila dem och länka till din egen auktion också så tar de bort den ganska snabbt. Sen får du hålla koll så personen inte lägger upp samma bild igen. Du kan ju maila personen också och säga åt han/hon att byta bild - att det inte är tillåtet att använda andras bilder..
  • x karin76
    AnnaFreja skrev 2010-06-09 10:44:22 följande:
    Hur tänker ni när ni lämnar omdöme för leveranstid på en säljare? Vad krävs för att få en 5:a 4:a osv?
    5:a i leveranstid om varan postats inom 2-3 dagar från att jag betalat. Drar ner betyget om det tagit mer än en vecka för personen att lägga på lådan (såvida det inte stått uttryckligen i auktionen att leveranstiden blir lång).

5:a i objektsbeskrivning om varan är som beskrivits. Drar ner betyget om skicket är sämre, t ex missade fläckar, hål, blekningar, osv som inte beskrivits.

5:a i kommunikation för det mesta. Drar ibland ner om personen inte svarat på mail om jag frågat något, eller tagit väldigt lång tid på sig för att svara.

5:a i fraktkostnad om den är korrekt och enligt beskrivet i auktionen.

Hoppas att de som satt betyg på mig går efter ungefär samma kriterier. Tycker iofs det är lite surt att få 4:or ibland på leveranstid då jag alltid postar samma dag som betalningen syns hos mig, eller absolut senast dagen efter. Så om någon klickar hem något av mig på söndagen och betalningen syns på måndagen, då har de varan redan på tisdag. Absolut senast på onsdag. Det tycker iaf jag inte är värt en 4:a... Men men. Vissa kanske tycker man ska skicka innan man fått betalt för att få högsta betyg.., vad vet jag?
Svar på tråden Traderatråden nr 16