AnnaFreja skrev 2010-06-09 10:44:22 följande:
Hur tänker ni när ni lämnar omdöme för leveranstid på en säljare? Vad krävs för att få en 5:a 4:a osv?
5:a i leveranstid om varan postats inom 2-3 dagar från att jag betalat. Drar ner betyget om det tagit mer än en vecka för personen att lägga på lådan (såvida det inte stått uttryckligen i auktionen att leveranstiden blir lång).
5:a i objektsbeskrivning om varan är som beskrivits. Drar ner betyget om skicket är sämre, t ex missade fläckar, hål, blekningar, osv som inte beskrivits.
5:a i kommunikation för det mesta. Drar ibland ner om personen inte svarat på mail om jag frågat något, eller tagit väldigt lång tid på sig för att svara.
5:a i fraktkostnad om den är korrekt och enligt beskrivet i auktionen.
Hoppas att de som satt betyg på mig går efter ungefär samma kriterier. Tycker iofs det är lite surt att få 4:or ibland på leveranstid då jag alltid postar samma dag som betalningen syns hos mig, eller absolut senast dagen efter. Så om någon klickar hem något av mig på söndagen och betalningen syns på måndagen, då har de varan redan på tisdag. Absolut senast på onsdag. Det tycker iaf jag inte är värt en 4:a... Men men. Vissa kanske tycker man ska skicka innan man fått betalt för att få högsta betyg.., vad vet jag?