Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

j o n n a h skrev 2010-08-11 19:43:37 följande:
    gaa, sitter och förbereder för att lägga ut annonser, men blev lite nollad när jag skulle skriva storleken i annonsen på ett Knuckelheads-plagg.. Det står storlek 4T, vad innebär det? Är det 4 år eller? Och vad motsvarar det isåfall? Nån som vet?
    Prova att kolla på en återförsäljares hemsida, ibland har dom skrivit ut vad det motsvarar. T ex Babyshop.se (ej min butik!!). Har för mig att det kan motsvara 4 år, men generellt är Knuckelheads väldigt små i storleken har jag för mig...? Så rimligtvis borde 4Y vara ungefär 110 och då i stället passa som en 104 ungefär? Om du vet när plagget passade ditt barn så vet du kanske vilka andra storlekar han/hon hade samtidigt - och nämna det i auktionen.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    trolltriss skrev 2010-08-10 20:07:14 följande:
    ren och skär fattig dom,,, NEJ RÅ___-------- så här är det, mina ungar är ena riktiga fläckfisar,,, ( de två minsta alltså ) DESSUTOM super allergiska ( kan bara tvätta i såpa  tål inte mer ) och det slutar ju med att allt blir fläckigt och tråkigt. KOMMER inte HELT sluta med MOLO... men av de 20 % MOLO plagg som de har i sina garderober, blir det endast kanske 5 % kvar,,,de kommer inte gå med MOLO eller KATVIG eller SMÅFOLK etc,,, till dagis t ex.... det blir endast skolgrabben som får gå i märkes´kläder.

TROLIGTVIS blir Trolla lika nöjd i en fläckig Bamse som en fläckig airbrush,,,,, he he he

DOCK kommer jag hålla mej till ytterkläderna. Älskar dem! Lurvarna har jag redan sålt av till grannen,.,.,..

I allt vemod varde ljus
    Låter som sunt förnuft.. Är också lite Molo-junkie.. men lillasyster är bra mycket kladdigare än vad storebror var (hade man mer tid att torka/hjälpa att äta då kanske när man var 1-barnsförälder..?) så det blir färre märkesplagg framöver för henne med.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-08-10 19:39:52 följande:
    Jag har ikväll än en gång fått det bekräftat att Schenker är oproffsiga och att det är många lyckokast att paket hittar hem..
    Min vagn från England hade kommit men var den var visste ingen! Tre samtal till kundtjänst senare lyckades jag få rätt på löp-nr och efter att jag själv fick pallra mig till ombudet så stod där visst ett paket till mig.Dock behövdes det ingen pinkod enligt kundtjänst men det vill visst ombudet ha..så jag gjorde som de sagt till mig dvs hänvisade till kundtjänst. Det gick inte,förrän jag lackade ur
    No more SchenkerSkrikandes
    Galet...
  • x karin76

Jaha... Provade proslistern igår igen, inte en enda auktion kom upp. Till slut tröttnade jag och mailade kundtjänst, nu har dom en kopia på listan och ett par av bilderna och ska se vad som är felet. Bildstorleken är ju bara 200 kb, så det ska ju inte vara något problem enligt dem..? Tror helt enkelt det är överbelastningen som är problemet - men knappast att dom bryr sig om att lösa DET.

Matade in alla manuellt i stället - tog ju säkert ytterligare en halvtimme bara det. Och till på köpet råkade jag missa att ändra ett pris i en auktion så någon fyndade snabbt en grej på köpnu för 79 som jag tänkt ta 149 för. Jaja, inget att göra åt. Ett fynd för någon annan.

• x karin76
    Medusan skrev 2010-08-13 10:42:39 följande:
    I helgen 14-15/8 erbjuder vi dig att sälja upp till tre objekt helt utan kostnad!

Skapa dina tre annonser och välj fritt bland tillval eller önskad sluttid. Allt är gratis! Om du skulle ha oturen att inte få dina prylar sålda så betalar du heller ingen osåltavgift.

kampanj.tradera.com/promo/saljyra/
    Ja det är ju synd bara att man precis lagt ut vinteroverallen och missade erbjudandet... Funderar iofs på att sälja ett Odd Molly plagg, så man kanske ska passa på nu då.
  • x karin76
    star67 skrev 2010-08-13 14:01:32 följande:
    hur är läget på tradera nu om man lägger några nya plagg??
    Hyfsat, nåt har iaf gått på Köpnu.. Avslutsmässigt vet jag inte än, har inte avslut förrän om en dryg vecka.
Svar på tråden Traderatråden nr 16