Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2010-08-23 11:43:10 följande:
    Men vad konstigt med vinnarmailen? Jag har inte köpt på köp nu på sistone, men jag sålde tre saker igår, och två har redan mailat och betalat, så då måste de ju ha fått min info... Skumt att det bara funkar för vissa Obestämd
    Ja det är underligt. Det vinnarmailet jag fick då jag tog köp nu såg ut som vanligt, men den rutan med "säljarens info" fanns inte med. Likandant för de som handlat av mig också.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Mamma till Simon skrev 2010-08-23 15:26:51 följande:
    har slängt ut lite till, fast inte ens nu på dagen fick jag prolister att fungera Skrikandes
    blev till att lägga upp en och en Rynkar på näsan
    Rösta gärna...

www.familjeliv.se/Forum-5-84/m53963690.html

Jag provade prolister med EN auktion igår kväll, funkade inte. Tog bort samtliga bilder (de är ca 150-200 kb) och provade igen, då gick det. Sen la jag till bilderna manuellt.

Men så orkar man ju inte göra då man ska upp med 20-30 auktioner....
  • x karin76
    snappi81 skrev 2010-08-23 18:08:23 följande:
    Hur skulle ni göra?

Har en köpare som betalt men när jag skulle försöka boka frakten genom dhl så får jag fel meddelande, det visar sig när jag kollar på hitta att människan har skrivit helt fel postnr. Allt annat stämmer förutom det. Skicka till det postnr jag hittade på hitta eller vänta ett tag till. Lyckas inte få nån mailkontakt med människan..!!
    Om du tar postnumret från Hitta så blir det rätt. Hon kommer ju att få aviseringen till sin mail som vanligt, och paketet hamnar på rätt adress eftersom dhl's sida inte skulle godkänna en felaktig adress och postnr kombination.

Dessutom, postnumret avgör bara vilket ombud som ligger närmast och föreslås i listan, och det går att välja fritt bland de förslag som systemet föreslår. (T ex så ber jag alltid att man väljer nr 2 i listan om det MÅSTE vara dhl man skickar med, för nr 1 ligger toklångt åt fel håll för mig.)
  • x karin76
    Ellan 76 skrev 2010-08-23 20:29:35 följande:
    Oj nu var det längesedan som jag var på FL! Men nu efter sommaren har jag lagt in lite nya auktioner så då måste jag ju kolla in här:)
    Välkommen tillbaka. Har inte heller varit så aktiv under sommaren... men börjat lite smått igen.
  • x karin76
    Aprikos skrev 2010-08-23 18:36:10 följande:
    Fick hem en jättefin pop-overall idag, som jag vart lite fundersam över skicket på. Och den är så himla fin! Jag är helt överraskad, lätt ett av mina topp 3 köp på tradera. Det är ju väldigt kul att bli överraskad åt det hållet, kan jag säga. Haft några besvikelser det sista, när folk skriver "nyskick" och så visar det sig att deras nya kläder hämtas på soptippen helt utslitna och trådiga. kan ju konstatera att vissa säljares nyskick och mitt nyskick inte riktigt är samma alltid.
    Sånt är kul!!
  • x karin76
    HonSomVet skrev 2010-08-23 21:38:55 följande:
    Jag fick en lite annorlunda förfrågan nyss! Hur skulle ni göra?

Jag fick ett mail av en potentiell köpare som är intresserad av min overall jag har ute. Hon vill dock komma hit och prova den på sin dotter innan hon är beredd att buda! Förvånad

Hon sa att hon kan se att vi bor nära varandra... Hur kan hon göra det? Hon kan se stad förvisso, men hon nämnde även plats hon bor på och ja vi bor ganska nära varandra. Hon kan väl inte se min adress? Eller kanske menade hon bara i samma stad... Jag vete katten... Kan man se mer specifikt var en säljare bor?
    Jag fick förslaget av en säljare att jag kunde komma och prova stövlarna på tösen när jag frågade ifall jag kunde hämta dem om jag vann budgivningen...

Du gör själv som du känner, vill du inte eller har inte tid, säg att du har svårt att boka upp tid som passar och att hon ju kan prova den i en affär i närheten (och kanske ge förslag på någon återförsäljare om det finns i närheten).
  • x karin76
    virre80 skrev 2010-08-24 06:29:36 följande:
    Nu har jag lagt min första säljannons på tradera, hur månne detta sluta? Glad     Hittade en nästintill oanvänd POP mysdress i stl 56 som jag lagt ut.  Annonsen blev lite kortfattad, får brodera ut mer till nästa gång.  Spännande Glad
    Då är du nog också snart fast. Välkommen till träsket!
  • x karin76
    tessum skrev 2010-08-25 06:38:02 följande:
    Detta mail fick jag idag och det tar nog priset Tungan ute

"     Hejsan!

Dina 210 kronor kommer så snart min dassiga ekonomi tillåter det. Helst tidigare, men senast mellan 17-20 september då jag får nya ordinarie pengar.

Ha det bra. Hej då!"
    Oh my god...
  • x karin76
    iser skrev 2010-08-25 23:22:26 följande:
    Nu har jag sålt min första sak. Jihu! men jag har lite frågor. Jag har fått mail från köparen att hon har satt in pengarna i dag på mitt konto men eftersom jag har annan bank så syns det inte än. 1. Ska jag ändå skicka den eller ska man vänta innan man verkligen ser att de är inne? 2. Jag är rädd att hon ska bli missnöjd (även om jag gjort en bra beskrivning) men borde jag erbjuda att hon kan få pengarna tillbaka om hon returerar varan om hon inte skulle gilla den?
    1. Vänta tills du ser överföringen, det gör alla andra. Det händer (väldigt sällan men ändå) att folk struntar i att betala och bara låtsas betala. Har dock bara hänt mig 2 ggr på 1000 auktioner...

2. Nej är du ärlig i din beskrivning så behöver du inte erbjuda dig att ta tillbaka varan. Hon kan ju bara ha ändrat sig, eller råkat shoppa för mycket en månad, eller något annat, och sen bara hitta på en orsak till att lämna den tillbaka. Bud är bindande, och generellt tar säljare bara tillbaka en vara om de missat något i objektsbeskrivningen som spelar stor roll för köparen - t ex att du skrivit fel storlek 86 i stället för 92, missat en fläck eller ett hål, glömt att skriva att plagget är blekt/noppigt/annat... osv. Har du beskrivit plagget någorlunda bra så har du ingen anledning att låta köparen ångra köpet. Om köparen har ångrat sig och objektsbeskrivningen är bra, då får köparen helt enkelt stå sitt kast och köpa varan - hon kan ju helt enkelt lägga ut den själv till försäljning i stället. Så har jag gjort ibland då jag råkat vinna flera liknande auktioner, eller råkat köpa hem dubbletter av något. Då har jag lagt ut varan själv i stället sen.

• x karin76
    Lantani skrev 2010-08-26 09:16:17 följande:
    Kan ni ändra era automatiska vinnarmejl?

Jag kan trycka på själva rutan, men sen när jag börjar skriva, radera eller något så händer inget. Skitirriterande, eftersom jag bytt bank och gärna hade viljat få pengarna dit istället för till min gamla!
    Ja, du klickar väl ÄNDRA och skriver.. och sen SPARA? Då ska det ju funka...
Svar på tråden Traderatråden nr 16