Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76
    Underbara ungar skrev 2010-08-30 10:49:55 följande:
    Hur lönt är det att lägga ut klädpaket i stl 50/56 och 62/68?

Det är kläder från HM, Lindex, fransa, Name It, pop, esprit bl.a
    Tja, man får inte så mycket för det, men det är ju bra att rensa undan lite grann så man får plats i lådorna, skåpen och tvättstugan.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76

Dagens "stolpe in":

Skulle packa en overall som jag tidigare planerat att skicka i en kartong med Schenker, men sen betalade köparen för Posten i stället... och då vart det värre. Overallen vägde ca 950 och kartongen 300, dvs skulle hamna uppåt 84 kr i stället för som jag tagit betalt för, 60 kr. Nåväl, inte hela världen iofs, men sen hittade jag en supertjock och seg Esprit-kasse som jag packat i i stället nu - och hamnade på 999 gram. Perfekt!

• x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-08-29 21:45:56 följande:
    Så där, nu är kvällens avslut klara! Är riktigt nöjd faktiskt Några osålda blev det, men det var mest vinterskor i små stl med riktigt höga utrop, så jag är inte förvånad. Ullunderstället från molo steg till 390 kr, nästan 100 kr mer än köp nu, och reiman slutade på 710 kr, 10 kr mer än köp nu. 
    Nu vill jag lägga ut meeer Måste bara rota igenom garderoberna först... Obestämd 
    Vad var det för skor du hade? De hade jag missat tror jag..
  • x karin76
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-08-29 21:15:09 följande:
    Facebook är  ju ett bra verktyg för marknadsföring. Så ju mer som "Gillar" Tradera på Fejjan desto mer får kännedom om de. Det man "gillar" registreras på ens profil och på så sätt får folk reda på det
    Aha, ja jag kunde nästan gissat att det var nåt sånt iofs.. Fast jag tycker ändå det verkar vara världens mest onödiga grej. Alla som håller till på internet vet väl ändå vad Tradera är och vad man gör där.. Är väl inte så att fler börjar använda siten bara för att någon "tycker om" Tradera på sin fb-profil.... Men men, de vet kanske vad de gör de där marknadsföringsnissarna. Jag var mest sur över att de tog bort rutan med populära objekt i den kategorin man just tittade i. Hittade många fina saker därigenom och nu är det tyvärr borttaget.
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-08-30 11:15:37 följande:
    Superfit lära gå/höstskor stl 18, använda i vagn ett fåtal ggr, svart/bå kavat defender vinterkängor stl 19, sparsamt använda av en som inte kunde gå och svarta kavat vinterstövlar med röd motorcykel stl 21 använda en säsong och i mycket fint skick
    Aha, lite för små då. Klickade nyss hem ett par ecco vinterkängor i stl 22 på Köp nu. Precis likadana som vi har hemma i 23 som jag sparat från storebror, men som verkar bli för stora för lillasyster i år.
  • x karin76
    Bagarn skrev 2010-08-30 11:52:54 följande:
    Såg att det var här Tradera proffsen sitter och jag har sålt lite därinne på sistone men jag har så svårt att veta hur jag ska paketera kläderna. Eftersom jag inte tar betalt för emballage så har jag packat i plastpåsar men jag skulle vilja paketera i sånt där brunt papper, typ inslagspapper fast hårdare. Var hittar man sånt? Eller finns det smartare sätt att paketera???
    Om du inte vill köpa mailing bags (som är superpraktiska och finns i olika storlekar) så kan du ta plastpåsar som du redan gör (se till att inte trycket på plastpåsen färgar av sig på plagget/prylen bara), sånt brunt papper går att köpa på rulle hos färghandlare. En del använder sig av kompostpåsar, såna man får gratis av renhållningen. (Iaf hos oss är de gratis.)
  • x karin76

Hmm.. Om man vill ha betalt inom 4 dagar så hör man väl av sig med betalningsinfo inom den tiden åtminstone...? Var iofs i söndags jag vann en grej, men har ännu inte kunnat betala den. Om man har satt ut fraktsumman i auktionen känns det lite märkligt att man ändå använder manuella vinnarmail. Blir ju bara merjobb?

• x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-08-31 08:24:02 följande:
    Eeeh, köp nu 249 kr för en begagnad pop-body? En ny kostar ju 195...
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid... 
    Som nån sa... galet överpris. Normalt slutbud på en sån body ligger runt 50-70 kr...

Och frakt 28 kr? Portot bör kunna bli t o m 12 kr (+ ev emballage) för en body, även stl 86 brukar hamna strax under 100 gram om det inte är supertjockt tyg i den.
Svar på tråden Traderatråden nr 16