Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

annat82 skrev 2010-10-19 11:45:30 följande:
    Jag tycker också du ska låta omdömet va kvar så det finns på hennes sida. Finns många som är rädda för att lämna negativt för att få ett i hämnd.
    Jag titta lite på hur många negativa en person på tradera har, men också på hur det är kommenterat. Om man fullkomligen skriker och säger fula saker i kommentaren till omdömet så tappar jag ganska mycket förtroende för den personen.
    Dessutom så känns det svårt att iaf spärra köpare innan första köp bara för att de har negativa. Däremot skulle jag tveka att buda på en säljare som har många negativa. Ett par med vettiga förklaringar kan jag helt förstå med tanke på vad det finns för folk där ute

Tycker faktiskt också att Tradera ska gå in mer själva. De är faktiskt ansvariga för siten och när det påvisas för dem att en person konsekvent missköter sig så tycker jag det är läge att agera från deras sida. annars har jag full förståelse för att de håller sig på utkanten, men inte i fall som detta.
    Tycker det är bra att du fortsätter ta kontakt med Tradera
    Instämmer..
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-10-17 10:33:52 följande:
    Åh jag vill gärna höra vad de svarar!

Jag ska btw ringa kundtjänst imorgon eftersom jag hann betala min felaktiga faktura*suck* Kanske ska fråga lite om det då
    Så här svarade de:

Hej Karin!

Tyvärr så gällde inte dessa rabatter/erbjudanden för de medlemmar som har mer än 500st omdömen.

Men jag ska givetvis ta detta vidare till ansvarig avdelning, så får vi hålla tummarna att det kommer något liknande erbjudandet som omfattar er som har över 1000 omdömen

Hoppas du får en trevlig dag!

Med vänlig hälsning

• x karin76
    Viktorsmamma skrev 2010-10-19 18:30:54 följande:
    Hur funkar  det med DHL?

köpte nu ett paket (2 saker som sampackas) med DHL och ha aldrig under mina 3-4år på tradera hämtat paket via DHL..

hur funkar de?
    vet att vi ha ett dhl ombud i stan där ja ska ner och hämta ett schenker paket då de kommer (troligen fredag) så bad henne ta de ombudet så slipper ja åka till felra ställen.
    Det är inte alltid samma ombud för Schenker och DHL... I vissa fall kanske, men ofta inte. Är du säker på att de har DHL där så funkar det ju.

När någon ska skicka till oss med DHL så får jag alltid påpeka att de INTE ska välja det närmaste ombudet enligt listan.. för det ligger 1,5 mil åt helt fel håll. Tar hellre nr 2 på listan som är inne i stan, där är man åtminstone ngn ggn i veckan.
  • x karin76
    Hallonmaja skrev 2010-10-19 19:51:44 följande:
    Någon mer som haft krångel med fakturorna nu? Betalade en igår på 31 kr. Idag finns en ny där på 124 kr. Den jag betalade igår finns inte med under "betalda fakturor" heller. Konstigt! Tycker dessutom att 124 kr verkar mycket eftersom jag annonserade helgen när dom hade ingen osåltavgift.

En annan fråga: Har ni öppnat speciella konton, typ e-sparkonton, som ni använder när ni handlar på T?
    Har ett vanligt "allkonto" för Tradera. Mest för att det är så krångligt att hålla reda på alla in- och utbetalningar annars om man har 30 auktioner ute i stöten... Kostar ju inget att ha det så, enklast tycker jag.
  • x karin76
    Hallonmaja skrev 2010-10-19 19:51:44 följande:
    Någon mer som haft krångel med fakturorna nu? Betalade en igår på 31 kr. Idag finns en ny där på 124 kr. Den jag betalade igår finns inte med under "betalda fakturor" heller. Konstigt! Tycker dessutom att 124 kr verkar mycket eftersom jag annonserade helgen när dom hade ingen osåltavgift.

En annan fråga: Har ni öppnat speciella konton, typ e-sparkonton, som ni använder när ni handlar på T?
    Glömde tillägga ang fakturan.. Är det inte så att du fått en faktura på 31 kr med förfallodag 31/10 som du betalat, och sen står det längst nere "du har ofakturerade avgifter för 124 kr", dvs du kommer att få åtminstone 124 på din nästa faktura nästa månad. Tänkte om du läst fel bara... ?
  • x karin76
    Tonarslisa skrev 2010-10-19 17:28:36 följande:
    kampanj.tradera.com/promo/ingenosaltavgift
    Funderar på en sak.. Det verkar som att de tagit bort ev osåltavgifter för mig, tror dock inte jag hade några osålda så jag vet inte säkert. MEN... Jag har två auktioner som startades den helgen som jag stängde ner i förtid. Gäller kampanjen även då? Det står ju faktiskt osåltavgift på de två auktionerna, trots startdatumet 18/9. Hade det varit osåltavgift hade jag nog inte ens prövat att lägga upp dem...

Ska prova att maila Tradera och be dem ta bort även de avgifterna och se vad de säger. Visserligen handlar det bara om 6 kr, men rätt ska väl va rätt...?
  • x karin76
    FL Lisa skrev 2010-10-19 20:06:37 följande:
    gumtree skrev 2010-10-19 17:10:56 följande:
    Jo, det ser onekligen lite mysko ut.
    ja jag tror också att det är samma person. Får kanske ta och göra en anmälan till tradera i alla fall
    Tror dock inte Tradera gör så mkt i det fallet... Det finns eg inga bevis för nånting utom att en person har köpt två saker av en annan och sålt en sak till densamma. Det bevisar inte budtrissning (eller iaf som i detta fall att en person klickat hem något åt den andra som verkat gå för billigt).

Visst verkar det onekligen som att det är så är i det här fallet, men det finns eg inget uttalat bevis mer än att det ser väldigt misstänkt ut.

Ett tips annars om man misstänker att någon håller på med trissning/klickar hem via någon "kompis" som "falskt reservationspris" ungefär.. det är att söka på avslutade auktioner på den säljaren, och sen sortera auktionerna efter "objekt". Ibland kan man se att samma person lagt ut samma identiska varor flera ggr (dvs samma "beg" vara med identisk beskrivning) och klickats hem av ofta samma person.
  • x karin76
    Hallonmaja skrev 2010-10-19 20:07:50 följande:
    Det var 31/10 som förfallodag på båda. Förstår inte varför den jag betalade igår inte finns med bland de betalda fakturorna heller. Längst ner står det nu att jag har ofakturerade avgifter för 82 kr. Blir förvirrad! Men brukar inte sälja så jätteofta heller, så har ingen bra koll
    Väldigt märkligt.. Vilken tur du uppmärksammade det! Vanligtvis brukar man ju bara lägga in fakturan för betalning och sen tittar man inte där igen.. Kolla med Tradera, de måste ju kunna reda ut det!
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-10-19 20:09:59 följande:
    Funderar på en sak.. Det verkar som att de tagit bort ev osåltavgifter för mig, tror dock inte jag hade några osålda så jag vet inte säkert. MEN... Jag har två auktioner som startades den helgen som jag stängde ner i förtid. Gäller kampanjen även då? Det står ju faktiskt osåltavgift på de två auktionerna, trots startdatumet 18/9. Hade det varit osåltavgift hade jag nog inte ens prövat att lägga upp dem...

Ska prova att maila Tradera och be dem ta bort även de avgifterna och se vad de säger. Visserligen handlar det bara om 6 kr, men rätt ska väl va rätt...?
    Men suck... När jag fyller i fältet om att kreditera avgifterna för de två auktionerna.. så får man ett automatiskt meddelande att "det är längre än 30 dagar sen auktionerna avslutades"... Och sen kommer man inte längre. Doh!

Ja det är ju 18-19/9 som kampanjen var och fakturan har ju inte kommit förrän nu, och jag har inte hunnit lusläsa den förrän idag. Får väl terra dem på vanliga supporten i stället då.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-10-21 21:26:59 följande:

Apropå en tidigare diskussion.. Såg nu att dom skrivit på Lindex kuponger att de "får användas endast 1 ggn per kund".. Så stod det väl inte förr? Kanske har dom dragit lärdom av att de använts flitigt tidigare.
Svar på tråden Traderatråden nr 16