Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

maadicken skrev 2010-10-31 22:08:26 följande:
    menar du att det skulle gå om ingen sida är mer än 70 cm?

just nu står den med måtten
     H 45
    B 55
    L 57

får väl ringa schenker imorgon och fråga annars, han inte göra det idag.
    Nja.. som jag skrev i efterföljande inlägg så får måtten vara max 70x40x35..

http://kampanj.tradera.com/frakt/schenker/

Men ring och kolla du för säkerhets skull.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76

Kan tillägga att jag tror ju inte det spelar någon större roll om paketet sen råkar vara 70x40x40 el likn... De brukar sällan kontrollmäta. Iofs är det ju på gränsen iom att det är maxstorleken, men antagligen går det ändå..

• x karin76
    maadicken skrev 2010-10-31 22:10:20 följande:
    och där läste jag vidare

men det står ju nåt om referensmått 220 cm oxå, och det är det jag inte riktigt förstår
    Ja det är bara att Längden + 2x (Höjd + Bredd) max får bli 220 cm. Men det visar sig genom de olika staplarna också, plus att maxmåtten står utskrivna till höger..
  • x karin76
    backi2008 skrev 2010-10-31 22:12:23 följande:
    Tack
    Nu har jag tabit bort den. Vågar jag lägga till den i presen igen???
    Det tror jag...
  • x karin76
    Underbara ungar skrev 2010-11-02 14:10:03 följande:

Jaha... Det är mig det är fel på alltså

Lackrits eller Lakrits då??

Far min är sörmlänning så jag säger lakrits

Kattvig och Laaakrits.
  • x karin76
    jagvetintevadjagheter skrev 2010-11-02 20:46:24 följande:
    Jag hade lagt två auktioner av en och samma säljare i min minneslista och på nått vis fick jag för mig att auktionerna slutade samtidigt, imorgon.
    Men den ena gick visst ut förut och jag missade den :/ (utan bud)
    Kan jag skicka ett meddelande via den andra auktionen o be henne lägga upp den på nytt? Eller strider det mot några av traderas regler?
    Jag föreslår ju inte handel utanför tradera utan ber att hon ska lägga upp den igen....
    (sen kanske hon inte vill göra det med det är en annan femma ;) )
    Har hänt mig någon ggn, ibland har jag mailat och frågat om hon kunde tänka sig att lägga upp varan igen, gärna med Köp-Nu. Oftast gör säljaren gärna det.
    zasata skrev 2010-11-02 21:21:01 följande:
    Hej!
    Nu har jag ett problem jag hoppas ni kan häjlpa mig med.
    Jag vann två varor av en säljre den 18 oktober, Jag mailade den 18 och 21 oktober för att fråga efter samfrakt, men fick inget svar. Valde sedan att köpa detta på annathåll. Nu har jag fått mail från säljaren som undrar var hennes pengar är. Hur skall jag lösa det? Vet ju att bud är bindande. Men tycker ju som säljare man får höra av sig innom rimlig tid med. Vill gärna ha grejerna förvisso, men nu har jag inte dom pengarna (ca 500kr) och för inget seriöst intryck då det tog så tid, men av omdömen så verkar säljaren seriös.
    Enligt tradera har man iaf 2 veckor på sig att slutföra en affär.. Kanske hade du kunnat betala in bägge auktionerna och fått igen ev överskjutande för samfrakt? Eller så samfraktar personen ifråga inte, vet inte vad det står i auktionsbeskrivning osv...

Men bud är ju bindande. Om jag vore du skulle jag betalat auktionerna och sen lagt ut varorna till försäljning igen på Tradera, med kort tid och Köp Nu. Har hänt mig ibland att jag budat hem något och sen råkat få dubbletter, senast för någon vecka sen. Men då har jag bara sålt varan igen sen i stället, och skrivit en liten förklaring i beskrivningen.
  • x karin76
    Tonarslisa skrev 2010-11-04 20:33:06 följande:
    Har mejlat tradera angående betyget man sätter på köpare och om det kommer få en egen ruta framöver. Spännande, få ser vad man får för svar..
    Ja ska bli intressant att höra vad de säger. De borde ju ha någon plan för det, om det aldrig kommer att synas är det ju rätt meningslöst.
  • x karin76
    alvaereva skrev 2010-11-04 09:42:23 följande:
    www.tradera.com/auction/ShowEnlargedImage.asp...
    Här är en bild på en tröja jag sålde för nån vecka sen. Säljaren skrev i omdömet att tröjan var urtvättad och trycket var sprucket.

Jag beskrev den som Ok begagnat skick. Hon påstår att jag kallat den för att vara i fint begagnat skick..
    Jag har erbjudit mig att ta tillbaka tröjan men att hon får stå för frakten.

Blir så irriterad över att folk inte kollar på bilderna, samt påstår saker som inte är sanna.
    Jag menar, var har jag kallat den för fint begagnat skick?
    www.tradera.com/Troja-med-texten-STORASYSTER-...

Begagnade kläder är inte nya! Skrikandes

Vad borde jag kallat den?
    Enligt min uppfattning kommer definitionen såhär,
    -Nyskick
    -Använd men i nyskick
    -Fint begagnat skick
    -Ok begagnat skick
    Tycker det var tillräckligt tydliga bilder.. Du har helt enkelt råkat ut för en väldigt petig köpare. Om 20 omdömen syns inte detta i listan, så jag tycker du ska bara strunta i det. Kommer alltid att komma surpellar.. så enkelt är det. Bäst att inte ödsla energi på dem.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 08:29:39 följande:
    Alltså jag tycker att det är lite underhållande när säljaren skriver absolut nyskick-se bilden/erna och så är där då en suddig bild
    *asg*
    Hannah74 skrev 2010-11-03 22:42:09 följande:
    Ja det var väl budtrissning som misstänktes eftersom det var ett snarlikt alias i samma lilla stad.
    Har det redan gått sex månader! Vad tiden går fort!

Didrikson brukar gå bra!
    Ojdå.. Ja det känns ju som igår ungefär.. redan 6 månader? Herregud vad tiden flyger iväg...!
  • x karin76

Heh.. Det var det märkligaste.. Fick ett mail nyss från en köpare som handlade av mig i söndags;

"Ber om ursäkt för att jag inte har hört av mig / betalat in pengar till dig.
    Vill säkerställa att koftan finns kvar innan jag för över pengar till dig,
    Ber dig därför bekräfta till mig."

Svarade att "den ligger såklart här och väntar på att få flytta vidare"...

Lite smålustigt. Skulle jag inte vilja sälja den eller vad?

Svar på tråden Traderatråden nr 16