Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

jeniii88 skrev 2010-10-23 09:57:56 följande:
    Hej tänkte fråga er som kan det här med tradera lite mer än mig.
    Är det någon ideé att lägga ut helt nya polarn och pyret tröjor i strl 86/92, har kollat runt på tradera vissa har fått höga bud andra inte.
    Vad ska man sätta för start bud?
    Om man ska ha med köp nu, vad för pris ska man sätta där?

Tack på förhand.
    Beror lite på vad det är för motiv, men generellt brukar 86/92 gå bra. Om nypris är 195 så skulle jag satt utrop 89 köp nu 159. För nypris 145 skulle jag satt utrop 49 och köp nu 119. Ungefär.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-10-23 22:27:04 följande:
    Hur tolkar ni det när det står i en auktion 'vi har hund'? Jag skriver så i mina auktioner och menar då så att allergiker vet och att det i värsta fall kan slinka med ett hundhår även om jag såklart kollar. Fick dock mail idag ang en av mina auktioner som börjar 'hej! Det står att du har hund, betyder det att det är hål i kläderna eller är det för allergiker?'. Det stod annat också, så det var inte endast detta som var frågan, men jag blev helt paff? Varför skulle det vara HÅL på kläderna för att vi har hund? Är det någon annan som får den associationen? För då måste jag ju förtydliga i auktionerna...
    Hon kanske skrev fel och skrev hål i stället för hår?
  • x karin76
    jeniii88 skrev 2010-10-23 13:27:00 följande:
    Oj så mkt i utrop, brukar oftast sätta 1 kr på allt Solig kan man verkligen få så mkt för dom?

Jag får göra ett försök, bättre än att dom ligger i skåpet och inte används.

Har sett att vissa brukar länka till sina auktioner, får man fortfarande göra det?
    Ja polarns brukar gå bra om det är nytt och i den storleken, mindre storlekar är svårare att få bra för. Sen beror det lite grann på vilket motiv det är på trycket, osv osv.. men du kan alltid prova. Generellt skulle jag nog satt 1 kr utrop i vilket fall som helst, de kommer inte gå under 50 kr/st åtminstone, det är jag övertygad om.

Vet inte hur det är med länkning nuförtiden.. Förr fick man inte länka till sina auktioner, sen fick man det, nu ryktas det om att man inte får igen. Den som VET får gärna meddela Smultron så det kan förtydligas i TS.
  • x karin76
    Tonarslisa skrev 2010-10-24 00:24:32 följande:
    R och L ligger låångt ifrån varann på tangetbordet. Sen så hade det nog varit på och inte i. Men men...
    (Tycker dock att det är lite kul att h*n tror att det skulle va hål i kläderna bara för att man har en hund)
    Ja skulle den ha bitit i kläderna eller vadå..?
  • x karin76
    Xgirl83 skrev 2010-10-24 10:28:41 följande:
    Det var en moderator här inne för 2-3 veckor sedan och skrev klart och tydligt att det INTE är tillåtet längre, och jag vill minnas att smultronhjärta kommenterade det då.

Aha ok,  hade varit intressant att läsa inlägget, men det känns svårt att hitta det igen om det är så pass länge sen.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-10-24 10:33:15 följande:

Aha ok,  hade varit intressant att läsa inlägget, men det känns svårt att hitta det igen om det är så pass länge sen.
    Fast jag hittade det. Var nr 13801.
  • x karin76
    Väntarochlängtar skrev 2010-10-24 11:37:01 följande:
    Me like alla goa seriösa köpare/säljare som gör Tradera till en rolig mötesplats! Många av dem hänger ju i denna tråden
    Instämmer.
  • x karin76
    Xgirl83 skrev 2010-10-24 15:18:11 följande:
    Jaa, vad ska man säga, vi lär ju inte göra oss av med hunden så jag kan nog lika gärna sluta med Tradera då. Förstår det nu att jag kan aldrig få lika mycket bud som andra om jag är ärlig, får väl bli att lämna alla kläder till pingstkyrkans second hand istället.
    Jag handlar gärna från folk med djur, så länge det inte är kläder som används i stall.
    Så sälj vidare du.
Svar på tråden Traderatråden nr 16