Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

straw2008 skrev 2010-11-09 13:03:27 följande:
    Det är ju bara första budaren som ser att det är utrop 1 kr så hur kan det påverka hela kedjan budare? Eftersom ni skriver att startbud över 1 kr oftast onte lockar till bud.....
    Därför att en auktion med utrop 1 kr lägger många potentiella köpare i minneslistan för att de ska kunna se vad den går på, om den går billigt eller dyrt osv.. om den ev kan bli ett fynd.

Om auktionen ligger i minneslistan hos många så är oddsen bättre för att många är med och budar på den. Sitter man t ex på söndag kväll för att kolla igenom sin minneslista så kanske man inte orkar göra alla olika slags sökningar som man ibland gör, på vissa storlekar/märken osv, utan kanske bara kollar minneslistan och ser vilka som ser "intressanta ut för kvällen".

Visserligen kanske budnivån gått upp från 1 kr till 100 kr, men samtidigt har 30 personer auktionen i sin lista och 10 av dessa kanske kollar på den när den går ut.

Hade utropet varit 100 kr kanske 10 hade haft den i listan och 3 av dem tittat på auktionen då den går ut.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76

Fick hem ett Odd Molly plagg idag som jag inte borde budat på med facit i hand.. STINKER rök och är dessutom en kopia. Suck.. Får hoppas att säljaren är medgörlig..

• x karin76
    x karin76 skrev 2010-11-11 16:03:29 följande:
    Fick hem ett Odd Molly plagg idag som jag inte borde budat på med facit i hand.. STINKER rök och är dessutom en kopia. Suck.. Får hoppas att säljaren är medgörlig..
    Skrev såhär, det måste väl vara "bussigt" nog..?

Hej hej!
    Blusen kom fram idag. Vet inte var du köpt den, men tyvärr är den en kopia... Jag vet inte om du är medveten om det??
     Har jämfört den med flera originalplagg.
    Som du förstår så vill jag därför göra ett återköp av varan, dvs jag skickar tillbaka blusen till dig så får du sätta tillbaka mina pengar.
    Hör av dig så vet jag att jag kan skicka den, + skickar mina kontouppgifter.
     Mvh K

• x karin76
    Tonarslisa skrev 2010-11-11 17:24:48 följande:
    Bra skrivet! Lycka till! Glad
    Ja hon var väldigt tillmötesgående så det gick fint. Ska bara se så jag får tillbaka pengarna så är allt ok...
    gavagai skrev 2010-11-11 19:44:18 följande:
    Men om det är så att personen brukar sälja märkeskläder så tycker jag att det är viktigt att folk får reda på att den var fejk också. Det är ju bra om sådant kommer fram i omdömet. Egentligen är det ju t.o.m. olagligt.
    Ja visserligen... Kollade på tidigare auktioner och det verkar inte vara något som hon satt i system.. Hon sa själv att hon köpt den begagnad i god tro, och hade ingen aning om att det fanns kopior och hade aldrig sett någon irl.. Sant el ej, det kan ju stämma och jag har ingen anledning egentligen att hoppa på henne om hon nu ärligt inte visste att plagget ej var original. Kommer antagligen nämna något om det, men ge henne positivit omdöme för hon löste ju problemet på bästa sätt...
  • x karin76
    Flickmamma skrev 2010-11-14 13:40:56 följande:
    var är alla idag?
    Firar Fars dag?
  • x karin76
    Madeleine skrev 2010-11-16 19:17:25 följande:
    herre! det står att jag sålt för nåt hiskelit....så jag har nog ingen chans at vinna...
    Ni kan väl skriva vad ni sålt för månadsvis..?
    På min stod det 4958 kr (månadssnitt jan-sep). Har inte en suck av en chans att sälja för nåt sånt nu denna månad, dels jobbar jag och dels är det snart jul... med allt vad det innebär.
  • x karin76
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-16 19:34:44 följande:
    Inte värt att jag skriver det här. Fick en banning sist jag råkade skriva att jag sålt för en stor summa av folk Glad Men en hel del iaf
    Banning..? Alltså är väl ingen här i tråden som hackar på en för att man säljer mkt eller lite eller mitt emellan...??
    Många här inne säljer ju rätt så mycket till och från, så det låter ju konstigt tycker jag.
  • x karin76

Och egentligen nämner jag min summa mest bara för att höra vilka nivåer som räknas, är nyfiken på var de har dragit gränsen till vilka de kallar "vip-säljare"... Om det är kring min summa eller redan vid 400-500 kr/mån. Man vet aldrig med Tradera.

• x karin76
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-16 19:39:49 följande:
    Nä banning kanske är fel ord men folk tyckte inte att jag skulle skriva vad jag sålt för då, hade en extremt bra månad med massa vinterkläder och liknande, för att då kunde skatteverket knacka på dörren typ Glad

Men visst, ca 5000kr hade jag sålt för i genomsnitt
    Ja fast det tragiska i kråksången är ju att man gått back på det.. då det är saker som man handlat för dyrare pengar och sen säljer billigare då det använts eller vuxits ur för fort.. Om jag handlar en vinteroverall för 700, använder den en säsong och sen säljer den beg för 400, då tycker jag skatteverket kan lägga sina ansträngningar någon annanstans.
Svar på tråden Traderatråden nr 16