Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

summertime123 skrev 2010-11-27 19:29:20 följande:
    men va!! Det visste jag inte Sen närdå?? och varför :-/
    De har tydligen skärpt reglerna sen någon månad tillbaka... Räknas som reklam. Inte tillåtet med länk i sidfot heller.. Har diskuterats ett par gånger nu och de verkar vara någorlunda konsekventa i borttagandet av inlägg.. så det är tillagt nu i ts i tråden också.

Däremot kan man ha kvar länk sin presentation om man vill ha det.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76

Förlåt för lite OT, men har bara en liten fundering ang reklamationer osv.. Tänkte det finns nog en del vana shoppare här inne.

Köpte en kavaj/blus från Åhléns i höstas. Den är tvättad 1 ggn enligt tvättråd, och har krympt något förfärligt... Kan inte ha den längre. Det står 30 grader fintvätt på tvättlappen (körde 30 grader handtvättsprogrammet) och det står även på tvättlappen "strykes till ursprunglig storlek". Jag har ju strukit den nu också, men inte händer det något speciellt på storleken vad jag kan se iaf.

Har någon erfarenhet av reklamation pga nåt sånt här? Har ju förstås inte kvar kvittot, och det är ju svårt att påpeka hur mycket den krympt om de inte har kvar samma plagg i sortimentet längre (vilket jag inte vet om de har?). Som det är nu kan jag visserligen få på den, men den slutar ju högt ovanför svanken, typ mitt på ryggen. Ursprungligen gick den ner till jeanskanten ungefär, så det är framför allt i "längsled" som den krympt.

Tror jag ska ta med den dit och i alla fall fråga.. Man kan ju inte få mer än nej. Iofs så tycker jag ju den är superfin, så jag hade kunnat acceptera att byta till en i storleken större och tagit med i beräkningen att den kan krympa nåt ofantligt.., för det ska man väl inte behöva räkna med att den gör om det inte ens står nåt i tvättråden, typ "krymper 10%" el nåt liknande som det gör på t ex linneplagg. (Detta är 100% viskos.)

• x karin76

Alternativet blir väl kanske, om jag inte får reklamera den.. att lägga ut den på T. Men då får man väl skriva stl S på den i stället och förklara att den krymt till den storleken, men ändock är i nyskick. Undrar just om man kan få nåt sålt då eller om folk tror att den är sämre pga detta..

• x karin76

Nån som kan svara lite snabbt...?

Den där kampanjen där man får sälja 4 auktioner gratis, ... funkar det bara vid manuell uppladdning och inte via prolister?

Tack på förhand!

• x karin76
    Smultronhjärta skrev 2011-01-15 20:39:39 följande:
    njae..det går väl..lagom trögt skulle jag vilja påstå dvs hellre höga utropDrömmer
    Sådär, då är man tillbaka i traderaträsket igen...! Har hållt uppe ett tag men det har blivit dags att rensa lite igen. En del tjejkläder först och sen kommer lite av pojkens i morgon och på måndag. Får hålla tummarna att jag inte får ge bort allt, sätter 1 kr på i princip rubbet.
  • x karin76
    Jumbopolly skrev 2011-01-15 21:37:47 följande:
    ja tror de skulle ha typ 250 kr i frakt... lite väl mycket frakt för en såg.. tycker jag... hmmm
    Gränsen för Schenker privpak via Tradera tror jag går vid 70 cm långt, du kan ju kolla om du klarar det?
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-01-16 20:10:58 följande:
    veliga jag har tänkt klart, blev 1 kr på molosarna o högre utrop på resten. Skönt att ha fått ute lite, ska fota resten imorgon då jag ändå är hemma o vabbar.

Lurvar etc bör man vänta nån månad til med eller?
    Väntar lite till med dem.. Likaså med skalkläder. Tror det blir slutet av feb eller början av mars för oss.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-01-16 18:36:06 följande:
    kikade lite på de auktioner som finns ute nu, känns tveksamt så tror faktikst att jag kör som dig Tessie.. har ingen lust att det går för lågt heller.. inte så förtjust i höga utrop annars för det drar inte lika många budare, men vågar nog inte chansa utan ändrar...
    Kör med 1 kr på det mesta.. Mest bara för jag ids inte köra 1-2 omgångar till även om det skulle ge högre slutbud.
    Även om en del plagg går mkt billigare än förväntat så går andra dyrare än jag trott.. så det jämnar ut sig utan att behöva sätta höga utrop tycker jag.

Har inte ork att lägga ut sakerna i flera omgångar, speciellt inte som jag har flera omgångar till som ska ut framöver. Sånt jag tror kan gå under 20-40 kr lägger jag i loppispåsen redan nu och struntar i att tradera.
  • x karin76
    piiiinkcat skrev 2011-01-16 20:47:47 följande:
    =) Bilderna funkar inte hos mig fortfarande.. är det Traderas server som börjar ge upp nu?
    Men surt.. Har avlust om 15 min och så här ska det ju inte behöva vara...!
  • x karin76

"avslut" heter det t o m...

Svar på tråden Traderatråden nr 16