Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

piiiinkcat skrev 2011-01-17 20:19:43 följande:
    Jaha, är det igång igen? Får inte Tradera att funka ikväll heller...
    "Inga driftstörningar rapporterade"

Jo tjena...

Syns ju inga bilder knappt... Vad håller dom på med???
    Kan dom inte se till att ha tillräckliga servrar så ska dom kunna ta fullt betalt eller tycker man. ;-(
    Skitkul att ha avslut och ingen kan se ens auktioner. Iofs har jag inte det ikväll, men om det är så här när man har avslut får man ju kanske bara slutbud på 1/4-del av vad prylarna vanligtvis går för.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76

Mailade supporten.. Ska bli intressant att höra vad de säger om det:

"Inga driftstörningar rapporterade"
    Jo tjena...

Syns ju inga bilder knappt... Och många fler med mig ser dem inte heller. Likadant som igår kväll, då såg man heller inga bilder.

Vad håller ni på med???

Kan ni inte se till att ha tillräckliga servrar så ska ni ju inte ta betalt för provision heller. ;-(

Skitkul att ha avslut och ingen kan se ens auktioner. Iofs har jag inte det ikväll, men om det är så här när man har avslut får man ju kanske bara slutbud på 1/4-del av vad prylarna vanligtvis går för. Slutbudet har ALLTID en tendens till att gå upp och ibland mer än fördubblas under sista timmen av auktionstiden. Har >1000 avslutade auktioner så jag vet vad jag talar om.

Hur har ni tänkt lösa det här? Problemet är ju AKUT uppenbarligen.. Och jag förstår ju inte hur ni kan skriva "inga driftstörningar".

Mvh Karin

• x karin76
    Sophie81 skrev 2011-01-17 22:18:51 följande:
    fast ikväll krånglar inte Tradera för mig...alla bilder syns.
    mina auktioner har gått upp 100kr under dagen, har totalt sett gått jämnt ut idag då. Har inte shoppat ngt utöver ett par skor på öppna förskolan för 100 kr. *mkt duktig i dessa reatider*Flört
    Tror det var mest mellan ca kl 20 och 21.30 det krånglade som värst... Är väl just därför att många väljer att ha sina avslut då.
  • x karin76
    soda skrev 2011-01-18 21:19:37 följande:
    Kikar in med två frågor jag hoppas ni vana traderare kan hjälpa mig med
    Vet att det varit uppe förut, men vilket storlek på mailingbags brukar ni köpa? Är less på att paketera med papper och tejp nu
    Och leksaker, hur är det att sälja på tradera? Är det bättre med blocket kanske?
    Brukar beställa dessa storlekar:
    http://www.tradera.com/Mailingbags-25x33cm-och-20x26-80st-mixade-farger-auktion_302596_125927659

De två storlekarna passar till 95% av sånt jag säljer.

(Ej min auktion, men mina bags för de kom idag! Snabb leverans!)
  • x karin76

Glömde tillägga att leksaker säljer jag mest bara på loppis eller Blocket om det är något stort/dyrt. Men i 90% av fallen loppis eller så ger jag bort dem i stället. Tycker det är svårt med Tradera då det alltid blir så dyr frakt.., det är nästan bara dyra eller lätta saker som går att sälja där.

• x karin76
    September09 skrev 2011-01-17 22:16:06 följande:
    Jag hade avslut igår när det strulade. Gick ju därefter. Mailade tradera och fick till svar att de inte kommer att kompensera. Mailade tillbaka och kräver kompensation! De har sålt en tjänst till mig där bild ingår i priset. Kan de inte leverera är inte det mitt ansvar.
    Fick du något svar sen?
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2011-01-19 20:46:56 följande:
    Ninjade lite samtidigt som jag följer mina avslut
    www.tradera.com/Me-and-I-Dragonfly-velour-kla...
    Den är jättefin, vi har inte hunnit använda vår än..

Och hrmm.. Har MER saker vi inte hunnit använda än i stl 86 som lär hamna på T, galet vad lilla växer.

Har inboxat dig btw.
  • x karin76
    Ns mamma skrev 2011-01-19 20:30:43 följande:
    Hmm, råkade skicka iväg för tidigt :)

Fick iaf mina avgifter krediterade på de auktioner med bud, vilket jag är nöjd med blev dock lite irriterad på det här svaret jag fick:
    "Det stämmer att vi under söndagen hade mindre driftstörningar på sajten som bland annat påverkade bildvisningen. Jag tror dock inte att du behöver oroa dig för att du har förlorat bud på grund av detta då bilderna syntes till och från och att det bara var kortare störningar."

Klart det påverkar, många budar ju i sista sekunden och inte f-n vill man buda på något man inte kan se bild på..

Men som sagt mig kompenserar de ju genom borttagna avifter så jag är nöjd trots allt.
    Bra att  veta att det går att få NÅT iaf om man råkar ut för det... Har avslut i helgen och håller tummarna för att de ska ha löst problemen tills dess... :-/ Att bli bjuden på provisionen är ju ändå bara ett pyttelitet plåster på såren, det är ju definitivt inte full ersättning för vad man missar på att inte ha några bilder på auktionerna...
  • x karin76
    AnnaFreja skrev 2011-01-21 11:57:46 följande:
    Jag lade ut 8 auktioner och fått ett köp nu men inget bud. Hade höga utropspriser. Hur går det för er som har avslut nu? Får ni några bud?
    Har avslut på söndag bl a och fått en del bud, inte på allt men det mesta. Men då hade jag iofs nästan enbart 1 kr utrop också, tror det spelar in.
  • x karin76
    Joddan skrev 2011-01-21 17:48:16 följande:
    Jag är inne på iphone nu så jag kan inte länka tyvärr. Men det finns en länk i Urban jungle tråden .
    Jag ringde nyss, hon svarade inte. På telefonsvararren lät hon som världens trevligaste 30-åring typ. Jag lämnade ett glatt meddelande att hon skulle ringa tillbaka så vi får lösa det... :) Hoppas det fungerar att vara extra trevlig :)
    Hon har accepterat Traderas regler då hon la ut varan på Tradera, så hon har ju inget val annat än att sälja varan till dig till vinnande bud eller så får hon en anmälan till Tradera, negativt omdöme och (förhoppningsvis?) avstängning.

Om alla skulle bete sig som henne på Tradera skulle inte systemet fungera whatsoever. Man kan inte säga "nä jag vill inte sälja till det priset", man får sätta ett utgångsbud man kan tänka sig att sälja för och så är det bra med det. Accepterar man inte reglerna får man sälja någon annanstans.

Lycka till!!!
Svar på tråden Traderatråden nr 16