Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Här var det lugnt ikväll... Trodde många med mig skulle Tradera när det är handboll på tv.

# Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    soda skrev 2011-01-25 21:36:14 följande:
    Nej jag hoppas nog på att det ska stiga lite mer, så får hoppas på det
    Säg åt henne också att minska sitt maxbud så mtk som möjligt.. Dvs att hon inte har lagt ett bud på 100 kr och budnivån just nu är t ex 33 kr. I sånt fall kan hon minska till t ex 34 kr så någon annan förhoppningsvis kan buda över.

I vanliga fall brukar jag mena att folk får stå för sina bud och får sälja varan vidare själva om de råkar klicka hem saker de ångrar... Men om hon nu såg fel på storleken och det inte är något hon sätter i system (har du sett hennes omdömen?), så kan man ju vara schysst mot henne och låta henne kliva av affären.
  • x karin76
    Jessika82 skrev 2011-01-29 12:13:46 följande:
    ska börja sälja barnkläder på tradera något jag ska tänka på?
     hur mycket ska jag skriva?
    väger ni alla plagg?
    Japp väger rubb och stubb, enklast så. Dels för att kunna ha automatiska vinnarmail och slippa maila en massa folk vid auktionsslut, men jag skriver även ut vikten i auktionen, för har jag 30 auktioner ute och någon vinner 2-3 st, då kan jag enkelt plussa ihop vikterna (och avväga om det är skrymmande el ej) och skicka samfraktsmail utan att behöva rota fram plaggen igen.

Kanske overkill om man bara säljer 4-5 plagg men har man många ute åt gången tycker jag det är praktiskt så.
  • x karin76
    AnnaFreja skrev 2011-01-29 21:05:03 följande:
    Nu laddar jag upp prolistern med 44 auktioner. Har en del enkronasutrop, men så får det vara nu för jag har så enormt mycker kläder att sälja att jag blir helt anfallen av de när jag går in i pysselrummet.

Trist när ni skriver att det går dåligt på Tradera. Tycker det verkar som att man mest får bud de sista timmarna nuförtiden dock.
    Har avslut ikväll bland annat.. Tycker det har gått helt ok även dagarna innan. En hel del auktioner var lite segstartade kanske, men när väl första budet kommit tycker jag det tickar på lite grann.
  • x karin76
    Kristyr skrev 2011-02-01 20:00:45 följande:

idag har buden trillat in lite iaf..

Avslut om 20 min.. *iiii*

Måste med börja fota och fylla en ny lista.

Har med avslut idag.. Tur några är kvar sen så man slipper jäkta på med ny lista. Verkligen hög tid att rensa innan vårnyheterna börjar trilla in och man trillar dit på dem.
  • x karin76
    Gummsan82 skrev 2011-02-01 10:20:26 följande:
    Kan man med att sälja beg ammningsbehåar?
    De är av Swegmark och Abedicta tror jag...
    Någon kanske redan har svarat dig.. Men iaf, tyvärr får du inte inte, det är beg. underkläder och det får inte säljas på Tradera. Samma sak med badkläder.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-02-01 20:46:04 följande:
    håller tummarna för att ni blir nöjda med era avslut Kristyr o x karin!!

La ut två idag, Vågade mig på 1 kr utrop på NS iaf, trots min panik igår över superdåliga auktionsavslut.. måste sälja av lite kldäer, är verkligen knökfullt i sonens garderober! O han har växt som en tok oxå, så har växt ur en hel del snabbt som ögat! Kul för mamman dock, då finns det ju t om en anledning att shoppa!
    Hehe.. Instämmer i en del där...

Och tack. Är jättenöjd faktiskt, någon enstaka ninja är bara en bonus.
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2011-02-01 21:13:53 följande:
    håller tummarna att vissa av dina inte går upp mer

ja vill ju ha dem!
    Ja en del gick ju upp galet.. Tror det var 6 pers sista minutrarna på någon auktion.

Hoppas du fått något du tycker om iaf.
    Sophie81 skrev 2011-02-01 21:32:48 följande:
    x karin. Jag har din Molo blus i strl 86 i minneslistan. men fy vad den är upp högt nu-skippar nog den. men min dotter hade det trycket i klänning i strl 62, hon var såå fin i den. 
    Ja ibland får man favoritplagg man gärna hittar i större storlek. Den hade jag själv gärna hittat i 98.
    aglili skrev 2011-02-01 21:35:23 följande:
    Ska det vara så som det är nu? Rörigt, ingen överblick.......
    Tycker också det är lite sådär... Bilderna är ju stora nu, vilket iofs är ok.. Men det blir ju jobbigt att scrolla ner en massa hela tiden, man får ingen överblick. Och var tog "galleri-vyn" vägen? Bara jag som tappat bort den?
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2011-02-01 21:42:54 följande:
    X-karin: ja vann en av dig men väntar tills de går ut om 2dar, om ja skulle vinna nån av de som ligger i minnes men min dator va ju så seeeg så ja hann inte med att ninja ordentligt på de ja ville ha!
    Det går fint såklart.
  • x karin76
    Sophie81 skrev 2011-02-03 20:28:52 följande:
    så nu har jag startat uppladdningen av lite fler auktioner...spännande det ska bli. Ska nog lägga upp lite fler i helgen.
    det var faktiskt längesen jag själv köpte ngt på tradera nu, tror det var mailingbagsen. allt jag lagt i minnes har gått upp så högt...eller så har ngn slängt in ett bud precis på slutsekunden fast jag hade högsta budObestämd
    skulle vilja ställa in min klocka på datorn exakt som Traderas... kan man se Traderas klocka någonstans?
    Du kan kolla i minneslistan när auktionen byter antal minuter kvar t ex från 6 till 5, och sen jämföra med din dators klocka.
Svar på tråden Traderatråden nr 16