Traderatråden nr 16
Jag Traderar jämt och ständigt och hänger gärna på i tråden. Igår lade jag ut lite kläder och hundsaker. Det är kul att sälja Pop, de får bud direkt och går alltid ganska dyrt till och med om man skriver att de är slitna!
Jag har en fråga. Vad är grejen med reservationspris? Varför inte bara sätta utropspris istället. Auktionen räknas ju ändå som osåld om inte reservationspris uppnås. Vad är vitsen?
Handlar ni på Ebay också? Jag brkar köpa en del, men jag har inte sålt något den vägen. Tänkte slänga ut en LP, men vi får se. Det är en mycket sällsynt samlarskiva, så man får nog ta en riktigt lång auktion så att rätt personer hinner se den.
Jag har sålt på ebay också, och danska trendsales. Tycker det funkar bra på alla varianterna, beror lite grann på vad man ska sälja vad det blir, men jag tror säkert du har chans att få bra betalat om det är en raritet du säljer. Du vet väl att ebay också har såna kampanjer med "gratis provision" ibland? Brukar vara i mitten av månaden ungefär. Kan vara värt att tajma. Anmäl dig till deras nyhetsbrev om du inte redan har det, så får du också erbjudanden.