systersandra skrev 2011-04-19 19:09:08 följande:
En fråga.
Om det tar en vecka innan man får paketet i lådan (från den dagen man betalade) vad
tycker ni man lägger för bedömning på leveranstid.Man kan ju knappast lägga en fyra (ganska snabb)
eller är en vecka ganska snabbt,Nu snackar vi posten alltså och inte schenker.
Ska man ta en trea på antingen eller?
När tycker ni att man lägger vilken bedömning?
Tja, det tycker jag gott kan vara en 4:a el 5:a. Först beror det ju på när betalningen man gjort syns hos mottagaren. Säg att jag betalar på en måndag, och sen syns överföringen hos säljaren på tisdag. Och sen kanske säljaren packar tisdag kväll el onsdag och postar på onsdag eller torsdag, och kanske då torsdag efter att lådan tömts. Då kommer inte paketet att delas ut förrän tidigast på måndagen, dvs en vecka efter betalning. Dock har ju säljaren postat 2 dagar efter betalningen, vilket ju måste räknas som snabbt, så jag skulle satt en 5:a.
Har man betalat söndag och betalningen syns hos säljaren på måndagen, då kan det ju vara lite segt att inte få paketet förrän efter helgen, så då skulle jag nog satt en 4:a.
Ca 1,5-2 veckor skulle jag satt 3:a, mer än 2 veckor en 2:a och sen en 1:a om säljaren inte kom med någon ursäkt vid mailsvar. (Brukar maila och fråga efter varan efter 1,5 vecka ungefär.)
Får komma ihåg att det är stressade småbarnsföräldrar (och givetvis även andra) som säljer, så man kan ju inte förvänta sig samma leveransservice som en webshop.
Men det är ju bara min åsikt.