Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

(Du skriver koden längst ner då du skapar auktionen, det finns ett fält för det.)

# Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-04-19 10:18:23 följande:
    kikade oxå på den, men har precis köpt den i 92/98 så denna skulle få ligga i växalådan ett bra tag..grattis. Kanon pris!

Karin., du har inte fler tröjor som ska ut med så lågt köp nu?
    Tycker det är rätt ok köp nu på det mesta, men de billigaste 4-5 gick visst på direkten.
  • x karin76
    star67 skrev 2011-04-19 16:11:40 följande:
    men hur kan frakt bli 25 kr??
    Nån tar ut t ex 24 kr i porto och 1 kr i fraktkostnad = 25 kr totalt?
  • x karin76
    systersandra skrev 2011-04-19 19:09:08 följande:
    En fråga.
    Om det tar en vecka innan man får paketet i lådan (från den dagen man betalade) vad
    tycker ni man lägger för bedömning på leveranstid.Man kan ju knappast lägga en fyra (ganska snabb)
    eller är en vecka ganska snabbt,Nu snackar vi posten alltså och inte schenker.
    Ska man ta en trea på antingen eller?
    När tycker ni att man lägger vilken bedömning?
    Tja, det tycker jag gott kan vara en 4:a el 5:a. Först beror det ju på när betalningen man gjort syns hos mottagaren. Säg att jag betalar på en måndag, och sen syns överföringen hos säljaren på tisdag. Och sen kanske säljaren packar tisdag kväll el onsdag och postar på onsdag eller torsdag, och kanske då torsdag efter att lådan tömts. Då kommer inte paketet att delas ut förrän tidigast på måndagen, dvs en vecka efter betalning. Dock har ju säljaren postat 2 dagar efter betalningen, vilket ju måste räknas som snabbt, så jag skulle satt en 5:a. 

Har man betalat söndag och betalningen syns hos säljaren på måndagen, då kan det ju vara lite segt att inte få paketet förrän efter helgen, så då skulle jag nog satt en 4:a.

Ca 1,5-2 veckor skulle jag satt 3:a, mer än 2 veckor en 2:a och sen en 1:a om säljaren inte kom med någon ursäkt vid mailsvar. (Brukar maila och fråga efter varan efter 1,5 vecka ungefär.)

Får komma ihåg att det är stressade småbarnsföräldrar (och givetvis även andra) som säljer, så man kan ju inte förvänta sig samma leveransservice som en webshop.

Men det är ju bara min åsikt.
  • x karin76
    Beetle skrev 2011-04-19 19:44:18 följande:
    Upp till en vecka sätter jag en femma.
    Tradera är ju en hobbyverksamhet så vill inte dra ner på staplar på folk i onödan.
     Det är ju lätt hänt att du betalar en måndag. På tisdag syns pengarna. säljaren packar och postar paketet
    på onsdagen. Det tycker jag är skyndsamt. Då får man det dag 4.
    Men om personen inte hinner posta på väg till jobbet utan efter. Då får man det dag 5. Och om de inte hinner packa på tisdag kväll för att de hat tex sjuka barn. Det kan hända saker. Och om köparen tex betalar på en fredag, betalningen syns på måndagen och säljaren postar på tisdag efter tömning. Fortfarande snabbt. Kanske posten tar en extra dag på sig - inte ovanligt. Då har du det på fredagen...

Så, ja, jag sätter femma på upp till en vecka.
    Låter som att vi är ganska samstämmiga..
  • x karin76
    Annanym skrev 2011-04-20 16:43:21 följande:
    Hur kan ni ha så mycket kläder att sälja, var och en? Köper ni mycket också? Eller skrapar ni rent i garderoben varje vår och säljer allt som finns i den?
    Kan bara svara för mig själv... För att jag handlar mycket kläder, och ungarna växer fort och hinner knappt använda allt. Då är det bra att det finns en begagnatmarknad för garderobsutrensning.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-04-22 08:20:32 följande:
    amen! Jag håller med!

Har börjar köra höga utrop fullt ut nu, visserligen inte spännande men så skönt att slippa sitta med hjärtat i halsgropen för att behöva skänka bort saker nu när det går sådär på Tradden... o det går lite köp nu titt som tätt, så känns bra. Alla tre auktioner med dyra saker som jag´la ut med kampanjen har sålts (2 st) alt fått ett bud på (1 st), saker som har legat men som varit för dyra i inköp för att skänka, nu blev köparen nöjd (väldigt bra pris på en Anna Holtblad jacka tex jämfört med nypris) och jag blir nöjd som slipper ha det hängandes över mig att jag borde sälja.. win win situation! Solig
    Det trista är ju bara att om man struntar i 0 kr utrop, så blir en del saker osålda trots jättefint skick och lågt utropspris. Är väl för att utbudet numera är så stort, och köparna har mer is i magen.

Fast man får väl låta dem stå kvar 2-3 omgångar till i stället, kanske råkar bara inte säljarna hitta auktionerna just nu. Nån ggn kanske man får ett Köp nu eller så också.
  • x karin76
    virknålarna skrev 2011-04-22 08:31:52 följande:
    Jag tycker sonens tenderar till liten, så normal till liten skulle jag säga.
    Den är definitivt liten, i alla fall höstens, vet inte om de är annorlunda i vår. Hade en 92:a till min tös när hon just börjat med 92, och hon fick INTE plats med någonting alls under jackan, knappt en ziptröja, så jag fick sälja den i stället.

Sonen hade en ny 104 som jag sen sålde på T och köpte en 110 i stället, och han har generellt 104-110 i  kläder. Han får inte plats med någon fleece under 110:an (det går men blir galet trångt), men eftersom den är tänkt att användas i sommar så gör det inte så mkt. En vanlig ziptröja får han plats med.

De är liksom trånga över axlarna och bröstet, och lagoma nertill och i ärmarna. Lite knepig modell om man jämför med t ex Pop's skaljackor. Men oooooo så fina!
  • x karin76

God morgon.

Ett litet tips stl 128: http://www.tradera.com/-Svart-jacka-med-MC-look-i-skinnimitation--auktion_302856_131725340
    Fortfarande billig! (1 kr + frakt) och går ut idag. Ej min auktion!

Och ett litet otips: http://www.tradera.com/Klanning-stl-98-Lindex-Shop-Online-auktion_302969_131844434
    Kostar typ 149 i butik, och nu är det ju T3B2 på barnkläder dessutom.. Ej min auktion!

Svar på tråden Traderatråden nr 16