Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Godkväll gott folk!

Loggade in för att se om jag vann en auktion jag budat på... och det hade jag! Supernöjd! Precis en sån har jag sökt att nåla fast hängkoftor med. Hoppas den är fin i verkligheten! http://www.tradera.com/Gammalt-brosch-i-silver-med-kattfot-stampel-auktion_240202_118402285 (Ser guldig ut på bilden, men där belysningen som spökar, det är ju silver.) Kan tipsa om att många silversmycken går billigt på Tradera, det går att fynda!

Och när jag just loggat in så ramlade jag på ett fynd jag blev tvungen att klicka hem på KöpNu, håller tummarna för skicket! Gillar den modellen skarpt, och de brukar gå för 350-450 oftast. http://www.tradera.com/--HUNKY-DORY-BLUS---auktion_163002_118835037 

# Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    NoelochJack skrev 2010-09-19 19:18:33 följande:
    Inspirerad av morgonens koll på tradera har jag nu själv lagt upp några få Pop annonser

www.tradera.com/auktioner/lina__carlsson

Måste säga att jag är imponerad av er som håller på och lägger upp massor annonser, har tagit mig massor tid att bara få upp dessa Vad tycker ni om annonserna?
    Ser jättefint ut.

Du blir säkert också "fast" och kastar upp 30 åt gången i framtiden..
  • x karin76
    Fenomen a skrev 2010-09-21 13:18:11 följande:
    har frågat förut men kom på att jag nog ställde frågan fel, hur förpackar man smidigasat overaller? har en ws ute och en vanlig. Är det att ta en typ presentkartong och lägga den i påse först eller köpa färdiga från posten(finns det)?
    Har packat overaller ibland i mailing bags (stora) och tagit dubbla, och de senaste två gångerna har jag skickat i en sån flerpack-vällingkartong (Nestlés). Den är helt lagom stor.
  • x karin76
    Metallica87 skrev 2010-09-22 14:04:20 följande:
    sökern en polarn windstopper med skogen-tryck
    Skogen-tryck, hur ser det ut?

Ett tips är annars att söka på t ex pop och wind* och sen använda "bildgalleriet". Då får man snabbt en överblick över vad som finns. Går fortare än att söka i listorn.
  • x karin76
    iser skrev 2010-10-02 21:58:23 följande:
    Hur får man sidfot? Jagt har lagt ut mycket auktioner på T och skulle villja att mitt nick synthax_error står i sidfoten. Måste man ha pluss medlemskap för det?
    Det gör du under Presentation - Kontoinställningar.
  • x karin76

Ett till litet tips jag såg från samma säljare, http://www.tradera.com/Vinterklader-jacka-byxor-strl-86-92-auktion_302782_119467790 Fina vinterkläder till tös stl 86/92, superbilligt! Hade i minneslistan för att köpa som extraset förutom overallen vi redan har, men vann ett annat set igår i stället så någon annan kan ju fynda detta nu.

Ej min auktion..

• x karin76
    annlu748 skrev 2010-10-03 10:04:17 följande:
    Hej måste bara fråga er inbitna traderar en fråga. Jag har precis hetsat upp mig (som alltid säkerligen i onödan) över ett omdöme som jag fått efter en avslutad auktion där jag var säljare.

Köparen skrev i omdömet: mycket varierande skick

Jag skrev ju i annonsen att allt var begagnat men helt och rent. Skrev också att de vita bodysarna hade blivit missfärgade. Det var över 40 plagg och vissa plagg var bara använda en gång och en del av plaggen var använda riktigt mycket.

Jag tycker verkligen att jag förklarat status på kläderna men tydligen inte. Om jag köper en vara på tradera så finns det ju vissa nyckelord man lägger tyngd i och det är ju typ "nyskick" "oanvänd men tvättad" eller  "helt ny"

Jag nämnde ju inget av det i annonsen för jag ville att folk som bjöd skulle veta att det var begagnat och inget annat.

Ja ja blev lite less, men tar gärna emot tips på hur jag ska uttrycka det ännu tydligare... 
    Det går nog inte att hindra alla slags kommentarer hur noggrann man än är att beskriva plaggen... Antingen får man nog leva med att folk skriver så ibland, trots väl beskrivna plagg... eller så får man låta bli att ta med plagg som är välanvända /har tydliga anmärkningar.
Svar på tråden Traderatråden nr 16