Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-06-27 09:42:01 följande:
    Vet inte var du bor, men jag har för mig att www.lauritz.com har värderar om du skickar en bild. De vill säkert gärna sälja bordet åt dig också om du vill sälja det, fast som sagt det beror ju på om du bor nära något av deras kontor..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
    Kollade på sidan: "gratis värdering utan några förpliktelser, inom 1-2 dgr". Låter väl bra? Vet många som brukar handla där, både möbler och designväskor.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-06-27 21:50:40 följande:

en av mina auktioner går över förväntan men nu blir jag nervös att den är vilseledande

Jag har vikt tyget dubbelt och fotat så nu får jag för mig att folk tror att det kanske är tryck på båda sidorna. Vad tror ni? www.tradera.com/TYG-blommigt-retro-barntyg-me...

Det var ju ett jättefint tyg, tror det går bra för att det är så färgglatt och fint. Man blir glad av det!
  • x karin76
    Stormis skrev 2010-06-28 06:56:50 följande:
    *irriterande, skrev värsta långa inlägget så försvann det*

Jag har också fått massor av KöpNu sedan kampanjen, superkul så jag hoppas att de kör på fler sådana under sommaren nu. Så kanske Tradera kan hållas igång under semestrarna iaf ).
    Avslut idag förresten på en hel de.
    www.tradera.com/auktioner/stormros
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
    Har fått lite bud med.. nästan så det blir till att lägga ut lite mer i sommar också.

Fast det blir inte förrän om 3 veckor eller nåt. Först ska sonen fylla år, sen är det mammasemester på egen hand i Paris med väninna.. "aaaahhh" och sen kanske ev lite Traderandet om det blir några regniga dagar under industrisemestern.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-06-29 12:09:26 följande:
    Jodå jag får ju upp sparbanken nord men jag har ju ingen så att välja på när jag är inne på min nordea internetbank!
    snoran skrev 2010-06-29 12:30:34 följande:
    På min bank - länsförsäkringar - står det att jag skall välja Swedbank för fristående sparbanker (förutom sparbank finn och sparbank gripen).
    Samma för mig som har HSB. Alla slags sparbanker utom Gripen och Finn använder man "vanliga" föreningssparbanken för i rull-listan. (Fast i vår internetbank behöver man inte välja bank, det skrivs in automatiskt då man fyllt i clr och kontonr.)
  • x karin76
    Peak skrev 2010-06-29 20:51:38 följande:
    jag höll på att sätta i halsen när jag kollade mina avslutade auktioner...
    kolla in budhistoriken - jag trodde någon hade tryckt fel men det är ju två som budat och den som vann verkar ju finnas på riktigt - eller? Fattar ingenting!!

www.tradera.com/auction/auction_bids.aspx?aid...
    Hihi... galet!

Och jag som var nöjd med mitt auktionsavslut ikväll... här var man ju brädad många gånger om.
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2010-06-29 19:54:50 följande:
    Yes they are...Vi använder nästan bara jeansleggings de få ggr vi använder bodysarSolig
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Tipsar om Name its nya jeansleggings.. Mycket finare än t ex Lindex.
  • x karin76
    Olivers Mamma skrev 2010-06-29 23:00:53 följande:
    annars har jag hört att molos e fina
    Men dom kostar väl +++ i stället? Tycker att Name its var dyra nog med 159 kr el vad det var.
  • x karin76
    Finsmamma skrev 2010-07-02 10:45:33 följande:
    VART STÅR NI I FRÅGAN OM ATT ANVÄNDA BARN I SINA ANNONSER???? och ska man dölja ansiktet eller visa det?

t
    Har haft barn som skymtat förbi ett par gånger (t ex med jacka + hängselregnbyxor på), tycker inte det spelar någon större roll. Nog för att det finns knäppgökar, men vem bryr sig om en bild på T? Finns ju femtioelva miljoner bilder på nätet på barnklädesaffärer, barnprylsaffärer, reklamannonser med bilder på barn med kläder så varför skulle någon bry sig om ett foto på mina..?

I 99,5% av fallen är det bara kläder på bilderna dock. Enklast att fota saker som inte rusar runt. (Inte för att kläderna på golvet/väggen alltid får vara ifred heller iofs.., men ändå.)
  • x karin76
    aLttjolajban skrev 2010-07-04 15:51:24 följande:

Kan man vägra köpa en vara när man har lagt ett bud?

Säljaren verkar vara rejält oseriös!

Enligt auktionen är symaskinen komplett,men efter mitt första mail framkom det att ingen handbok finns,samt har sömnsnurran saknas

Det frågade jag efter att budet var lagt.Rynkar på näsan

Jag mailade tradera att fråga säljaren om att få dra tillbaka budet då säljaren anger fel beskrivning!

Men säljaren svarar inteSkrikandes
    Jag har mailat 4 gånger om att få en bild på alla pressarfötter,inte en enda svar får man!

Väldigt oseriöst gjort av säljaren då denne inte svarar,samt påstår i auktionen att symaskinen är komplett trots att den INTE är det!

Hur gör man om man vinner budet och säljaren har ljugit i auktionen?Kan jag vägra köpa symaskinen då?

För texten i auktionen stämmer ju inte

Egentligen ligger ju lagt bud, men om beskrivningen inte stämmer (det står att det ska vara med nånting som sen visar sig inte ingå efter att du mailat och frågat, då borde det ju inte vara nåt problem att ta bort ditt bud, det borde ju Tradera kunna hjälpa till med?
  • x karin76

Vad tycker ni om den nya layouten man kan klicka och titta på förresten...? Tycker det är bra att bilden blir STOR och att övriga bilder hamnar "under" huvudbilden.. Men man blir lite snurrig, svårt att se besöksräknaren tydligt och enkelt t ex. Annars har jag inga större invändningar än så länge..

Svar på tråden Traderatråden nr 16