Traderatråden nr 16
Är det för tidigt att börja lägga upp auktioner typ nu? Tänkte egentligen vänta till efter kl 20, men känner att det vore skönt att få ut dem nu när jag har lugn och ro...
Är det för tidigt att börja lägga upp auktioner typ nu? Tänkte egentligen vänta till efter kl 20, men känner att det vore skönt att få ut dem nu när jag har lugn och ro...
Sådär, nu har jag fått ut lite blandad kompott ikväll Fast denna omgång orkar jag inte ha 1 kr, så vi får väl se hur det går...
Hur tolkar ni det när det står i en auktion 'vi har hund'? Jag skriver så i mina auktioner och menar då så att allergiker vet och att det i värsta fall kan slinka med ett hundhår även om jag såklart kollar. Fick dock mail idag ang en av mina auktioner som börjar 'hej! Det står att du har hund, betyder det att det är hål i kläderna eller är det för allergiker?'. Det stod annat också, så det var inte endast detta som var frågan, men jag blev helt paff? Varför skulle det vara HÅL på kläderna för att vi har hund? Är det någon annan som får den associationen? För då måste jag ju förtydliga i auktionerna...
Hm, ja, hade inte tänkt på att det skulle kunna vara hår som köparen menar. Fast där känner jag väl också lite att om de menar ett hårstrå så kan jag ju inte garantera, men kläderna är ju tvättade och det är ju inte hunden som haft dem på sig. Kommer inte ihåg vem som skrev nu, men varför skulle det vara värre att köpa ytterkläder och skor från någon med hund? Blir faktiskt lite förvånad av att det upplevs så negativt. Är det lika negativt med katt? Ska man behöva förtydliga att det enda hunden har med barnens kläder att göra är när de sitter bredvid varandra i soffan? Känns ju lite löjligt...
Nu har jag fått svar igen från köparen som undrade om det var hål pga hunden Det var mycket riktigt hål han menade, och menade att vissa menar att kläderna är mer slitna pga hunden. Fast han förstod ju att inte mina var det. Jag förstår nog egentligen ändå inte hur kläderna skulle bli mer slitna, men men. Okej om det är typ "stallkläder" eller "ladugårdskläder", men inte vanliga kläder med hund. Ja, ja.
Charmiss - då förstår jag eftersom du haft tråkiga erfarenheter. Tror dock tyvärr att du haft otur, för här hemma skulle vi inte lyckas få tex skorna fulla med hår? Och inget hår är det i maskinen heller, men min hund hårar iofs inte så mycket. Men förstår absolut att det inte är kul att få hem skor fulla av hår!
Har lagt ut lite nytt ikväll, så in och kika
Skönt att det verkar lösa sig med de som inte fått sina saker! Jättebra att de äntligen får en förklaring, och hoppas verkligen att det löser sig för säljaren också!