Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Bellabelize skrev 2011-08-31 19:06:34 följande:
    Jag har precis avbrutit ett par annonser. Helt nya Espritkläder i en av de absolut vanligaste storlekarna - knappt några besökare och inga bud.
    Tittade på andra Espritkläder och det var samma sak där, inga eller låga bud.

Det verkar helt enkelt inte vara säljläge på Tradera just nu. Är det någon slags allmän "efter-semestern-jag-har-inga-pengar-kvar"-chock?

Således; bättre läge att handla :)
    Jag tycker aldrig att esprit har gått bra, så det är nog inte bara nu tyvärr Iaf inte barnkläderna...
  • StaffenAssar
    Bellabelize skrev 2011-08-31 20:31:51 följande:
    Det här var Esprit vuxenkläder. De annonser som jag har tittat på för egen del som köpare har blivit på tok för dyra. Så då tänkte jag att jag kunde tjäna en hacka på mina oanvända kläder. Men tydligen inte.
    Aha, ja vuxenkläderna har jag inte alls koll på, så det stämmer nog
  • StaffenAssar

Hur gör jag nu? Jag har fått ett negativt omdöme, men köparen (ny på t) måste ha klickat fel för själva omdömet är jättefint och hon verkar jättenöjd... Kontaktar henne och ber henne ta bort?

• StaffenAssar
    StaffenAssar skrev 2011-09-01 16:51:16 följande:
    Hur gör jag nu? Jag har fått ett negativt omdöme, men köparen (ny på t) måste ha klickat fel för själva omdömet är jättefint och hon verkar jättenöjd... Kontaktar henne och ber henne ta bort?
    Nu skrev jag ett mail till henne, tycker ni att det låter konstigt? Så här skrev jag:

Hej!
    Du vann en villervallatröja av mig och har idag lämnat omdöme. Jag är väldigt glad att du blev nöjd, och du har skrivit väldigt trevligt i omdömet, men jag tror att du råkat klicka i "fel" ruta när du lämnade det, för omdömet är nämligen ett sk "negativt omdöme". Jag tror och hoppas att det bara råkat bli fel, eftersom du skrivit så fint omdöme annars? Därför undrar jag om du kan maila tradera och be dem ta bort omdömet du lagt eftersom jag helst inte vill ha ett negativt omdöme i min statistik, även om jag som sagt blev glad över att du blev nöjd. Hoppas du förstår mig och har möjlighet att rätta till det.
    Trevlig kväll!
    Mvh
    Karolina (karro_82)

• StaffenAssar

Jag har också fått en påminnelse, trots att det står att den inte ska vara betald förrän 30/9? Frågan är då om påminnelsen är fel eller fakturadatumet?

• StaffenAssar
    Tessie2022 skrev 2011-09-04 13:05:14 följande:
    Samma för mig. Min faktura är dock ej betald än då den kom i fredags och står att den ff den 30 sep (står 1/9 som utskicksdatum av fakturan).. Jag har dock skickat mail till Tradera då jag ej kommer acceptera påminnelseavg om jag inte har haft möjlighet att betala fakturan i tid (nu är den påväg men blir ju inte inbetald förrän på måndag tidigast..).. Vi får se vad tradera svarar ! Något är ju fel i alla fall.. Kan ju ha att göra med att de ändrade faktureringarna nu till att fakturan ska skickas ut den 1 och förfalla den 30 varje månad..
    MejaKiZnic skrev 2011-09-04 13:05:54 följande:
    Vi vet hur det kan vara. Ibland har man mycket att stå i och man hinner inte allt man har tänkt. För några dagar sedan förföll din faktura till betalning, och vi kan inte se att betalning ännu inkommit. Därför vill vi komma med en uppmaning om att betala omgående för att undvika påminnelsefaktura och en extra avgift på 50 kr.

Du har 1 st obetald faktura (belopp:  X kr, förfallodatum 2011-09-30

Obestämd Tradera i ett nötskal......
    Ska maila de och fråga i fall att Kräks
    Skönt att jag inte är ensam iaf! Får väl maila dem då...
  • StaffenAssar

Nu är jag lite irriterad, fick detta omdöme nyss: Litet i storleken, men i övrigt inga konstigeheter! Fint skick.++++
    Vad säger man? Det är inte litet i stl, lika stort som pop-linnen i samma stl från nyare kollektioner! Och att skriva det i omdömet? 

• StaffenAssar
    StaffenAssar skrev 2011-09-08 20:37:16 följande:
    Nu är jag lite irriterad, fick detta omdöme nyss: Litet i storleken, men i övrigt inga konstigeheter! Fint skick.++++
    Vad säger man? Det är inte litet i stl, lika stort som pop-linnen i samma stl från nyare kollektioner! Och att skriva det i omdömet? 
    Funderar på att skriva "lämnade ett konstigt omdöme, men i övrigt inga konstigheter" som omdöme till henne...
  • StaffenAssar
    Jessika82 skrev 2011-09-08 21:15:34 följande:
    Lämnade ett negativt omdömme idag.. Inte roligt men hon har inte hört av sig eller betalat.
    Gjorde samma sak nyligen. Hon hade noll omdömen när hon budade, när jag skulle lämna mitt omdöme hade hon -2 Aldrig kul.
  • StaffenAssar

Väntarolängtar- jag har skrivit 'ingen betalning eller kontakt trots påminnelse via både mail och sms. Tråkigt!' när sådant hänt mig.

• StaffenAssar

Nu har jag en lite konstig sak... En av mina auktioner som gick ut 11/9, strax efter får jag ett mail via en av mina aktiva auktioner (alltså inte "svar" på vinnarmailet utan "kontakta säljaren") av en person som säger att hon vann den auktionen och vill att jag ska skicka till ett annat namn och en annan adress. Hon använder det alias som vann. Jag tyckte att det verkade lite konstigt, men jämförde mailadressen med den som stod på köparen på tradera och det var samma, alltså skrev jag att det var ok och fick till svar att den personen skulle sätta in pengarna på en gång. Detta var 13/9 och eftersom jag inte fått några pengar än så mailade jag idag. Hon säger att pengarna drogs från hennes konto den 13/9 och att hon satte in dem på det kontonr som jag mailat henne. Grejen är bara att jag inte har mailat henne något kontonr (kollade igenom mailen dessutom för att vara säker) utan det står i vinnarmailet. Hon har över 1000 positiva omdömen, så jag vet inte riktigt vad jag är orolig för? Men det känns konstigt på något sätt. Är jag knäpp? 

• StaffenAssar
    Konstantine skrev 2011-09-19 21:28:07 följande:
    Hon kanske har betalat till nån annan? Med tanke på hur rörigt det där lät Obestämd
    Jo, jag tänker också att det är rörigt, så kan det ju vara  
  • StaffenAssar
    Konstantine skrev 2011-09-19 21:34:19 följande:
    Men hon mailade alltså igenom en av dina andra auktioner fast med samma mail som stod i vinnarmailet?...
    Varför gör man så...? Obestämd
    Jag vet, jättekonstigt! 
Svar på tråden Traderatråden nr 16