Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Ang Nordea och bet till Swedbank så ska kontonr om det har ett femsiffrigt clearingnr totalt bestå av 15 siffror. Om det inte är 15 siffror med clearing plus kontonr så får man fylla på med nollor mellan clearingnr och kontonr tills det sammanlagt är 15 siffror. Hoppas det inte blev rörigt nu Om clearingnr är färre än 5 siffror ska man göra på annat sätt, men det kommer jag inte ihåg för det har bara hänt mig en gång. Tycker dock att det finns en bra tabell om man klickar på hjälp och sedan överföring till andra konton, den brukar jag kika på när jag blir osäker. Hoppas det löser sig!

• StaffenAssar
    September09 skrev 2011-01-10 11:00:22 följande:
    Vadå? Tycker du den blev för dyr
    Japp några kronor för mycket sådär bara...
  • StaffenAssar

Idag trillade det in tre köp nu från samma köpare, kul!

Ang omdömen så lämnar jag oftast i princip likadana omdömen faktiskt. Jag tycker inte det finns så mycket annorlunda att skriva liksom. Som köpare vill jag veta om leveransen var snabb, om kontakten var trevlig och om skicket var bra/enligt beskrivning och som som säljare vill jag veta om betalningen var snabb och om kontakten var trevlig. Orkar liksom inte lägga ner en massa energi på att formulera detta på en massa olika sätt faktiskt  

• StaffenAssar

Inte vad jag vet tyvärr, men OM man kan det så vill jag också veta Har också en annons där, med saker som jag tycker är för krångliga att packa

• StaffenAssar

Jag har sålt skaljacka, skaloverall och ws nu och det gick jättebra! En ws och skaljackan gick på köp nu och den andra ws och skaloverallen gick upp över köp nu -priset Så lägg ut!

• StaffenAssar

Mina auktioner går okej, har bud på det mesta och har fått en del sålt på köp nu, men klart att jag gärna vill att de ska gå upp mer. Men har inte avslut förrän på söndag, så förhoppningsvis stiger de lite då iaf.
    Nu har jag rensat lite i barnens byrå igen och tänkte väl lägga ut mer snart. Men jag velar lite, har "höstmotivet" som jag kallar det från pop, bruna med orangea löv och så skogsdjur typ räv och uggla... Tror ni det går nu eller ska jag vänta till i höst? 

• StaffenAssar
    Mamma till Simon skrev 2011-01-19 18:03:26 följande:
    jag hade väntat tills i höst med dem
    Mm, jag gör nog så... Tack
  • StaffenAssar

Jaha, nu kommer jag att få mitt första neg... En köpare tog köp nu på en tröja och hade misstolkat texten, vilken jag nu i efterhand inser är något otydligt formulerad, så jag kan förstå att det kan misstolkas. Hon skrev ett mail om att hon var besviken och jag svarade och erbjöd kompensation, men innan hon sett mitt svar har hon skickat iväg ytterligare ett mail som var rätt otrevligt där hon skriver att jag ljugit och att hon ska sätta neg, så nu känner jag verkligen inte för att kompensera något. Svarade dock ändå, fortfarande i trevlig ton, att om hon vill ha kompensation så kan vi diskutera det, men vi får se vad hon svarar. Surt! Jag tycker absolut att hon har en poäng i att jag formulerat mig oklart vilket jag inte tänkte på när jag skrev (såklart, för då hade jag ju skrivit annorlunda!) men hur mycket otrevligheter ska man behöva ta? Och så är hon sur för att jag inte skrivit (i mitt vinnarmail eller i auktionen, framgår inte av hennes mail?) att om det är några problem så kontakta mig. Det tycker inte jag man behöver skriva, det ser jag som självklart?

Svar på tråden Traderatråden nr 16