ominte skrev 2011-03-29 10:11:23 följande:
Paketet är redan skickat..
Så här ser vår konversation ut:
Hejhej
Hör av dig när du fått jackan!
Jag vill också bara poängtera att jag inte skrev nyskick nånstans (för mig är nyskick något som är oanvänt/ möjligen använt max en gång),
däremot skrev jag att den är i jättefint skick!
Hälsningar Toula
Hej,
Det är klart att jag blir lite besviken om det finns en fläck, jag hade ju förväntat mig en "felfri"
jacka eftersom den skulle vara i nyskick. Men det är svårt att säga hur mycket det påverkar
helhetsintrycket på jackan innan jag sett den. Jag hör av mig igen när jag har fått den, vi kan
säkert komma överens på något sätt...
Mvh XX
Hej XX
Jag har sett pengarna och är på väg till postlådan med ditt paket.
Jag märkte när jag packade jackan att jag hade missat en svart prick vid kragen.
Hör av dig när du får jackan så kan vi komma överens om hur vi löser det. Självklart kompenserar jag dig eftersom jag skrev i annonsen
att jackan var i nyskick men upptäckte pricken precis nu! Jag vet inte om pricken går bort med galltvål el liknande..
Hälsningar NN
Problemet med formuleringen nyskick dyker väl upp eftersom du använt den formuleringen i ditt första mail tyvärr
Det är ju dock inte en del av objektsbeskrivningen, men du skriver ju "eftersom jag skrev i annonsen att jackan var i nyskick"... Menar absolut inget illa, bara påpekar att du faktiskt är den som använder just den formuleringen först. Men jag tycker ändå att köparens svar är helt okej, och på det låter det inte som att det borde bli några större problem ändå. Men ingen kul sits att vara i, jag vet
Och jag tycker du gjorde helt rätt som skrev på en gång, bättre det än att köparen får upptäcka den själv, tycker man kommer långt med att vara ärlig och trevlig som du var! Hoppas allt går bra!