Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Bellabelize skrev 2011-08-12 18:34:10 följande:
    Nu blir jag förvånad. Jag har läst på flera ställen att folk tycker att det är så fånigt och jobbigt med köp nu, så på en del grejer har jag faktiskt låtit bli att sätta ut.

Jag tycker själv om Köp nu. Tyvärr sätter folk ofta inte rimliga summor.

Och ibland är det bra att någon inte nappar. Jag satte ut en POP vindfleece, ville ha 300-någonting i köp nu, men budgivningen började på 1 krona. Auktionen slutade på 530 kronor Skrattande
    Ja, ibland är det ju bra, just polarnkläder har jag också fått mer för än mitt köp nu trots att jag tyckte att jag tog i med köp nu priset, men det var iofs nya eller nyskick då och antagligen helt rätt tid att lägga ut dem. Men jag gillar verkligen köp nu, jag kan bli jätteirriterad om jag ser något fint som går ut om 10 dagar och som jag är beredd att betala för, eller saker som jag bara måste ha och vet att jag inte har ork till att sitta och ninja nu för tiden...

Jag tror faktiskt aldrig att jag har läst om någon som inte gillar köp nu, bara de som själva tycker att det är jobbigt att sätta ett sådant pris för att de tycker att det är svårt att avgöra värdet Fast jag har haft ett låångt uppehåll från den här tråden (säkert tre månader Oskyldig ) så det kanske är därför...
  • StaffenAssar
    Kristyr skrev 2011-08-13 21:13:30 följande:
    asså satt ut min superfina pop skaloverall till ett högt utgångpris, men var det dumt? Vågar man ha 1:- och få bra betalt. Vill ha minst 700 för den... :-/
    Förra året satte jag 1 kr och fick bra betalt för mina overaller, drygt 700 för en reima som saknade en knapp till en fothälla och knappt 700 för en pop (äldre modell men nyskick) stl 80 + nanookvantar, som hade avslut typ 28-29 augusti eller så, men i år vågar jag nog inte... Jag tog bort de jag lagt ut och la på blocket ist, så får de åka ut imorgon igen om ingen hört av sig. Min nya molo kommer definitivt ha ett högt utrop och sedan ett köp nu som är typ 100 kr mer... Det tycker jag brukar funka bra på mig iaf, jag brukar tänka att "vad är väl en hundring/femtiolapp osv hit eller dit, jag orkar inte ninja", så jag hoppas att det funkar på andra också
  • StaffenAssar
    Kristyr skrev 2011-08-13 21:33:08 följande:
    fegade och satt utrop 700:- kanske är för högt.. men det är i så pass jättefint skick att jag inte vill sälja den för mindre. Om den inte blir såld så får jag kanske lägga ut den igen... 
    Jag har inte riktigt kollat på overallerna nu i år, men förhoppningsvis kommer fler att hinna ha avslut och gå upp i pris innan din har avslut, och då kommer folk börja tänka att overallerna går ju ändå för så mycket även om de har utrop 1 kr och så bjuder de på din och så blir allt frid och fröjd
  • StaffenAssar

Nu strular det igen... Jag lyckades lägga upp tre auktoner till innan jag nu helt plötsligt inte kan ladda upp bilder längre, så surt Skrikandes Och det beror inte på storleken, och jag får inget felmeddelande. SUCK! Ja, ja, får se om jag orkar lägga ut lite någon annan kväll då...

• StaffenAssar
    Pixxi skrev 2011-08-18 21:37:54 följande:
    Jag har lagt ut lite ikväll. Men räknat fel på portot, får fixa det i morgon. Det är så jobbigt att lägga ut auktioner, jag blir helt slut.
    Finns det något knep som gör det enklare?
    Eftersom jag inte kan ha prolister eller vad det heter för att jag har mac, så brukar jag kopiera texten från en av mina auktioner och sedan klistra in så behöver jag bara ändra plagg och skick, men det kanske du redan gör, det är ju rätt mycket meck ändå
  • StaffenAssar

Mina auktioner går helt okej ändå, men hoppas på lite ninjor nu ikväll så klart Jag har ju rätt höga utrop, men tycker inte att det varit några problem. Dessutom har jag sålt 7 saker på köp nu, så det är jag absolut nöjd med Ikväll ska jag lägga ut ännu mer, men funderar på om jag ska vänta lite med underställ? Overaller är ju inga problem nu, men tänker att folk kanske inte riktigt börjat tänka på resten av vinterkläderna, eller tänker jag fel då? Jag själv är iofs redan klar med båda barnens vinterkläder, inklusive underställ, så frågan är om jag är knäpp (som sambon tycker ) eller om jag är rätt normal...

• StaffenAssar
    Lilla Ego 07 skrev 2011-08-21 08:11:26 följande:
    Du är rätt normal Glad Jag har sålt alla mina 4 overaller och jag är så nöjd med att jag gjort det. Nu kommer det komma ut massor av overaller på T och så skönt att ha det gjort.

Jag har 40 annonser ute just nu och har väl fått 10 köp nu el nåt sånt iaf vilket är ok. Inte så många bud men några kommer nog i veckan säkert. Gör inte så mycket att de inte säljs nu iom gratis osåltavgift. Sen har man ju redan gjort jobbet en gång och kan bara starta om demFlört 
    Solig La några av dina i minnes
Svar på tråden Traderatråden nr 16