Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2011-01-20 11:39:29 följande:
    staffenassar: kan man få se auktionen ifråga?

känns trist att du ska få negativt  pga. nått sånt. speciellt då du erbjuder kompensation.
    Här är den:
    www.tradera.com/Randig-t-shirt-fran-pop-polarn-stl-98-auktion_302808_125632011

Jag har uttryckt mig klumpigt och skrivit att jag inte sett fläcken i verkligheten, men vad jag menade var att jag såg fläcken när jag fotade och inte sett den innan, alltså när min son använde den. Det är en svag fläck men ganska stor och den syns ju på fotot. Jag inser ju själv att det var dumt formulerat och att det kan misstolkas såhär i efterhand och har som sagt erbjudit kompensation, återköp verkar hon inte intresserad av. Men hon har inte svarat ännu, så vi får väl se. Om hon bara skickat sitt första mail och sedan inväntat svar så skulle det nog löst sig, men ca 5 minuter efter det första mailet kom ett otrevligt mail till, så nu vet jag inte... 
  • StaffenAssar
    Viktorsmamma skrev 2011-01-20 12:41:03 följande:
    ja förstår precis va du menar med texten.

men lite fel formulerat kan ja hålla med om.
    du skulle väl skrivit nåt sånt här:

"fläck syns på bild och vid syning, men ej märkt av då mitt barn haft tröjan på sig"

men ja förstod ändå va du menade.
    Ja, precis, något sådant skulle jag skrivit, jag vet inte riktigt var jag hade hjärnan... Men skönt att du förstod hur jag menade iaf.
  • StaffenAssar
    Viktorsmamma skrev 2011-01-20 12:47:05 följande:
    ja men precis så har ja nog råkat uttryckt mig, men tur är inte fått jobbiga köpare på halsen.

har du lämnat omdömme på henne?

jag tycker hon borde lämna positivt, och godta kompensationen.

för om hon lämnar dåligt positivt( låga staplar) kan du alltid be tradera ta bort de sen.
    Nej, jag har som tur är inte lämnat ännu. Om hon lämnar neg så kommer jag att lämna ett tillbaka med motiveringen att hon var otrevlig och nekade till kompensation. Nu läste jag iofs igenom det otrevliga mailet igen, och där verkar det ändå som att hon kanske vill ha återköp, så vi får se. Blir så sur på mig själv för att jag skrivit otydligt också, så jag var tvungen att kolla igenom de andra auktionerna nu, men där tycker jag att jag beskrivit bra, jag var nog trött när jag skrev den där dumma beskrivningen
  • StaffenAssar

Jag sålde sommarkläder i mars/april förra året och tycker det gick rätt bra, så jag väntar nog ett tag. Har iofs redan lagt ut t-shirts men de går sådär.

• StaffenAssar
    Kristyr skrev 2011-01-20 20:31:23 följande:
    bläsch har 14 auktioner uta alla 1:- och endast 7 av dem har fått bud några står bara på 1:-. Visste inte avslut förrän om 12 dagar men lite mer bud borde det ju vara *snyft*
    Fint men för pyttigt
  • StaffenAssar

Nu har det löst sig med min missnöjda köpare, jag erbjöd halva priset plus halva frakten tillbaka (för hon tyckte ju den var fin i färg och så och ville behålla den...) och hon verkade bli nöjd och bad om ursäkt om hon låtit otrevlig. Slutet gott allting gott. Men jag är glad att jag inte tappade humöret och svarade i samma ton, för då hade det nog slutat med neg. 

• StaffenAssar
    iser skrev 2011-01-20 22:18:18 följande:
    När tror ni att det är bäst att lägga ut pop skaljackor och windfleece? Börjar ju komma upp sånt nu, men jag tänker att det kanske är bättre när folk känner av att våren är påväg.
    Jag har som sagt redan sålt mina och det gick jättebra så jag tycker nog du kan lägga ut nu. Det är dumt att vänta för länge, för då dräller det av skalkläder på t och då kan köparna välja och vraka mycket mer tycker jag. När min skaloverall låg ute fanns det endast tre till ute och ingen i samma stl, jag fick 510 för den vilket var super eftersom jag köpt den på rea för 395 Jag hade dock höga utrop på dem och köp nu ganska nära utrop, en skaljacka och en ws gick på köp nu, skaloverallen och den andra ws gick över köp nu båda två. Hade avslut på dem för ca 10 dagar sedan.

Jag tänkte så med overaller också och la ut i augusti då det ännu inte var så många ute, och är nöjd med vad jag fick för dem också, 710 för en reimaoverall stl 98 i tråkig grå färg som saknade en knapp till ena fothällan och knappt 600 (kommer inte ihåg exakt) för en pop-overall stl 80 som var typ 2 år (fast bara använd av ett barn och i fint skick) och nanookvantar.
  • StaffenAssar
    AnnaFreja skrev 2011-01-21 11:57:46 följande:
    Jag lade ut 8 auktioner och fått ett köp nu men inget bud. Hade höga utropspriser. Hur går det för er som har avslut nu? Får ni några bud?
    Har bud på 10 av 14 som går ut på söndag, halvhöga utrop, och inga bud på de som går ut nästa söndag men de har höga utrop och jag la ut dem igår...
  • StaffenAssar

Vad tror ni om att lägga ut en ns väst nu? Går det eller ska jag vänta till i höst? Och en ofodrad manchesterjacka, är det för tidigt?

• StaffenAssar

Mamma till Simon- tack! Då provar jag en vända med högt utrop och blir den inte såld får den vänta till i höst

Svar på tråden Traderatråden nr 16