Traderatråden nr 16
Ja, man ska ha högre utrop på mindre stl verkar det som
Men tack för att du kikade
Har ev ett försvunnet paket jag med. Lade det på lådan i onsdags kväll och köparen hade inte fått det idag. Fast jag tycker gott hon kan vänta lite till, men till saken hör att vi bor ganska nära så det är konstigt att andra paket som postades samtidigt kommit fram trots att de skulle mycket längre...
Fast jag skulle iofs inte hör av mig till säljaren när det bara gått två dagar (fredag och måndag, eftersom jag postade efter tömning på onsdagen) som paketet skulle kunnat komma på...
Alltså, min köpare mailade idag igen och skrev att paketet fortfarande inte kommit. Vi bor typ 3 minuter med bil från varandra... Att vi bor så nära tycker både hon och jag borde påverka så att det inte borde ta lång tid, men sedan tycker vi olika. Jag postade i onsdags kväll efter tömning, alltså gick det iväg på torsdagen och har ännu inte dykt upp. Köparen hävdar att visst är posten seg, men så här lång tid har hon aldrig varit med om att det tagit. Det är alltså 3 dagar som paketet skulle kunna ha dykt upp nu - fredag, måndag och idag. Hon vill att jag ska efterlysa det, det handlar om en tröja för ca 75 kr inkl frakt. Finns det någon tidsgräns för hur länge man ska vänta innan efterlysing? Har för mig att jag sett 14 dagar någonstans, men det kanske bara är inbillning? Jag känner att visst kan jag göra en efterlysning, men samtidigt tycker jag att tre dagar inte är så lång tid? Någon som har några tankar?
Samma här! Men det är svårt att hitta ett alternativ som är prisvärt när det kostar 12 kr med posten
Yey! Mitt "försvunna" paket har kommit fram! Sååå skönt att slippa efterlysa och ha ångest
Någon som orkar anmäla? Radar bara upp en massa märken i rubrikerna...
www.tradera.com/item.mvc/viewitem/