Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-10-08 17:43:21 följande:
    Obestämd en del är väl godtrogna.

Tog köpnu på en åkpåse idag och har väntat på vinnarmailet och nu kom det.

Hej Eva!

Jag har skickat åkpåsen till dig,hoppas du blir nöjd.

Mitt kontonr är: SEB  xxxx xxxxxxx

MVH :xxxxxx

Tur att det var jag som köpte och inte nån av dessa strulpellar som vi brukar få på halsen
    Råkade ut för en liknande grej fast med en köpare, hon lämnade omdöme innan jag ens skickat varan. Inte lika illa som att skicka innan man får pengarna, men iaf. Jag tipsade snällt om att man bör vänta tills man fått varan innan man lämnar omdöme eftersom det finns en del oseriösa där ute och det verkade som att hon uppskattade det
  • StaffenAssar
    backi2008 skrev 2010-10-08 20:58:46 följande:
    Fick ett köp nu i måndags och har fortfarande inte hört något från köparen och inte fått betalt. Varför tar man köp nu och inte betalar omgående när all betalinfo finns i det automatiska vinnarmailet???

Hur tycker ni det går nu?? Tycker mina auktiner går väldigt trögt.......
    Tycker det går sådär, en del går bra och en del har bara 1 kr bud... Och en del inte ens bud... Förstår inte varför fleece går så dåligt? Vi använder fleece varje dag såhär års under skalkläderna och sedan under overallen, men det kanske inte andra gör?

Sedan måste jag gnälla lite... Hade en köpare som tog köp nu på en ns-tröja där jag skrivit att köp nu var inkl frakt. Köparen tog en del tid på sig med betalning, men jag postade ändå samma dag pengarna kom in, och dessutom så såg jag att de betalat köp nu summan plus frakt så jag påtalade det och bad om kontonr så att jag kunde sätta tillbaka fraktkostnaden vilket jag gjorde samma dag. Fick ett mail när tröjan kommit att de var jättenöjda och att sonen blivit jätteglad. Och så får jag ett tomt positivt omdöme! Köparen är väl rätt ny, men tycker ändå att de kunde ha skrivit något trevligt... 
  • StaffenAssar
    backi2008 skrev 2010-10-08 21:59:37 följande:
    Tycker jag ofta får tomma positiva omdömmen av nya traderare. Det är jätte tråkigt men jag bryr mig inte så jätte mycket längre. Jag lämnar aldrig blankt utan skriver vad jag tycker om det är lite negativt.
    Jo, så är det ju. Fast nu när jag tittar på dennes lämnade omdömen så har den skrivit på vissa, tex det omdömet som lämnades efter mitt... Grr.
    Ibland så ruttnar jag bara och lämnar blankt tillbaka faktiskt... 
  • StaffenAssar

La ut några pek-/småbarnsböcker nu, får se hur det går... Inte så låga utrop iofs, vågar inte 1 kr på dem, det kan ju bli hur som helst...
    Och så har jag ju avslut imorgon och det går väl... sådär...  En del helt okej, men tex ett par fina hm jeans stl 98 som bara är uppe i 2 kr. Så det finns rejäl fyndchans hos mig Kika gärna in!

• StaffenAssar
    backi2008 skrev 2010-10-11 17:30:20 följande:
    Har avslut ikväll och det går väl så där... hoppas på att det går bättre nu mot slutet. Är inte hemma ikväll och kan följa hur det går... blir att nervöst vänta och se när jag kommer hem...
    Har också avslut ikväll, går också sådär... Det finns en del fynd att göra hos mig kan jag ju säga
  • StaffenAssar

Nu är de flesta av kvällens avslut avklarade och de gick upp helt okej faktiskt, men är fortfarande lite orolig för en sak som strax har avslut... Passade också på att lägga ut pepparkaksdress och lite leksaker, ska bli spännande att se om de går att sälja, men jag vågade inte låga utrop på dem...

• StaffenAssar
    badplats skrev 2010-10-11 22:10:35 följande:
    gillar dressen :) Hur är den i storlek? 
    Kul
    Tycker den är mer som 80 än 74, det tycker jag alla åhléns dubbelstorlekar är. Minns att jag var redigt irriterad när min lille hade ren stl 74, då kunde han inte ha kläder därifrån alls... Om du vill kan jag mäta något?
  • StaffenAssar
    Labolinas skrev 2010-10-12 10:21:02 följande:

Ibland blir man trött på Schenker. Bokade frakt i torsdags, lämnade paketet i fredags och idag är det tisdag & paketet jag skickat har inte ens passerat sorteringsterminal... :-O Brukar det ta så lång tid?!!??

Vet inte hur lång tid det brukar ta, men de är kassa på att uppdatera paketstatus... Tycker att det ofta är så att först står det bara att det ät inlämnat i flera dagar, sedan kommer alla nya uppdateringar samma dag och den dagen kommer paketet fram...
  • StaffenAssar
    Eti skrev 2010-10-12 17:47:59 följande:
    Vad tycker ni, vem ska lämna omdömme först, köpare eller säljare? Jag har lämnat omdömme först många gånger både när jag har sålt och köpt, men det är inte så många som lämnar omdömme tillbaka.
    Jag tycker att köparen ska lämna omdöme först, som säljare lämnar jag inte förrän köparen lämnat. Som köpare däremot lämnar jag så fort jag fått varan
Svar på tråden Traderatråden nr 16