Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Traderatråden nr 16

asså satt ut min superfina pop skaloverall till ett högt utgångpris, men var det dumt? Vågar man ha 1:- och få bra betalt. Vill ha minst 700 för den... :-/

• Kristyr
    StaffenAssar skrev 2011-08-13 21:27:16 följande:
    Förra året satte jag 1 kr och fick bra betalt för mina overaller, drygt 700 för en reima som saknade en knapp till en fothälla och knappt 700 för en pop (äldre modell men nyskick) stl 80 + nanookvantar, som hade avslut typ 28-29 augusti eller så, men i år vågar jag nog inte... Jag tog bort de jag lagt ut och la på blocket ist, så får de åka ut imorgon igen om ingen hört av sig. Min nya molo kommer definitivt ha ett högt utrop och sedan ett köp nu som är typ 100 kr mer... Det tycker jag brukar funka bra på mig iaf, jag brukar tänka att "vad är väl en hundring/femtiolapp osv hit eller dit, jag orkar inte ninja", så jag hoppas att det funkar på andra också
    fegade och satt utrop 700:- kanske är för högt.. men det är i så pass jättefint skick att jag inte vill sälja den för mindre. Om den inte blir såld så får jag kanske lägga ut den igen... 
  • Kristyr
    StaffenAssar skrev 2011-08-13 21:40:07 följande:
    Jag har inte riktigt kollat på overallerna nu i år, men förhoppningsvis kommer fler att hinna ha avslut och gå upp i pris innan din har avslut, och då kommer folk börja tänka att overallerna går ju ändå för så mycket även om de har utrop 1 kr och så bjuder de på din och så blir allt frid och fröjd
    vi hoppas ju att det är så..

• Kristyr
    LitenBlomma skrev 2011-08-15 11:27:03 följande:
    Jag fick upp 40 st igårkväll, vågade inte sätta 1 kr dock. Ska man sätta ut vinterskor nu eller i sept?
    ska ladda upp vilken dag som helst ca 60 annonser och de flesta  är 1:-
  • Kristyr
    Mollie skrev 2011-08-15 20:51:06 följande:
    Skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig med lite frakt...  Kan man i förväg räkna ut fraktkostnader på Schenker och DHL? Går man in på deras hemsidor är det väl inte det fraktpriset man får genom Tradera, eller?

Vad kostar en overall som väger 1 kg att skicka med Schenker och DHL? Posten tar 84 kr. 
    det beror lite på hur litet du kan få paketet Ju mindre paket desto billigare. 

Jag kan inte heller traderas prislista. Men brukar utgå ifrån schenkers hemsida sedan får man sänka fraktkostnaden i efterhand. 
  • Kristyr
    dicny skrev 2011-08-15 20:55:08 följande:
    Jag tycker det är så synd att man inte kan skriva längre omdömen. Allt man vill skriva kommer ju inte med då. Är väldigt besviken på en säljare som jag köpte ett klädpaket av. Det står att det är strl 86/92 i beskrivningen, men minst 10 plagg var mindre än så. En del var för nyfödda och sen var det en del som var strl 68 eller strl 74. Sen var det 6 par skor med i paketet och 2 av de paren som fanns med har jag bara fått den ena skon. Har försökt maila, men säljaren svarar inte. Känns ju lagom kul att inte få det man betalat för och sen inte får någon hjälp när man påtalar att det saknas saker.
    ehh seriös säljare
  • Kristyr
    Kristyr skrev 2011-08-15 20:28:12 följande:
    så där upp med 69 auktioner det mesta 1:-
    suck går det dåligt nu? trist isf.. inte ett enda bud på 1:- plagg
  • Kristyr
    MejaKiZnic skrev 2011-08-16 14:09:02 följande:
    ett måste i garderoben

Nu börjar de gå lite segt på Tradera, men ångrar inte att jag lade ut allt för 1 krona ÄN Oskyldig haha
    ja det går inte så bra men har nån vecka kvar till avslut men vill ju att min skaloverall ska få för mer än 2:- iaf.. Tyst
Svar på tråden Traderatråden nr 16