Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Traderatråden nr 16

AMC80 skrev 2011-08-09 10:56:18 följande:
    Oj, 1:a augusti skulle det ju vara. Jag har fel månad i huvudet...
    men maila ovh fråga, du har ju betalat.
  • Kristyr
    emme 86 skrev 2011-08-09 13:16:11 följande:
    Halloj på er.
    Vann en vinteroverall till min pojk förra veckan för 16kr + 88kr i frakt. Tyckte att frakten var lite väl dyr trotts att de skulle skickas med posten men accepterade de ändå. Fick idag hem en overall som är finare än på de dåliga bilderna men det var bara frankerat för 60kr.
    Vad tycker ni, är det något att bråka om? 28kr?
    Hade det nu vart frankerat med 88kr så hade det inte vart några problem, men att säljaren ska tjäna på frakten... Det blir en del onödiga kr om alla säljare ska göra så.
    tycker det är lite fult.. Har jag skrivit att det kostar mer än det gör på T så brukar jag skicka med ofrankerade frimärken.
  • Kristyr
    emme 86 skrev 2011-08-09 13:16:11 följande:
    Halloj på er.
    Vann en vinteroverall till min pojk förra veckan för 16kr + 88kr i frakt. Tyckte att frakten var lite väl dyr trotts att de skulle skickas med posten men accepterade de ändå. Fick idag hem en overall som är finare än på de dåliga bilderna men det var bara frankerat för 60kr.
    Vad tycker ni, är det något att bråka om? 28kr?
    Hade det nu vart frankerat med 88kr så hade det inte vart några problem, men att säljaren ska tjäna på frakten... Det blir en del onödiga kr om alla säljare ska göra så.
    jag handlade väggord på T för nått år sedan och då skulle frakten blir 30:- per auktion det gick inte att samfrakta.
    Hem får jag ett kuvert frankerat med 12:- och båda ligger i samma vita kuvert.  Jag ger positivt omdöme men skriver att säljaren fulade sig med frakten och då får jag negativit tillbaka.. :-/ Han mailade sedan mig och sa att han hade gett mig neg. av misstag och att vi skulle dra tillbaka omdömen. Jag gick med på det då jag inte kände för att ha ett neg. Och vips så försvann min kommentar om att han fular sig med frakten, mkt smart..
  • Kristyr
    Bellabelize skrev 2011-08-09 14:32:57 följande:
    Gud, vad fult gjort!

Själv irriterar jag mig när vikten precis överskrider gränsen - pga frimärkena. Jag skulle skicka ett par skor, vägde dem och de hamnade strax under 500 g. Frankerade och skulle lämna in, då vägde de 502 gram och jag var tvungen att betala 12 kronor till. I det fallet var det ju frimärkena som gjorde att paketet översteg gränsen. Hade jag valt ett 30-märke tillsammans med tre sexkronors istället för åtta sexkronors hade jag klarat mig. *grrrr*
    det där 2g är ju inom felmarginalen. Jag är glad att inte mitt ombud väger det jag lämnar in.
  • Kristyr
    Bellabelize skrev 2011-08-09 16:58:44 följande:
    Det senaste paketet som jag skickade, vägde 498 gram (med porto, haha). Men jag vågade inte lämna in det utifall att butikens våg skulle visa något annat. Men det gick bra att knöla in i lådan :)
  • Kristyr
    trolltriss skrev 2011-08-10 21:21:18 följande:
    nu har lagt ut alla mina overaller och senare kommer bara fler.. så nu eller aldrig!"
    du vågade lägga ut för en krona.. funderar om jag vågar lägga ut pop skaloverall för en krona eller ej. Men dina ser ju att gå rätt bra.
  • Kristyr
    Thelma82 skrev 2011-08-11 11:07:10 följande:
    Jag är mycket förtjust i Tradera men har börjat reagera på auktionsavgifterna. Provisionen blir ju skyhög om man ska sälja lite dyrare saker. Tycker dock om företeelsen att buda/köpa och få hemskickat. Vad tycker ni??

Budera är ju ok men tyvärr livlöst.

Blir OT, hoppas det är ok. Undrar om det finns någon bra facebookgrupp för barnkläder köp och sälj? Liknande Polarns. Vore toppen!
    finns många köp och sälj på FB
  • Kristyr
    MejaKiZnic skrev 2011-08-12 08:49:31 följande:
    Kristyr skrev 2011-08-12 08:00:07 följande:
    perfekt då blir det skaloverallerna på den. Sålde overaller förra året med med samma typ av kamanj  Hjärta
    Toppen kampanj, ska ladda upp massa mer men ska man vänta tills söndag Obestämd
    du kan ju ladda upp allt om de tre som vill ha gratis
  • Kristyr
    star67 skrev 2011-08-13 20:39:52 följande:

tradera är mycket segt nu vill lägga upp en auktion men funkar inte.

nej säg inte så
Svar på tråden Traderatråden nr 16