• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Matillin

Har en fråga om vad som är rimligt att betala för begagnat på trader då jag är ny där

Har precis vunnit ett klädpaket med 2 jeans från kappahl och långärmade t-shirts för 105 kr + 45 kr frakt.
    Av samma säljare köpte jag en PoP skaljacka för 320 kr +45 kr frakt.
    Är det mycket eller lite, vet inte hur högt buden brukar gå på trader men det kändes rimligt då skaljackan kostar 600-700 ny.

• lyckligmamma
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 11:30:01 följande:
    oj, jo det lät lite mycket
    helt sjukt föe en sån jacka
  • h80

OJOJ, en av mina auktioner är uppe i det dubbla mot vad jag hade som "köp nu". Å den har inte gått ut än.

• h80

Vad tro ni, avsluten börjar om ca 2 timmar. saknar 30 bud för att komma upp i 400, klarar jag det?

• Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 18:01:27 följande:
    Händer fortfarande inte såå mycket på mina auktioner som går ut ikväll*nervöst*Ninjade denna sötingen nysswww.tradera.com/Ny-tunika-klanning-fran-meand...
    Nä jag behöver fler bud på en del saker jag me...{#lang_emotions_cry} Men det blir spännande iaf och det är ju alltid skoj{#lang_emotions_wink}
  • h80

Ang. gratisannonsen. Om man lägger ut något med högt utrop o det inte blir sålt, den kostar iallafall inte nått, eller??

• Lejån
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 18:01:27 följande:
    Händer fortfarande inte såå mycket på mina auktioner som går ut ikväll*nervöst*Ninjade denna sötingen nysswww.tradera.com/Ny-tunika-klanning-fran-meand...
    Det är ju en hel del tid kvar tills det blir riktigt intressant...
    längtar efter sommar & sol
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-03-21 18:40:09 följande:
    Ang. gratisannonsen. Om man lägger ut något med högt utrop o det inte blir sålt, den kostar iallafall inte nått, eller??
    Hoppas jag verkligen inte! Jag har tänkt lägga ut för 599 och köp-nu 699 så tar de betalt för den så ska jag minsann ringa och gasta! Brukar funka
  • Smultronhjärta
    Lejån skrev 2010-03-21 18:40:23 följande:
    Det är ju en hel del tid kvar tills det blir riktigt intressant...
    Haha jo men mitt magsår har snart börjat blöda här oavsett
Svar på tråden Traderatråden nr 16