• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 14:04:10 följande:
    Varför är det gratis då?? Har också en svart BB orginal tror jag det är. Använt den lite grann till båda barnen, men fick så ont i nacken och ryggen när de typ var 4 mån bara så den är ju i fint skick. Har tänkt slänga ut den på T men inte tagit mig i kragen ännu. Tror den kostade 800 el nåt när vi köpte den så om man kan få några hundralappar vore det ju nice.
    Ingen aning om varför men det står en stor blaffig ruta uppe till höger på min sida på Tradera som räknar ner hur lång tid jag har på mig att få ut auktionen
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 14:03:10 följande:
    Såg att du har fått bud på Moloklänningen..Kanske läge att lägga ut våra 4-5 nya också då
    Yes jag såg det{#lang_emotions_smile} tänkte väl att fan ska de som sa att de va för dyrt för klänningen få rätt iaf.... men det verkar ju ordna upp sig{#lang_emotions_wink} inte för att jag gör någon direkt vinst men det är ju inte det som det var tänkt.

Börjar fundera på om inte nya klänningarna i stl 62/68 kommer vara i minsta laget till sommaren?? Har du köpt några såna?
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 14:05:55 följande:
    Ingen aning om varför men det står en stor blaffig ruta uppe till höger på min sida på Tradera som räknar ner hur lång tid jag har på mig att få ut auktionen
    aha, ja såg det nu med. Fasen då borde man ju få ut en till annons idag då bara för att ju. Hmm....vad sjutton ska det vara då
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 14:06:03 följande:
    Yes jag såg det tänkte väl att fan ska de som sa att de va för dyrt för klänningen få rätt iaf.... men det verkar ju ordna upp sig inte för att jag gör någon direkt vinst men det är ju inte det som det var tänkt. Börjar fundera på om inte nya klänningarna i stl 62/68 kommer vara i minsta laget till sommaren?? Har du köpt några såna?
    Jo jag har dalmatiner,butterflies,regnbåge,svart med vita stars som ska ut i den storleken. De kommer inte passa i sommar,å andra sidan så har vi de i nästa storlek också så jag tvekar inte så värst där.. Sen har jag en himla massa kortärmade bodysar som ska ut också-vi använder inte body har jag insett. Det är suits som gäller varvat med klänningar
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 14:12:34 följande:
    Jo jag har dalmatiner,butterflies,regnbåge,svart med vita stars som ska ut i den storleken. De kommer inte passa i sommar,å andra sidan så har vi de i nästa storlek också så jag tvekar inte så värst där.. Sen har jag en himla massa kortärmade bodysar som ska ut också-vi använder inte body har jag insett. Det är suits som gäller varvat med klänningar
    Haha japp det är det som används här mest också{#lang_emotions_wink} Men det hindrar ju inte mig från att shoppa fina bodies ändå....
    Jag har regnbågen i stl 80. Den lär ju vara tokstor till sommaren, men sparar nog den iaf för då får hon ha den till hösten.

Förstår inte riktigt hetsen med dalmatinerna, tycker inte att de är sååå fina direkt men det verkar vara väldans poppis
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 14:32:50 följande:
    Fick precis ett köp nu! Alltid lika roligt
    Skoj!! Vilken auktion var det?

Själv så vann jag tydligen en molobody nyss, lila med stjärnor, i stl 62 för 33kr{#lang_emotions_smile} För liten för min busunge men har en kompis som nyss fick en liten flicka så nu kan ja handla till henne också{#lang_emotions_wink}
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 14:40:26 följande:
    Skoj!! Vilken auktion var det? Själv så vann jag tydligen en molobody nyss, lila med stjärnor, i stl 62 för 33kr För liten för min busunge men har en kompis som nyss fick en liten flicka så nu kan ja handla till henne också
    Nya Vincentskor som jag iofs hade satt en snällt köp-nu på men roligt ändå

Himla bra pris på finaste stjärnorna{#lang_emotions_tongue_out}
  • lyckligmamma
    Pink Muffin skrev 2010-03-21 10:41:22 följande:
    Aha, missade jag... Köper gärna äkta till mig själv, men till barnen känns det inte lika viktigt. Fördelen med irl-shopping är ju dock att man kan prova...
    Ja det avr till vuxen. O de får inte sälja fake eller hur Ibland  har man tur
Svar på tråden Traderatråden nr 16