• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 13:45:12 följande:
    Jag antar att jag inte är ensam om att ha avslut ikväll...antar då även att jag inte är ensam om att tycka att det går allmänt dåligtMen det jag ville säga att ni har väl sett att man får en gratis annons om man lägger upp den idag?Här ska läggas ut dyyyra nya BBselen
    åh smart! Vad kan man ta för en sådan i köp nu eller utgångsbud, då jag inte vet vad jag vill ha för den, funderat att lägga ut den länge!

vi har våran ligger i källaren och skräpar en ergonomisk med "ryggstöd" använd kanske 10ggr totalt nypris 1295kr vi fick den dock gratis
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    Hummelina skrev 2010-03-21 13:52:12 följande:
    Jag kanske får prova det. Men vill ju inte att hon ska bli sur och lägga negativt på mig som hämnd. Hur länge brukar ni vänta innan ni gör det?
    jag vart tvungen att "hota" två av mina köpare nu i helgen då de gått nästan 2 veckor, trots lovord att de skulle betala. 1 dygn efter "hot" kom pengarna in,.=)

det kan löna sig att hota då för att slippa lägga negativt och kanske få hämdomdömme sedan.
    Viktor 26/10-08
  • Smultronhjärta
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 13:54:14 följande:
    åh smart! Vad kan man ta för en sådan i köp nu eller utgångsbud, då jag inte vet vad jag vill ha för den, funderat att lägga ut den länge! vi har våran ligger i källaren och skräpar en ergonomisk med "ryggstöd" använd kanske 10ggr totalt nypris 1295kr vi fick den dock gratis
    Jag har 4 stycken BB som ska ut, varav 3 nya så jag får se vilken som ska få flytta{#lang_emotions_dreamer}
    Svårt det där men iom att det är gratis så ska nog testa lagom högt utrop och se hur det går..
  • Hummelina
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 13:55:32 följande:
    jag vart tvungen att "hota" två av mina köpare nu i helgen då de gått nästan 2 veckor, trots lovord att de skulle betala. 1 dygn efter "hot" kom pengarna in,.=) det kan löna sig att hota då för att slippa lägga negativt och kanske få hämdomdömme sedan.
    Tack för tipset, ska prova detta
    ♥ Världens finaste 080404 ♥
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 13:57:00 följande:
    Jag har 4 stycken BB som ska ut, varav 3 nya så jag får se vilken som ska få flyttaSvårt det där men iom att det är gratis så ska nog testa lagom högt utrop och se hur det går..
    Men smultron, är du även shopoholic när det gäller BB??{#lang_emotions_smile} 3 nya, det låter nästan lite saftigt även i mina öron{#lang_emotions_wink}
  • Lilla Ego 07

Ang avslut så är jag väl hyfsat nöjd på många auktionerna, hade inte trott på någon förmögenhet på dem direkt. Men min fina nya overall ligger pissigt dåligt till. Får hoppas det är ett gäng ninjor ute annars blir det ett superfynd för den som leder budgivningen.

• Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 13:59:35 följande:
    Men smultron, är du även shopoholic när det gäller BB?? 3 nya, det låter nästan lite saftigt även i mina öron
    Jag gillar att shoppa helt enkelt Och när sonen var liten slet vi verkligen hårt på den enda selen vi hade..Liten Lova däremot är mindre impad av det här med selar{#lang_emotions_dreamer}
    Så nu ska jag testa Tradera när det är gratis annars blir det Blocket.
    Gratis är gott
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 14:00:48 följande:
    Ang avslut så är jag väl hyfsat nöjd på många auktionerna, hade inte trott på någon förmögenhet på dem direkt. Men min fina nya overall ligger pissigt dåligt till. Får hoppas det är ett gäng ninjor ute annars blir det ett superfynd för den som leder budgivningen.
    Såg att du har fått bud på Moloklänningen..Kanske läge att lägga ut våra 4-5 nya också då
  • h80

Har inget "dyrt" att lägga ut nu direkt. Kanske ska prova ett molo-linne? Helt nytt, de brukar väl gå för en del??

• Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 14:01:54 följande:
    Jag gillar att shoppa helt enkelt Och när sonen var liten slet vi verkligen hårt på den enda selen vi hade..Liten Lova däremot är mindre impad av det här med selarSå nu ska jag testa Tradera när det är gratis annars blir det Blocket.Gratis är gott
    Varför är det gratis då??

Har också en svart BB orginal tror jag det är. Använt den lite grann till båda barnen, men fick så ont i nacken och ryggen när de typ var 4 mån bara så den är ju i fint skick. Har tänkt slänga ut den på T men inte tagit mig i kragen ännu. Tror den kostade 800 el nåt när vi köpte den så om man kan få några hundralappar vore det ju nice.
Svar på tråden Traderatråden nr 16