• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Viktorsmamma

de va ju inte äns en fleece med! :S shit, hon fick alltså fler 100kr mer än vad hon gav för den ny i butik, det är nog inte vanligt!

Viktor 26/10-08
  • Alisa

Tack för alla svar!
    Så man själv som köpare kan lägga ett maxbud som automatiskt höjs utan att jag behöver höja "manuellt" varje gång??

• h80
    Alisa skrev 2010-03-21 12:26:02 följande:
    Tack för alla svar!Så man själv som köpare kan lägga ett maxbud som automatiskt höjs utan att jag behöver höja "manuellt" varje gång??
    ja:)
    T.ex. om du bjuder på en auktion med utropspriset 1kr. Då ka du bjuda 10kr, men det kommer att stå 2kr på auktionen. Sen höjs det automtiskt.
  • Viktorsmamma

Ska fråga er Här nu en fråga!!!

Ska samfrakta runt 15-20 auktioner som en köpare vunnit av mig på tradera senast 1½veckan. sista ska hon buda på ikväll.

Jag ska vara snäll att skicka med Schenker då frakten på posten stiger upp mot 70-80kr mot slutet nu.

Hur gör jag? Jag har en kartong som allt och lite till får plats i, tejpar igen den med packtejp och slår i vitt papper runt, då kartongen inte är enfärgad.

men gör jag så att jag bokar frakt på EN av auktionerna med måttet på kartongen och vikten osv, och klickar "annat fraktsätt" på resten av auktionerna annars blir de väl fel med inbetalning.

är det så jag gör eller något mer jag ska tänka På?

har redan nu frågat köparen via mail vilket utlämningsställe så det går fortare för henne med allt när jag väl fått in pengarna.

Viktor 26/10-08
  • fröken ida
    Ellan 76 skrev 2010-03-21 11:26:45 följande:
    Men som ni skriver:) Jag hinner ju inte med!Kolla in priset på denna jackan, är det inte lite väl högt???www.tradera.com/POP-PO-P-Polarn-Skaljacka-str...
    Sonen har en sån jacka. Nu vet jag inte om jag vågar använda den nått mer{#lang_emotions_smile} Jag fick  dryga 1800 för en jacka jag köot för 400 på H&M en gång. Då var jag nervös kan jag säga. Det är inte bara kul när slutpriset blir så högt. Jag var livrädd för att hon med högsta budet skulle vara missnöjd på nått sätt

Idag har jag rensat kläder och prylar som jag ska sälja på en loppmarknad här i stan nästa helg. Det känns som en ny era har börjat. Tradera har jag mer eller mindre lagt av med. Det är för dyrt tyvärr
  • Alvinbus

Hjälp mig!!!

Fick för ett tag sedan lösa ut ett paket som inte hade några frimärken på. Hade betalat 24 kr i frakt och fick nu dessutom betala 22 kr till. Har försökt maila säljaren "trevligt" ett par gånger men hon svarade aldrig. Endast när jag "hotat" att sätta neg. på henne har hon svarat. Hon har nu, efter många om och men, betalat tillbaka 22 kr. Hon tyckte det var löjligt att tjafsa om denna summa och ännu löjligare att sätta neg. av den anledningen. Jag tycker hon har krånglat så mycket så jag vet inte om hon är värd ett pos. omdöme. Men det är väl kanske snällast eftersom det löste sig till slut.
    Vad tycker ni andra???

Älskar Alvin-bus och Ellen-frikadellen!
  • Ellan 76
    Fröken ida: Ja jag har med varit nervös vid nåt tillfälle när det blivit betydligt högre än vad jag hade tänkt:) En WS fleece från POP som jag sålde som dottern använt, fick 399 kr för den. Och sedan en skaloverall som sonen använt som jag fick 555 kr för, precis samma summa som dom sålde den i affären på rean nu i januari. Men köparna var väldigt nöjda så det var skönt:)
  • fröken ida
    Alvinbus skrev 2010-03-21 12:51:30 följande:
    Hjälp mig!!!Fick för ett tag sedan lösa ut ett paket som inte hade några frimärken på. Hade betalat 24 kr i frakt och fick nu dessutom betala 22 kr till. Har försökt maila säljaren "trevligt" ett par gånger men hon svarade aldrig. Endast när jag "hotat" att sätta neg. på henne har hon svarat. Hon har nu, efter många om och men, betalat tillbaka 22 kr. Hon tyckte det var löjligt att tjafsa om denna summa och ännu löjligare att sätta neg. av den anledningen. Jag tycker hon har krånglat så mycket så jag vet inte om hon är värd ett pos. omdöme. Men det är väl kanske snällast eftersom det löste sig till slut.Vad tycker ni andra???
    Jag hade gett ett tomt positivt och kanske ett dåligt betyg på porto.
  • Alvinbus
    fröken ida skrev 2010-03-21 12:54:50 följande:
    Jag hade gett ett tomt positivt och kanske ett dåligt betyg på porto.
    Funderar på att ge pos. fast ändå skriva det som jag varit missnöjd med som kommentar.
    Älskar Alvin-bus och Ellen-frikadellen!
  • HäxanSurtant3
    Ellan 76 skrev 2010-03-21 11:26:45 följande:
    Men som ni skriver:) Jag hinner ju inte med!Kolla in priset på denna jackan, är det inte lite väl högt???www.tradera.com/POP-PO-P-Polarn-Skaljacka-str...
    kompisbud helt klart...ingen budar väl upp en skaljacka till långt över nypris annars?
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
Svar på tråden Traderatråden nr 16