• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-03-20 19:32:19 följande:
    trist...mitt är fortfarande kvar på 138 spänn...känns INTE kul!  Vad gör du Smultronhjärta för att dina auktioner ska gå så bra?! behöver nog gå en auktions-kurs hos dig..
    Jag behöver nog den där kursen minst lika bra- en del auktioner inför imorgon ligger äckligt lågt! En overall för 15 spänn känns ju sådär{#lang_emotions_sealed}Eller väpnarluvorna..har inte folk fattat hur bra dessa mössor är?
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 18:08:54 följande:
    Härmed lovar jag att det dröjer väldigt länge innan jag lägger avslut på en söndag igen!Mina auktioner som går ut imorgon ligger skrämmande lågt
    Jag me!! Om inte vissa plagg höjs så blir jag fan ledsen. Kunde lika gärna behållt dem isf känns det som....

Men men, det är ju alltid en chansning antar jag med tradera men tråkigt iaf när de inte går så bra
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 19:40:09 följande:
    Jag behöver nog den där kursen minst lika bra- en del auktioner inför imorgon ligger äckligt lågt! En overall för 15 spänn känns ju sådärEller väpnarluvorna..har inte folk fattat hur bra dessa mössor är?
    va, 15 spänn?? hoppas nån ninjar, alltid bra att ha inför eventuella syskon om inte annat {#lang_emotions_innocent} Det där med väpnarluvorna är oxå skumt, de gick ju skyhögt förrut! Köpte ju på mig ett gäng på salgen som ligger här hemma, hade hoppats på att de kunde ge några slantar men kanske ska sy om dom á la Buttelina istället om de går såpass långt..  Fast tyget kankse inte räcker till... {#lang_emotions_undecided}
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 18:08:54 följande:
    Härmed lovar jag att det dröjer väldigt länge innan jag lägger avslut på en söndag igen!Mina auktioner som går ut imorgon ligger skrämmande lågt
    Typ som mina då. Har massor som ligger kvar på 1 kr ! Och andra som går ut i veckan med 1 kr utrop som inte ens fått nåt bud! Å jag skyller på dig som övertalade mig om att ta 1 kr .
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Mawe123
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 19:40:09 följande:
    Jag behöver nog den där kursen minst lika bra- en del auktioner inför imorgon ligger äckligt lågt! En overall för 15 spänn känns ju sådärEller väpnarluvorna..har inte folk fattat hur bra dessa mössor är?
    Svarar nej på frågan om väpnarluvorna, vi använder molos stickade och molos tunna i bomull och småfolks underbara -men jag har aldrig sett något annat barn på sonens dagis som använder dessa.
    William 000213, Lowe 070712
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-03-20 19:43:02 följande:
    va, 15 spänn?? hoppas nån ninjar, alltid bra att ha inför eventuella syskon om inte annat  Det där med väpnarluvorna är oxå skumt, de gick ju skyhögt förrut! Köpte ju på mig ett gäng på salgen som ligger här hemma, hade hoppats på att de kunde ge några slantar men kanske ska sy om dom á la Buttelina istället om de går såpass långt..  Fast tyget kankse inte räcker till... 
    Ja vilket spel det här med Tradera är*suck*...börjar fundera på om det är mina bilder som är dåliga..

Och Butte har sytt sina mössor utav linnen så det kan nog bli liiiite tight
  • Smultronhjärta
    Mawe123 skrev 2010-03-20 19:45:29 följande:
    Svarar nej på frågan om väpnarluvorna, vi använder molos stickade och molos tunna i bomull och småfolks underbara -men jag har aldrig sett något annat barn på sonens dagis som använder dessa.
    Jag är helt såld på dessa mössor men vi har så jädrans många här hemma att några fick lov att offras Men ska det va på det här viset så hade de lika gärna kunnat kela med alla andra i lådan ju{#lang_emotions_dreamer}
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 19:46:17 följande:
    Ja vilket spel det här med Tradera är*suck*...börjar fundera på om det är mina bilder som är dåliga..Och Butte har sytt sina mössor utav linnen så det kan nog bli liiiite tight
    jo, jag veeeet..men tänkte att det kanske går *önsketänkande* Äsch, får väl trycka på Alex luvorna, han hatar dem, men kanske ändrar sig, vem vet
  • AochJsMamma

Förresten, minns ni meToo regnoverallen jag lade in en bild på? Var nog ett bra beslut att lägga in den med 1 kr utrop, den är uppe i 430 spänn nu {#lang_emotions_tongue_out}.

Svar på tråden Traderatråden nr 16