• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Pearl22
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 18:08:54 följande:
    Härmed lovar jag att det dröjer väldigt länge innan jag lägger avslut på en söndag igen! Mina auktioner som går ut imorgon ligger skrämmande lågt
    Jag har då en av dina på minnes....
  • MejaKiZnic

Har inte fått ett ända bud idag {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_surprised}

Sämsta dagen ever och imorgon är det avslut men men hoppas på massa ninjor imorgon {#lang_emotions_sunny}

♥мєℓιηα
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-03-20 19:50:01 följande:
    Förresten, minns ni meToo regnoverallen jag lade in en bild på? Var nog ett bra beslut att lägga in den med 1 kr utrop, den är uppe i 430 spänn nu .
    Härligt!!
    Pearl22 skrev 2010-03-20 19:50:55 följande:
    Jag har då en av dina på minnes....
    {#lang_emotions_sunny}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Kicki

Jag vann nya bamse kläder av en säljare den 6/3. Jag betalade samma dag, eller om det var morgonen efter (minns inte riktigt). Jag skickade ett mail om att jag betalt och säljaren skickade tebax att hon skulle posta grejerna dagen därpå. Nu är det den 20/3 och inga kläder har kommit. Jag har mailat henne en gång och frågat vart de tog vägen men inget svar. Jag har kollat in hennes omdömen och det var kanske bara 1-2 negativt men låg i stapeln för leverans. Vad ska jag göra nu, vänta eller skicka ett mail till och hota med negativt om jag inte får svar??

• nikki2006
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 19:48:25 följande:
    Jag är helt såld på dessa mössor men vi har så jädrans många här hemma att några fick lov att offras Men ska det va på det här viset så hade de lika gärna kunnat kela med alla andra i lådan ju
    Jag älskar också rånarluvorna men hade väntat att sälja dem till augusti eller sep för nu är det ju vår och sommarkläder man vill köpa, jag i alla fall
  • lyckligmamma

Tänkte kolla. Sportmärken som adidas Nike, om det står made in thailand, med kod/ serienummer, kan det vara äkta iallafall? Tror det va?

Svar på tråden Traderatråden nr 16