• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • lindis79

Jag såg att ni pratade om fleecefodrade kläder igår, mitt regnställ ligger kvar på 1 krona. Jag har tom missat at skriva regnkläder...Känns mindre roligt.

• Viktorsmamma
    lindis79 skrev 2010-03-20 10:50:13 följande:
    Jag såg att ni pratade om fleecefodrade kläder igår, mitt regnställ ligger kvar på 1 krona. Jag har tom missat at skriva regnkläder...Känns mindre roligt.
    vilken storlek är det? jag är intresserad beroende självklart på vilken storlek och hur det ser ut
    Viktor 26/10-08
  • lindis79

92 på Byxan 98 jackan och tjej färg.

• MejaKiZnic

JAG letar som en galning efter Lindex bruna fodrade galonbyxor i stl 86, finns inte existerar inte {#lang_emotions_throwup}

Inga bud idag alls sämre kan det inte gå {#lang_emotions_undecided} det regnar ju tillochmed, hallåååå{#lang_emotions_dreamer}

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Måste skryta lite, fick en väldigt fint mail idag ang en sak jag sålt:

Idag hämtade jag ut paketet från dig och jag måste bara skicka ett mail och säga TACK!
    Kläderna är verkligen jätte fina och jag är såå nöjd! Roligt med en så seriös traderare!

Sånt här gör en alltid så glad, {#lang_emotions_sunny}

♥мєℓιηα
  • Viktorsmamma
    lindis79 skrev 2010-03-20 14:31:21 följande:
    92 på Byxan 98 jackan och tjej färg.
    ajdå.. Om det hade varit 86 och killfärg hade jag behövt det...  Du hittar säkert nån som vill ha det =D
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma
    MejaKiZnic skrev 2010-03-20 14:40:28 följande:
    Måste skryta lite, fick en väldigt fint mail idag ang en sak jag sålt:Idag hämtade jag ut paketet från dig och jag måste bara skicka ett mail och säga TACK! Kläderna är verkligen jätte fina och jag är såå nöjd! Roligt med en så seriös traderare!Sånt här gör en alltid så glad,
    åh härligt att få lite beröm för de man sålt, hänt mig ett par gånger med men aldrig så fina ord
    Viktor 26/10-08
  • HäxanSurtant3

33 kr i frakt för ett par barnvantar? 33 kr i frakt för en tunn långärmad tröja i st 98? denna traderare har verkligen noll koll på frakter....mailade henne då jag intresserad av hennes objekt men inte fått svar. så då budar jag inte heller...

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
Svar på tråden Traderatråden nr 16