• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Viktorsmamma
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-20 15:22:08 följande:
    33 kr i frakt för ett par barnvantar? 33 kr i frakt för en tunn långärmad tröja i st 98? denna traderare har verkligen noll koll på frakter....mailade henne då jag intresserad av hennes objekt men inte fått svar. så då budar jag inte heller...
    eller nån som vill behålla pengarna som blir över i frakten så dom får mer för varan. finns sådanna luringar också.

jag hade samma "problem", de skulle ha 70kr frakt för en jacka som alla andra hade frakt mellan 24-48 beroende på.. och att nån ska då ha 70 är EXTREMT =P
    Viktor 26/10-08
  • Hummelina

Lägger till i favvisar {#lang_emotions_smile}

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • Bobbenn
    Viktorsmamma skrev 2010-03-20 15:27:50 följande:
    eller nån som vill behålla pengarna som blir över i frakten så dom får mer för varan. finns sådanna luringar också.jag hade samma "problem", de skulle ha 70kr frakt för en jacka som alla andra hade frakt mellan 24-48 beroende på.. och att nån ska då ha 70 är EXTREMT =P
    Kanske ett vadderat kuvert? :S  Annars borde det va max 60 ju. 39 med schenker?
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Viktorsmamma
    Bobbenn skrev 2010-03-20 15:54:19 följande:
    Kanske ett vadderat kuvert? :S  Annars borde det va max 60 ju. 39 med schenker?
    precis, nej 5 minuter efter mitt  mail sänkte hon frakten till 48 MEN höjde priset 30kr, så hon försökte lura till sig pengar via frakten istället för att få ett högt bud.

påtal om bud, mina var på ynkliga 40bud imorse, nu har jag 60bud totalt , och de går ut imorgon. så det höjs förhoppningsvis lite till innan imorgon!
    Viktor 26/10-08
  • mortillsju

Hur är det nu....ska man lägga ut sommarkläderna nu eller vänta lite till?? Hur gör ni??

• Bobbenn
    mortillsju skrev 2010-03-20 16:03:46 följande:
    Hur är det nu....ska man lägga ut sommarkläderna nu eller vänta lite till?? Hur gör ni??
    Jag väntar. Än växer ju barnen en del till sommaren. Så resonerar iaf jag

Fötter tex kan ju växa 1 cm bara så där tjoff
  • Bobbenn
    Viktorsmamma skrev 2010-03-20 15:58:24 följande:
    precis, nej 5 minuter efter mitt  mail sänkte hon frakten till 48 MEN höjde priset 30kr, så hon försökte lura till sig pengar via frakten istället för att få ett högt bud.påtal om bud, mina var på ynkliga 40bud imorse, nu har jag 60bud totalt , och de går ut imorgon. så det höjs förhoppningsvis lite till innan imorgon!
    usch sånt är så trist

Håller tummarna att buden rullar in
  • BebeonBoard
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-20 15:22:08 följande:
    33 kr i frakt för ett par barnvantar? 33 kr i frakt för en tunn långärmad tröja i st 98? denna traderare har verkligen noll koll på frakter....mailade henne då jag intresserad av hennes objekt men inte fått svar. så då budar jag inte heller...
    Köpte denna med 33 kr i frakt, blir skitirriterad när jag får hem den och den är frankerad med 24 kr. Grrr! Hede varit ok om hon frankerat den med 33 kr, då har jag liksom fått vad jag betalat för. Lät henne dock veta vad jag tyckte i omdömet...

http://www.tradera.com/Smafolk-troja-98-104-Bilar-auktion_302816_108733638
    (¯`°?.¸ ღ♥ Simons mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Traderatråden nr 16