• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 13:18:22 följande:
    Okej, de är väl bara att ta en kartong man har hemma ellerhur?Bara skriver adressen på kartongen, betalar via internet och lämnar det på inlämningsstället?
    Du skriver ingen adress på kartongen utan bara tejpar fast pappret du skrivit ut
    Simon-Ludvig-Molly
  • Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2010-03-21 13:22:40 följande:
    Du skriver ingen adress på kartongen utan bara tejpar fast pappret du skrivit ut
    h80 skrev 2010-03-21 13:22:15 följande:
    Du kan ta vilken kartong du vill. Du skriver inte adressen på utan tejpar fast lappen som du skriver ut (svartvitt) o sen är det bara att lämna in.
    Mamma till Simon skrev 2010-03-21 13:21:41 följande:
    Visst det räcker med svart/vitt...slå du in den då om det känns bättre
    tack för era svar.=)
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

lite roligt sammanträffande, sälde en pyjamas nyss, gick in på orderbekräftelsen och ser adressen, personen som köpt den bör i huset tvärsöver gatan hehe om hon inte mailar om att vilja hämta den här så går jag över och lägger den i hennes brevlåda istället för att skicka den.

Viktor 26/10-08
  • Hummelina

Vad gör man om köparen inte hör av sig? Sålde ett plagg för 2 veckor sedan på T och jag får ingen kontakt med köparen. Har provat att maila och påminna henne men ingen kontakt och inga pengar... Vad gör man??

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • Smultronhjärta

Jag antar att jag inte är ensam om att ha avslut ikväll...antar då även att jag inte är ensam om att tycka att det går allmänt dåligt{#lang_emotions_undecided}

Men det jag ville säga att ni har väl sett att man får en gratis annons om man lägger upp den idag?
    Här ska läggas ut dyyyra nya BBselen

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Mamma till Simon
    Hummelina skrev 2010-03-21 13:44:11 följande:
    Vad gör man om köparen inte hör av sig? Sålde ett plagg för 2 veckor sedan på T och jag får ingen kontakt med köparen. Har provat att maila och påminna henne men ingen kontakt och inga pengar... Vad gör man??
    Har du "hotat" med att lägga negativt...om inte så brukar det bli fart på dem
    Simon-Ludvig-Molly
  • h80
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 13:45:12 följande:
    Jag antar att jag inte är ensam om att ha avslut ikväll...antar då även att jag inte är ensam om att tycka att det går allmänt dåligtMen det jag ville säga att ni har väl sett att man får en gratis annons om man lägger upp den idag?Här ska läggas ut dyyyra nya BBselen
    nej, du är inte ensam :) det gäller att hålla tungan rätt i mun, ska både kolla mina egna avslut och ninja.

En gratis annons, det har jag missat, då får jag lägga ut nått...........frågan är vad. Vårsuflett till bugaboo kanske, eller är det för tidigt?
  • h80

Helt OT, men min kusin fick en liten dotter inatt...........hon föddes exakt 00.00. Vilken datum blir hennes födelsedag då?

• Ellan 76
    h80: jag skulle gissa på att det blir dagens datum som hon är född.
  • Hummelina
    Mamma till Simon skrev 2010-03-21 13:45:30 följande:
    Har du "hotat" med att lägga negativt...om inte så brukar det bli fart på dem
    Jag kanske får prova det. Men vill ju inte att hon ska bli sur och lägga negativt på mig som hämnd. Hur länge brukar ni vänta innan ni gör det?
    ♥ Världens finaste 080404 ♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16