• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 20:37:29 följande:
    Asså detta var sista gången ever jag har avslut på en söndag!! Usch deprimerande! Nä hoppas nån annan auktion framöver går riktigt bra annars måste jag vila mig lite från tradera tror jag
    fy vad trist.. Gick de väldigt dåligt?? Jag hade bara avslut på en auktion idag, den gick bra. Vissa saker framöver ligger lite för lågt dock för mitt tycke.. du får glädjas åt de som har gått bra på sistone istället! {#lang_emotions_sunny} (klen tröst, jag veeet..)
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Lilla Ego 07
    AochJsMamma skrev 2010-03-21 20:40:01 följande:
    fy vad trist.. Gick de väldigt dåligt?? Jag hade bara avslut på en auktion idag, den gick bra. Vissa saker framöver ligger lite för lågt dock för mitt tycke.. du får glädjas åt de som har gått bra på sistone istället!  (klen tröst, jag veeet..)
    Jo jag vet, och det är ju alltid en chansning{#lang_emotions_smile} blev så deppig över overallen bara, de andra var jag nog iofs rätt nöjd med, inga jättesummor men det funkar
  • Smultronhjärta

Kikar in mitt i mitt avslut- heelt slut efter att ha zumbat

Ska tvinga mig att fixa gratisannonsen nu..

• Lilla Ego 07

Smultron, tänkte knipa cupid men nån annan hade högre maxbud :) Den gick upp lite iaf.

Vann en fin fin miniapple dock{#lang_emotions_wink}

• AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 20:46:24 följande:
    Jo jag vet, och det är ju alltid en chansning blev så deppig över overallen bara, de andra var jag nog iofs rätt nöjd med, inga jättesummor men det funkar
    jag vet, man känner sig rätt nere när man mer eller mindre skänker bort nåt man tycker är fint..

Äsch, lata jag orkar inte mer än gratis annonsen/lurven, nu får det bli film istället o så får jag vara duktig o fota o ladda pron i veckan istället!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-03-21 20:47:32 följande:
    Kikar in mitt i mitt avslut- heelt slut efter att ha zumbat Ska tvinga mig att fixa gratisannonsen nu..
    Är det svårt att zumba eller??
  • BebeonBoard

Nu vill jag också lägga ut något dyyyyrt, när annonsen är gratis. Står still i huvudet dock, vet inte vad man ska lägga upp...{#lang_emotions_dreamer}

Blev helt plötsligt lite knapert i kassan p g a kvällens "kap":

http://www.tradera.com/Vintage-AKTA-MONCLER-HIMALAYA-Dun-JACKA-Unisex-NYSKICK-M-L-auktion_163302_108891722

Funderar fortfarande på om den är äkta, jaja, det lär väl märkas!{#lang_emotions_surprised}

(¯`°?.¸ ღ♥ Simons mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-21 20:53:43 följande:
    Smultron, tänkte knipa cupid men nån annan hade högre maxbud :) Den gick upp lite iaf. Vann en fin fin miniapple dock

Jag har slutat nojja nu- jag var mest orolig för mitt FP babygym men det ninjades så jag är väl ändå nöjd
Svar på tråden Traderatråden nr 16