Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Jag spritar mina barns händer, eller de gör det själva för att slippa tvätta händerna. Har man inte fobi, tvingar man då barnen att tvätta händerna innan maten? Tror inte min mamma gjorde det. Vet ni hur andra är?? Jag tycker inte de är noga med det på dagis, de tvättar mer EFTER maten.

Min stora utmaning är JULBORD idag med jobbet. Ångesten kommer väl i helgen.

• Fridayyy
    Frosk skrev 2010-11-26 11:37:23 följande:
    Jag har försökt få min dotter att ha handsprit ibland, men hon har alltid nåt litet sår på handen och då svider det så nu vägrar hon handsprit.

Att tvätta händerna innan maten är en bra vana oavsett om man har fobi eller inte tycker jag, så det tänker jag inte sluta med. Barn är ju lite överallt med sina händer, i sandlådan, i näsan, håller i sig på toaletten osv...

Julbordet kommer gå bra! Ta en extra snaps och döda lite bakterier med ;)
    Ingen snaps, är både gravid och ska köra..=) Jag har gått flera ggr innan men då var jag inte orolig, har blivit det nu på senare år. Medias fel!
  • Fridayyy
    middiz skrev 2010-11-29 17:48:39 följande:
    Fy vilken panik jag har.. jag är yr och mår halvt illa och ont i magen.. det kommer då och då.. Var ju på akuten i lördags och är rädd för att jag fått någon skit därifrån...

Kanske mår jag dåligt för allt det som händer nu och har hänt hela hösten...
    Minsta med brännskada, sen bruten handled...Mormor som varit dålig och fått åka massor av vändor till sjukhuset.. och allt dom hänt med mej nu... Vet inte hur jag ska hantera all skit!
    La mej i sängen innan och bara grät.. vet inte hur mycket till jag orkar!
    Nu blir det sjukhuset på onsdag igen och sen ev tid för skrapning... avskyr detta!
    Stackare!!!! Tycker synd om dig. Kan ju vara alla problem som nu sätter sina spår. Och vetskapen om att man kan vara smittad MEN jag tror att du inte alls är smittad för jag tror du tvättar dina händer noga.
  • Fridayyy
    nicely skrev 2010-11-29 22:02:07 följande:
    beställde ett sånt dna test för vk men mailade dem och avbeställde direkt...
    Känner mig stark...fast ändå inte. Men jag vet att min psykolog klappar nog händerna och min man är tycker att det var starkt.
    Varför känns det inte så då? Nu får jag aldrig veta....
    Man får ju bara veta om man är immun mot vks och inte vanlig ms och endel blir väl lika sjuka av vanlig mas som vks? Men visst vore det skönt att veta om man var immun.
  • Fridayyy
    Avelyn skrev 2010-11-30 16:19:18 följande:
    Ja jag är en av dem Det positiva är att 50% av oss som drabbats av parasiten inte kräks iaf. Jag har tillhört den skaran. Under tidens gång har jag varit osäker på om jag ska göra det eller ej. När jag mådde som sämst kunde tillslut tänka " Ok.. låt det ske nu då. Få det överstökat ". Just där och då nådde jag en slags ok vid tanken. Det inträffade dock aldrig. Nu är jag på bättringsvägen men inte bra. Det har inte varit lätt..

Kommer nog aldrig att känna tillit till vårt vatten igen efter detta.. Svårt att tänka mig tanken att dricka okokt vatten nu.
    Nämen usch. Nä det känns hemskt när det är i vattnet. Jag läste i tidningen att det var mycket ovanligt med kräkningar för vuxna i denna magsjuka men det kanske inte stämmer då. Mår du bättre nu? Ni borde få skadestånf från kommunen, särskilt om det är så att avloppsvattnet rinner ut för nära där drickvattnet tas.
  • Fridayyy

Ja usch. Jag har ångest för dottern äter dåligt, hon har öroninflammation och jag försöker tänka på att det är det men hon åt bra till lunch(och då hade hon ju också öroninlammation) och vi var på vårdcentralen i tisdags och petade på alla leksaker och sen petade sig i näsan och jag får ju ångest nu då, det var väl väntat.

• Fridayyy

Middiz, skönt att allt var bra!!!

Själv sitter jag här med tårar i ögonen för jag fick ett kort av min 4-åring som ritat ett hjärta och ritat mig!! Och en pärlad blomma.

• Fridayyy
    zasata skrev 2010-12-03 10:00:53 följande:
    37,9. så nej. nu sover hon i min famn.. måste ju vara magsjuka :(
    Går det inga förkylningar på dagis nu??
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-12-03 10:32:40 följande:
    Går hosta på dagis. men varför klagar hon på magont då? Och kompisen hade klagat på magont.. men har inte jag sambon eller sonen blivit sjuka tills på sön bör det väl vara lugnt va? Är endå hyffsat lugn då inget kommit än, om vi blir sjuka borde vi ju mest på ont i magen också med väl?
    Ni borde ju inte blivit smittade om hon inte spytt eller haft diarré. Har hon mycket ont då?? Håller tummarna för att det inte ska vara MS. Men hon "borde" ju visat andra symptom redan eftersom hon haft det många timmar nu.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-12-03 11:04:30 följande:
    en gång när hon var magsjuk så bajsade hon löst (inte jättelöst) och åt mcd en timma senare. men dagen efter var typ alla vi träffat magsjuka + sambon.
    Som ni bara träffat, utan att de haft närkontakt med henne?? Blev inte du sjuk? 
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5