Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

milla2 skrev 2011-01-06 21:13:18 följande:
    idag avstod jag en bjudning eftersom deras son varit magsjuk men frisk sen i måndags..var jag löjlig!!!

nu är jag även skit nervös..många här i stan har nån konstig influensa eller va d är.. först magsjuka kräksjuka och sen högfeber å förkyld.. min yngsta skolas in på dagis på mån å mina 2 andra börjar på ån jag vill inte ha skiten!! jag ger dom magdroppar varje dag tror ni d hjälper..
    Nä jag har också avböjd en sådan inbjudan. Speciellt när det finns barn med plus att man ska äta mat eller fika där.
  • Fridayyy

Nä det är inte konstigt folk blir sjuka. Till och med kassörskor slickar på fingrarna innan de räknar sedlar, man häpnar av det.

Irene Huss (deckarserien på TV) hon har jämt fingrarna i munnen när hon är ute och äter. Till och med min man reagerade på det.

Folk skiter oftast i vart de har händerna.

Sjuksköterskan på mitt jobb som var inne på magsjukeavdelningen var så nogra med att sprita händerna innan hon åt lunch, sen ringde telefonen och hon svarade och sen fortsatte att äta utan att sprita händerna igen. Jag menar; hur mycket skit är det inte på sjukskötersketelefoner????

• Fridayyy
    felle skrev 2011-01-07 18:06:27 följande:
    HJÄLP!
    var på ica nyss med mamma och såg en tant som satt med en vanlig plastpåse med spya i. hon spydde inte när jag var där, så jag är väl safe?
    tvingade min syster att sprita händerna när vi kom hem. är livrädd! :(
    Är du säker på att hon spytt i påsen??? Ja det borde inte vara nån fara för dig. Det är ju inte ens säkert det är magsjuka hon hade i så fall.
  • Fridayyy
    AnnaOctavia skrev 2011-01-08 21:41:51 följande:
    publicerat mitt inlägg från bloggen, orkar inte skriva om.
    men en hemsk natt var det.

annaoctaviaa.blogspot.com/2011/01/i-just-died...
    Jag har ett jättebra tips till dig, LOVA mig att du provar det. Ät en grapefrukt på eftermiddagen, varje dag. Det är ett ämne i grapefrukt som kan ta bort myrkrypningar. För mig har det fungerat i två graviditeter, helt magisk. Glömde jag någon dag att äta min halva grape så blev natten superjobbig med alla myrkrypningar. Det funkar ju att spola fötterna i kallvatten men det hjälper ju bara 5 minuter. Testa nu grape redan idag.
  • Fridayyy
    Anonym (Emetofob) skrev 2011-01-09 14:36:45 följande:
    Jo sjukdomen bryter ut ändå tydligen. Det tar inte död på själva virusen. Men vad jag förstår så lindras symptomen. Man får ex inte lika ont i magen. Men har ingen aning om det i sig hindrar att man spyr. *peppar peppar* Jag anar att jag haft magsjukan i ett par dagar plus magkatarr för jag har varit så där utmattad och känt mig allmänt rutten i kroppen - haft ont i kroppen så som man kan få osv. Så jag tror inte att jag slapp undan helt. Men tack och lov *peppar peppar* så har jag inte spytt.
    Har du haft mycket ¨ångest innan? För det kan jag bli jättematt av, men kanske du fick det väldigt lindrigt. Tänk om man visste att det aldrig blev mer än så....
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-10 09:10:53 följande:
    Jag tycker inte du skall ha honom hemma, för är det för att han vill, eller för din fobi som styr?
    Hör om magsjukan går på dagis, då skulle jag ju haft honom hemma, annars kanske det är bra om han går då och då om han nu gillar det när han kommer dit, trivs han lika bra hemma så kan han ju vara hemma.
  • Fridayyy
    Anonym (Fyy) skrev 2011-01-10 10:52:56 följande:
    Vet att vi inte ska prata om kurvorna här...men jag undrar bara om nån vet om man inte kan se kurva för 2011 än?Hittar inget om den senaste veckan!?
    Jag tror att den kommer på fredag, stog det under 2010 att de publicerar det då!
  • Fridayyy

zasata, bra tips, gäller bara att komma ihåg det när ångesten kommer. Man borde ha det som rutin, är väl bra avslappning i övrigt också.

• Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-10 11:47:10 följande:
    Fast även om det går magsjuka så kan man ju itne alltid hålla hemma, och barnen blir inte alltid sjuka. Och risken är att barnen drabbas av vår fobi. (inte meningen att låda hård..)
    Nä men blir barnen magsjuka måste de ju vara hemma i alla fall så tänker jag. Klart man hämmar sig själv men barnet behöver ju inte få veta varför i denna situation. Jag höll mina barn hemma veckan innan jul för det gick vattenkoppor och jag ville inte att båda barnen skulle vara sjuka under hela julledigheten.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-10 13:49:12 följande:
    Inget nu.. Hon sover. Så håller jag tummarna. sist blev ju alla sjuka utom jag, och då började det så här..
    bizzziie skrev 2011-01-10 13:23:36 följande:
    zasata: Jag ansökte om medlemskap på SME för snart en månad sen o dom har inte hört av sig än! Ska jag skicka mail till dom?
    Maila dom!
    När var dom sjuka? Var det nu i höstas?

Vad har ni gjort i helgen? Det måste ju då hon blev smittad om det var magsjuka?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5