Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Fridayyy

Själv har jag ångest för att min dotter som fyller 2 år IDAG hostade så hon spydde. Jag borde ju fatta att det var för att hon är förkyld men hjärnan spelar mig 'ndå ett spratt.

Inskolningen avbryts, det går magsjuka på dagis. Barnen har inte varit där en dag än, jo en dag, 2 timmar utomhus. Skulle de utan fobi lämna barnen på inskolning om det gick magsjuka? Dessutom ska vi på dop på lördag. Fan vad jag hatar alla sjukdomar.

• Fridayyy
    Anonym (Emomamman) skrev 2010-03-14 20:22:02 följande:
    Ja jag har sagt det att livet hade ju varit hur lätt som helst om det inte varit för fobin och alla baskilusker Om man hade tagit allt med en klackspark.. kan man lära sig det?
    Ja det kan man nog, jag läser en terapibok om det nu, att acceptera att livet har motgångar. Men det är så jäkla svårt ju! Att acceptera sin ångest och att må dåligt.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-03-24 16:25:32 följande:
    har du klarat dig någon gång?sambon ärpåväg hem, dottern kräktes
    är han bra nu??? usch tycker synd om dig
  • Fridayyy

Hur har det gått för er alla? Håller tummarna för att ni mår bra.

Ang. terapi, det är mycket svårt att bli av med spyfobi verkar det som, iaf genom KBT och sånt. Min teori är att man aldrig får en belöning när man utsätter sig för något, inte direkt iaf som man kan få vid torgskräck, spindelfobi m.m. Vi har ju alltid ångest efteråt.

Jag vill veta mer om EMDR!

• Fridayyy
    Anonym (Spyfobi) skrev 2010-03-26 11:03:09 följande:
    tror ja kan pusta ut. hittade korven som gubben hade på smörgåsen sent på onsdags kvällen oc den gick ut på datum i söndags. så nu tänker ja tro att det var den för nu kan ja äta
    Tror du han blev matförgiftad? Luktade korven konstigt?
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-03-26 12:24:01 följande:
    Jag är så trött. Mistänker att det jag trodde sonen var snorig i magen i ons morse kanske var ms.. Det var nästan vitt vatten i en blöja, frätande. Men han är jätte snorig.. Så vet inte vad tror ni?
    Kanske det var magsjuka. Hade ni varit ute på nåt i sön-måndags? Det brukar väl inte komma så jättemycket i blöjan om de är förkylda, eller jag vet inte det kanske är olika mellan olika barn.
  • Fridayyy

Helvete här med, barnen är på inskolning och det går magsjuka. Det tar ALDRIG slut. Är bombsäker på att mina barn kommer bli smittade eftersom vi varit förskonade. Det kommer bli superjobbigt, känner mig orolig och ledsen. Jävla ångest!

• Fridayyy

Nej det kan inte vara vanligt att vuxna spyr av snor, försök blanda upp snoret i magen med annan dryck och allra helst mat så borde det ju inte vara känsligt för magen. Tänk all sprit vuxna kan dricka utan att spy (ja en del iaf=)). Men barns magar är ju känsligare. Dessutom tror jag att de spyr av snor för att det är det enda de har i den lilla magsäcken.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5