Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Martini, tråkigt!!! Det är ju så att när man väl bestämt sig vill man att det ska hända på en gång. Bättre lycka nästa månad!

Troll77, går det magsjuka?? Håller tummarna i alla fall! Själv klarade jag inte att lämna på dagis, dels för att det går vattenkoppor med, vill INTE ha två barn med vattenkoppor hela julledigheten. Maken har lunginflammation på bättringsvägen och vår 4-åring har haft öroninflammation. Det är ju bara massa sjukdomar på dagis. FYYY!

• Fridayyy
    Frosk skrev 2010-12-16 23:36:38 följande:
    Tack för omtanken. Dom är hemma igen, men kirurgen ska ringa imorgon. Hon har tydligen ett hål i vävnaden i magen som kanske behöver opereras. Min stackars lilla gumma. Det gör så ont i mig när jag inte kan trösta och jag kan inte ens ge henne mat för då får hon ont :(
    NEEEJ! Vad tråkigt, nu känns ju magsjuka som lindrigt i jämförelse. Hur har hon fått ett hål i vävnaden?? Hoppas hon slipper operation och att det går över fort!
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2010-12-18 23:16:37 följande:
    Har du spelat "angry birds" i mobilen? Det är också beroendeframkallande, det spelar jag och min man i sängen på kvällarna så sociala är vi
    Haha, men ni vet att ni måste göra annat 1 gång per månad nu?? =)

Idag ska granen in!! Barnen har tjatat sen de vaknade..=)

Jag hoppas vi alla får en lugn jul!!Och veckan innan nu. Jag känner att julstressen förvärrar oron endel. Gör ni??
  • Fridayyy

ja, jag har mest stress över att folk ska komma hit och allt ska ordnas innan och det blir ingen julro på julafton, städning, stimmiga barn och besök. Det är ganska skönt när det är över..=)

• Fridayyy
    Anonym (Fyy) skrev 2010-12-19 11:52:28 följande:
    Usch jag kan inte släppa min ångest inför jobbet...Är det nån av er som jobbar inom vården?
    Jag jobbar som handläggare inom äldreomsorgen och tidigare har det varit utbrott av ms men de sa sist att det inte varit på några år (jag har varit föräldraledig). Blir det nåt i hemtjänsten som kommer det ju fram och du kanske kan förklara din rädsla och få gå till de som är friska. Och sprider inte personalen smittan som blir det ju inga stora utbrott. Men jag förstår din oro och rädsla. Jobbar du extra eller? Är det för att det inte finns andra jobb?
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-12-20 14:50:47 följande:
    ingen :)
    Nä INGEN !! det smittar inte i luften och det var inte hon som var sjuk.
  • Fridayyy
    middiz skrev 2010-12-22 10:37:52 följande:
    Usch är dålig i magen... Och då kommer så klart illamåendet också, för man stressar upp sej. Vill ju inte bli sjuk nu två dagar innan julafton!!
    Har varit hård i magen ett tag nu och inte kunnat gå på toa så jag hoppas att det är det som ställer till det. Det har även varit mycket med renovering hemma nu, där jag både fått renovera och ha hand om barnen samtidigt..ENSAM.
    Kanske är därför den protesterar nu. Var i affärer i måndags, men det var i affärer som öppnar tidigare än alla andra.. ville ut innan allt folk kom. Tro ni man blivit smittad av något ändå? Är livrädd för att man går in i en affär där någon spytt lite innan man kommer...
    Min man är på möte på jobbet, han trodde att dom skulle få julbord...Han kommer säkert dra hem någon skit!!!

Jag spydde på julafton för flera år sen och efter det har jag panik dagen innan julafton eftersom jag började må dåligt på kvällen innan och spydde på julaftonsmorgon..

Mår så dåligt över det för när jag var liten tänkte jag alltid att man inte kan få magsjuka när det var jul/födelsedag (mitt sätt att få må bra i alla fall någon dag per år..?) och sen hände det att jag spydde på julafton och efter det fick jag panik för då kan det komma när som helst!
    Men stackare. Är du bara lite lös i magen eller? Har man varit hård i magen är det ofta man blir lös sen, kroppens sätt att lösa (hehe) det.  Har du matlust? Lite sugen på choklad? Äpplen? Eller vad som helst. Det är nog hjärnspöken.
  • Fridayyy
    Anonym skrev 2010-12-23 13:35:08 följande:
    Nej det var jag inte. Jag gick inte in där förren allt var upptorkat och borttaget.
    Hon har bajjat en gång på toa men där är städat med klorin. Jag kissade i duschen för att slippa sitta på toastolen .. sjuk man är ibland..

Har inte rört henne sedan hon kräktes och försöker hålla mig på avstånd. Tror ni jag klarar mig?:/
    Tycker synd om dig!! Är hon som är sjuk inne i ett eget rum eller är hon i köket och så? Håller tummarna att du slipper bli sjuk.
  • Fridayyy

GOD JUL till er alla och hoppas vi alla får en lugn julhelg!

Anonym, tycker synd om dig, hur har det gått? Det är inte din ångest som gjort att du varit dålig i magen?

• Fridayyy
    middiz skrev 2010-12-25 21:25:19 följande:
    Panik!! Kom precis hem nu. Innan vi skulle åka var stora dottern tvungen att gå på toa. Inne på toan STANK det spya!!!!
    Alla åt bra när vi åt så jag tycker det är lite konstigt.. men det luktade absolut!!!
    Usch vad fan gör man?? Vill INTE ha skiten!!!!!!!!!
    Är det din dotter? Har du frågat henne om hon spydde?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5