Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Jag är inne på mitt tredje barn. Innan jag fick barn trodde jag att jag själv var dålig och mådde illa flera ggr per vecka men nu oroar jag mig inte så mycket för egen del, men klart jag oroar mig mycket för att barnen ska bli sjuka. Det är jättejobbigt men ändå vill man ha sina barn. Jag inbillar mig att det är mindre smitta i skolan sen. Och blir jag riktigt arg på fobin så låter jag inte den styra om jag ska ha barn eller inte, då känns det verkligen som ett nederlag för mig.

• Fridayyy
    middiz skrev 2010-10-22 20:39:38 följande:
    Usch var på sjukhuset igår igen.. min mormor låg inne så jag var och hälsade på henne.. Hon har lugninflammation och urinvägsinfektion och hon blev så lös i magen av medicinen sa hon så hon hann inte ens in på toaletten (det brukar hon nästan aldrig göra pga enorm övervikt och gammal stel kropp) men bara för mej att vara på sjukhus gör att jag mår illa och det är verkligen inte bättre nu när hon var så dålig i magen... hon mådde dock inte illa för hon åt lunch när jag var där och åt upp allt..
    Men det här är såå jobbigt, samtidigt som hon var väldigt dålig ett tag och jag ville verkligen hälsa på henne...
    Hur fan ska man få bort dessa tankar, nedräkning och att man känner efter??
    Äter hon så tror jag ju inte hon har magsjuka. Det är säkert medicinen.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-10-31 08:33:10 följande:
    Ja jag tror med det är så.. Dottern klagar rätt ofta också, speciellt när hon skall bajsa, Men tankarna sätter ju igång :( Men frågat ett par gånger men gör inte ont mer säger hon.
    Hon kanske bara behövde fisa eller nåt. Jag försöker undvika att säga att jag själv har ont i magen för då börjar barnen med. Säger jag att jag har ont i huvudet säger de det efteråt.
  • Fridayyy
    middiz skrev 2010-10-31 10:44:52 följande:
    Fy nu har jag ångest!!

Var ute igår för att träffa en vän som jag inte träffat på nästan tio år, vi var nere på den enda krogen är i det lilla samhället.
    Det var ganska mycket folk där (kors i taket ) och nu skriver en som var där igår som jag stod och pratade med att hon inte tror att hon spyr för hon är bakis utan hon tror hon har magsjuka, hon får inte behålla något... Jag har superpanik nu!!
    Var visserligen bara utanför och pratade med henne men stod jämte henne där inne också!!
    Usch hoppas hoppas hoppas hon är bakfull!!!
    Men om du tänker logiskt kan hon ju inte smittad dig för hon var ju inte sjuk igår och du fick ingen kroppsvätska på dig. Man blir inte sjuk av att stå jämte någon som blir sjuk dagen efter och det kan ju vara bakfylla också som du skriver. Tror att risken att du blev smittad av henne är närmare 0 %. Jag antar att du också sköter din handhygien och inte har fingrarna i munnen.
  • Fridayyy
    middiz skrev 2010-10-31 11:54:04 följande:
    TACK för svaret!!
    Ja jag gick aldrig på toa där nere igår, och tvättade händerna noga när jag kom hem och torkade av mobil mm..
    Men jag rökte utan att jag hade tvättat händerna, dock inte med den handen som jag tagit i pengar med..men jag hade hållt bacardin i den handen... Usch vad skadad man är!
    Jag brukar ibland tänka på att det är svårt att tvätta bort baciller från händerna, det sägs ju att man ska gnugga en hel del och ta sprit, då tänker jag att det är ju lika svårt att de fastar på andra saker också då, ex om någon tar i ett handtag i 2 sek, då borde det ju inte fastna nåt???
  • Fridayyy

Zasata; Men du kunde ju äta i alla fall..=) det är nog ingen fara. Då borde det inte vara regelrätt magsjuka iaf.

• Fridayyy
    milla2 skrev 2010-11-05 19:23:38 följande:
    jag hade slutat träffa dom..

jag var på kalas igår å de har så ofräscht hemma.. så jag var säker på matförgiftning inatt men jag klarade mig plus min son som var med..

jag är inte så rädd just nu men jag kommer va ensam med barnen 3v nu skulle ni haft dom hemma under den tiden eller hur hade ni gjort?
    Hur ofräscht? Känns som jag också har det men jag är stenkoll på hygien när det gäller maten. Vi har katter och jag lägger aldrig ex mackan direkt på bänken eller bordet som endel gör. Man får ju lite andra rutiner. På golvet har vi säkert 1000 saker, barnens!!
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-11-06 21:36:21 följande:
    Är nog ingen fara!

Jag har sen i fredags haft väldigt ont vid höger revben, ca två cm upp från naveln och sedan in mot revbenet.
    Det lättar om jag tar två panodil var 4de timma. jag har ingen feber men olidigt trött och yr. Och ibland kallsvettas jag.
    Var sitter gallan? Trodde först det var magkatarr, men den brukar sitta mer på vänstersidan.
    jag är öm, känns som ett blåmärke ungefär.
    Läste att man kan ta värktabletter om det är gallan måste man söka vård? Kan det ge med sig själv?
    Jag mår lite illa, men inte kräkts. Är det vanligt man kräks???
    Är det som kramper? Så hade jag när jag tror att det var gallan, har inte blivit undersökt med hade detta under graviditeterna. Men det kan säkert variera i styrka, du kanske skulle röntga gallan och se om du har problem med det eftersom du ofta har ont i magen?  Märker du om det kommer typ nån halvtimme efter du ätit?
  • Fridayyy
    milla2 skrev 2010-11-06 19:56:29 följande:
    Dels hade hon inte försökt dammsuga eller torkat golven innan vi kom, barnen är i maten å grisar med händerna,nyser å ja ni vet.. sen är och tar på alla tallrikar å så innan.. på toan orkade jag inte gå på,min kompis so moxå var där sa att när hennes son skulle gå på toan fick hon liksom torka av själva ringen det var inte städat igår sa hon :( katterna gick på bänken och de har kattlådan i köket..ja listan kan göras lång..

igår kväll fick jag som magknip  flera ggr men inget mer..vad kan d varit tror ni?
    ja så illa är det ju inte hos oss...*phu* Och kommer det folk städar jag ju alltid innan. Och toaletten är alltid ren!! Men visst borde jag städa oftare...*hehe* istället för att sitta vid datorn.....
  • Fridayyy
    zasata skrev 2010-11-08 17:09:52 följande:
    Är du ute något när du är ledig och promenerar tex? Ja jag försöker ta en promenad varje lunch (ca 15min) och längre 3-5ggr i vevkan.
    Kan det vara någon form av höstdepression? Kanske?
    Kan det ha något med medicinerna du äter? Tror inte det, borde ävl kommit inann då?
    Har du gjort ett grav-test och vet säkert att du inte är gravid? Nej, men skall ha mens om ca 2 veckor. (35 dagars kalender)
    En fråga till..hur ser dina matvanor ut? Sådär, bra frukost, macka vatten fil/ypgurt och flingor, lunch, kvällsmat och en fika eller två ;)
    Kan det tänkas att du har brist på något? Frukt? För det får jag så ont i magen av
    Mycket sött/skräpmat? Fikar 1-2ggr om dagen och tar en chokladbit ofta på kvällen..
    Hör med läkaren om biverkningar. Hört att biverkningar kan komma efter flera år också. Kanske din kropp reagerar nu!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5