• Anonym (förmögen)

Här håller vi rika föräldrar till

Själv går vi i tankarna på om vi ska köpa en volvo XC60 eller en BMW X5

Vi pratar också om inredning och mode här.

• Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till
  • Karinbarin
    mosterYster skrev 2010-03-03 22:27:39 följande:
    Vi är vähl föhr fihna föhr att umgås med patrask som dig... schas, du smutsar ner min sobelpäls!
    Men Hallå!! Det är ju såååå 2009 med sobelpäls! Är du verkligen rik eller?? :-P
  • lokisse
    Karinbarin skrev 2010-03-03 22:36:23 följande:
    Men Hallå!! Det är ju såååå 2009 med sobelpäls! Är du verkligen rik eller?? :-P
    inte varit i st moritz i ar?? det är alltid inne med päls
    Difficile est saturam non scribere
  • llinaa

varför kan inte detta vara en seriös tråd precis som den fattiga förälddrar tråden är

• mosterYster
    llinaa skrev 2010-03-03 22:59:55 följande:
    varför kan inte detta vara en seriös tråd precis som den fattiga förälddrar tråden är
    Sorry, verkligen. Svårt att hejda mig. Tips: starta en ny tråd så lovar vi att inte meja ner den, OK? Döp den till något i stil med "rika föräldrar - seriösa tråden" så får den vara seriös.
  • Lavish

Är det nån som vet hur mycket man måste muta den lokala politikern för att kunna bortse från strandskyddslagen? Nu när vi planerar tillökning känns det inte som vår andra sommarstuga räcker till längre. Vi vill gärna bygga långt ut över sjön. Man vill ju att lillen ska få uppleva den där riktiga närheten till naturen! Det är vi värda!

• Queenie70
    mosterYster skrev 2010-03-03 22:27:39 följande:
    Vi är vähl föhr fihna föhr att umgås med patrask som dig... schas, du smutsar ner min sobelpäls!
    Förlåt frun...*skrapar med foten*....Tack för att ni nedlåter er till att ens kännas vid mig..*backar ut ur tråden*
  • mosterYster
    Queenie70 skrev 2010-03-03 23:08:25 följande:
    Förlåt frun...*skrapar med foten*....Tack för att ni nedlåter er till att ens kännas vid mig..*backar ut ur tråden*
    Ja, föhrsvinn och befläcka oss inte med din tarvliga fattigdom *fnys*

• M C

Jag har levt fattigt som en kyrkråtta och kan alla knep. Men så är det inte idag, man kan säga att jag lever bekymmersfritt.
    Inte så mycket pengar att det blir bekymmer av det, vi jobbar rätt hårt för inkomsterna (läs:maken arbetar hårt) men inte så det inverkar menligt på privatlivet.
    Men vi behöver inte vända på slantarna längre och det är fan det bästa som finns!

Jag tycker synd om de som inte inser att med mycket pengar kommer mycket problem, jag ser det på nära håll.

Att önska sig 120 mille på lotto är väl en sak, men om man vinner får man 120 miljoner i problem. Det är inte så "bara" med den sortens pengar. Giriga släktingar är nummer ett, idiotiska okända som vill ha del av kakan är nummer två.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Lavish
    M C skrev 2010-03-04 08:34:18 följande:
    Jag har levt fattigt som en kyrkråtta och kan alla knep. Men så är det inte idag, man kan säga att jag lever bekymmersfritt.Inte så mycket pengar att det blir bekymmer av det, vi jobbar rätt hårt för inkomsterna (läs:maken arbetar hårt) men inte så det inverkar menligt på privatlivet.Men vi behöver inte vända på slantarna längre och det är fan det bästa som finns!Jag tycker synd om de som inte inser att med mycket pengar kommer mycket problem, jag ser det på nära håll. Att önska sig 120 mille på lotto är väl en sak, men om man vinner får man 120 miljoner i problem. Det är inte så "bara" med den sortens pengar. Giriga släktingar är nummer ett, idiotiska okända som vill ha del av kakan är nummer två.
    Har också tänkt på det. Tror det skulle förstöra väldigt mycket att vinna så mycket pengar. Jag tror ingen i vår familj skulle bli gladare av det egentligen. Några 100 k visst men inte mer än så. När man inte behöver vända på slantarna för att ha det viktigaste i livet behöver man egentligen inte mer pengar.
Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till