• Anonym (förmögen)

Här håller vi rika föräldrar till

Själv går vi i tankarna på om vi ska köpa en volvo XC60 eller en BMW X5

Vi pratar också om inredning och mode här.

• Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till
  • mosterYster
    Fru U skrev 2010-03-03 18:54:36 följande:
    ursäkta? så pengar=spy galla på fattiga? är det det du menade?
    Menade tvärtom. Fattiga är det per automatik synd om, de kan aldrig rå för att de är fattiga. Det måste ju vara likadant med rika, de kan inte ha gjort ett ruttet dyft för att tjäna bra. Bara ren tur att de råkade halka in på juristlinjen för att sedan jobba 80-timmarsveckor, eller driva ett företag framgångsrikt. Då kan man hata dem och spy galla över dem för det.

Min teori.
  • M C
    mosterYster skrev 2010-03-03 19:17:26 följande:
    Menade tvärtom. Fattiga är det per automatik synd om, de kan aldrig rå för att de är fattiga. Det måste ju vara likadant med rika, de kan inte ha gjort ett ruttet dyft för att tjäna bra. Bara ren tur att de råkade halka in på juristlinjen för att sedan jobba 80-timmarsveckor, eller driva ett företag framgångsrikt. Då kan man hata dem och spy galla över dem för det.Min teori.
    En helt korrekt teori i mina ögon. Stavas avundsjuka samt latmask.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • viseversa
    Fru U skrev 2010-03-03 19:12:03 följande:
    Om du menade att andra tycker och tror det varför skrev du inte det då?
    Det är den uppfattning JAG får av denna tråd. Eftersom den heter exakt som den andra. Jag är inte så inne i den andra tråden. Känns bara som en knäpp på näsan helt enkelt.
    Och att dom som har pengar måste berätta det för dom fattiga och berätta hur dyra bilar dom kan köpa och hur fint dom bor. Känns lite som "ha,ha,ha det kan inte ni!"
    Jag tycker inte det är fult att ha pengar. Känner en hel del rika som bor i fina hus. En av mina bästa kompisar bor i en stoor dyr villa tex.
    Men att strö salt i sår gör inte saken bättre för dom som inte kan köpa en ny BMW bara sådär.
    och att starta en tråd som heter exakt samma känns som sagt lite som ett sätt att berätta att man är bättre och rikare än andra!
  • MsMagnolia
    viseversa skrev 2010-03-03 18:28:01 följande:
    VAD är vitsen med denna tråd? Att göra narr av den andra tråden med fattiga föräldrar eller?
    Tänk om man som riking skulle gå in i en tråd för dem som har det dåligt ställt & skriva:

VAD är vitsen med denna tråd? Att göra narr av den andra tråden med rika föräldrar eller?

*hm*
  • mosterYster
    viseversa skrev 2010-03-03 19:19:58 följande:
    Så man får ha pengarna men absolut inte köpa något för dem? Eller är man bara elak och strör salt i såren om man vill ha råd angående köp av något som faktiskt är extremt dyrt?
  • MsMagnolia
    viseversa skrev 2010-03-03 19:19:58 följande:
    Det är den uppfattning JAG får av denna tråd. Eftersom den heter exakt som den andra. Jag är inte så inne i den andra tråden. Känns bara som en knäpp på näsan helt enkelt. Och att dom som har pengar måste berätta det för dom fattiga och berätta hur dyra bilar dom kan köpa och hur fint dom bor. Känns lite som "ha,ha,ha det kan inte ni!" Jag tycker inte det är fult att ha pengar. Känner en hel del rika som bor i fina hus. En av mina bästa kompisar bor i en stoor dyr villa tex. Men att strö salt i sår gör inte saken bättre för dom som inte kan köpa en ny BMW bara sådär. och att starta en tråd som heter exakt samma känns som sagt lite som ett sätt att berätta att man är bättre och rikare än andra!
    Vad du egentligen säger är att det är fult att ha pengar, eller att man iallafall måste dölja att man har det för att de som inte har det inte ska ta illa upp?
  • viseversa
    MsMagnolia skrev 2010-03-03 19:20:54 följande:
    Tänk om man som riking skulle gå in i en tråd för dem som har det dåligt ställt & skriva: VAD är vitsen med denna tråd? Att göra narr av den andra tråden med rika föräldrar eller? *hm*
    Ja det måste ju vara såå svårt att vara väldigt rik ellerhur? (obs ironi) Och nu var den andra tråden äldre än denna!
Svar på tråden Här håller vi rika föräldrar till